8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    hamersvelt

Call of Duty MacOS Catalina

Hallo, mijn zoon heeft twee spellen van COD op mijn Mac staan, maar nu ben ik over gegaan op het nieuwe systeem (Catalina) en draaien die spellen niet meer. Volgens mij heeft dat te maken met het aantal bits. Heeft iemand dit probleem ook en/of weet iemand of ze bezig zijn met een update? Vast bedankt.

Bijdrager
    Hansi2124

In Over deze Mac / Systeemoverzicht / Software / Programma’s kan je zien of iets 64-bits is of niet.

Je kan wellicht beter een mailtje sturen naar de support van Aspyr Media.

Bijdrager
    Nosferatu

Doe geen moeite, Aspyr gaat de shit van Apple niet opruimen

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Heel juist. Als ze dat van plan waren geweest had je al lang een 64 bit versie. (Ontwikkelaars zijn immers al verscheidene jaren op de hoogte dat dit ging komen). Dit getuigd maar weer dat Apple doorschiet terwijl niet alle ontwikkelaars heil zien in 64 bit, zelfs niet bij behoorlijk populaire game reeksen.

Inactief
    Anoniem

@hamersvelt: enige oplossing nu lijkt me je backup met Mojave terugzetten.

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>Nosferatu op 16 oktober 2019 om 10:46</p>

Dit heeft niets met shit van Apple te maken.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

<p class=”cite”>Shmoo op 16 oktober 2019 om 14:22</p>

<p class=”cite”>Nosferatu op 16 oktober 2019 om 10:46</p>

Dit heeft niets met shit van Apple te maken.

Toch wel. Er is namelijk helemaal geen technische reden waarom ondersteuning van 32 bit de vooruitgang in de weg zou zitten. De huidige Intel CPU kan schakelen tussen 32 en 64 bit mode en dat gaat prima samen alleen moet wel de wil aanwezig zijn bij Apple om dit te erkennen. Zolang CPU’s zelf 32 bit ondersteunen beperk je dus de hardware als je via een paar regels code in het OS die 32 bit programma’s als het ware blokkeert. Programma’s draaien onder Catalina echt niet sneller dan bij b.v. Mojave alleen maar omdat nu alles 64 bit moet zijn. Want is een programma dat al dan maakt het geen reet uit.

Maar je blijft wel met het grote min punt zitten dat niet alleen oude (maar nog steeds populaire) games en andere software niet meer werken maar ook plug-ins en drivers e.d. Heb je dus een wat oudere printer waarbij perse de drivers geïnstalleerd moeten zijn dan heb je zeer waarschijnlijk pech want de fabrikant verkoopt jou liever een geheel nieuw product i.p.v. een gratis driver update.

Apple is altijd al een beetje eigenwijs geweest op dit gebied en nu zijn er vast weer fanboys die zeggen “het heeft lang genoeg geduurd die 32 bit” maar topics zoals dit weerleggen dat.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.