6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Spongebob

Calculator: hexadecimaal naar decimaal

het is niet echt een iApp, maar toch gemaakt door Apple. Ik heb het over de Calculator. Ik ben op zoek naar de functie om (reeksen) hexadecimale getallen om te zetten naar gewone decimale getallen. Ik heb ondertussen wel al de uitgebreide calculator ontdekt binnen het progje, maar zo een omzettingsfunctie “hexadecimaal naar decimaal” kan ik er niet in terugvinden. Ook niet bij de valuta- en vermogens-omzettingen. Heeft Calculator een dergelijke functie aan boord? en zo nee, bestaat er dan een freeware progje voor MacOSX dat dit wel kan doen?

Bijdrager
    Viva

menu weergave > notatie

Bijdrager
    draaischaap

Al gezocht bij versiontracker?
    Er zijn er genoeg!

Bijdrager
    Spongebob
    ”Viva”

menu weergave > notatie

dat had ik ook al gevonden maar is niet echt wat ik zoek. In deze modus kan ik ook geen haxadecimale getallen ingeven, genre “2F B6 02 39 D4 D8 C4 D6”. Dit is met geen mogelijkheid in te geven via deze notatiemethode. Heb je nog andere ideeën?

Bijdrager
    draaischaap
    ”Spongebob”

Heb je nog andere ideeën?

euh…

Bijdrager
    Spongebob

rustig maar schaap, ik heb al even gekeken bij versiontracker en heb een eenvoudig dingetje gevonden (haxor) dat doet wat het moet doen. Alleen het ingeven van reeksen blijkt niet te lukken. Ik vraag me af of dat eigenlijk wel bestaat… Maar goed, we kunnen voorlopig verder. Bedankt voor de tips.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.