9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    LeonDemeijer

CakePHP?

Best OMT’ers,

Voor een klant van mij moet ik even de oude website overzetten op een nieuwe server.
    Echter draait deze website op CakePHP, waar ik geen ervaring mee heb.

Als ik de mappen kopieer en online zet op de nieuwe server, gebeurt er niets.

ik ben dus op zoek naar iemand die voor mij, of met mij een website online kan plaatsen, neem aan dat dit weinig werk is.

Ik hoop dat er iemand zo vriendelijk is om te reageren!

Inactief
    Anoniem

Je zal denk ik CakePHP eerst moeten installeren op de website.

Bijdrager
    Nielsvr

Dan hangt er ongetwijfeld ook een database achter, die al overgezet en je configuratie daar op aangepast? Verder moet je, als je display_errors aan hebt staan op je server, een foutmelding krijgen welke je verder in de goede richting kan helpen.

Bijdrager
    Gogol

Weinig werk met computers kan mogelijk betekenen een dag werk. Je weet nooit wat je tegenkomt. Ik wil je niet ontmoedigen maar er staat weinig info in je bericht over wat er al gedaan is.

Bijdrager
    LeonDemeijer

@Nielsvr de enige info die ik heb gekregen is dat dit op CakePHP draait, geen database nodig heeft? en ik heb een .zip bestand gekregen met daarin een private mapje (met cake 1.2) en een public map (met daarin neem ik aan de bestanden die in de root moeten?)..

@Gogol, dat snap ik als geen ander, ik dacht eigenlijk dat dit zoiets als een WordPress installatie verplaatsen zou zijn (plusminus 10 minuten).

Bijdrager
    Gogol

De bestanden in het private mapje moeten in de private map op de server en de rest in de root (plex?). Daarbij misschien .htaccess aanpassen etc. voor juiste php instellingen?

Bijdrager
    iNsane

Het is afhankelijk van de directory-structuur, maar (volgens mij) hanteert CakePHP standaard een map die ‘webroot’ heet als.. nou ja, webroot. Dat is de map die publiekelijk toegankelijk dient te zijn. Verder is het gewoon een kwestie van de hele mik uploaden en eventueel rechten wijzigen (om cache- en logbestanden te kunnen schrijven).

Bijdrager
    Rick Mulder

Je geeft wel erg weinig informatie. Wat bedoel je met er ‘gebeurt niets’?

Draait die nieuwe server bij een provider? Is daar wel PHP op geinstalleerd? Dus de website gebruikt geen database? Weet je dat zeker? Heb je dit al gelezen? http://book.cakephp.org/2.0/en/installation.html

Bijdrager
    LeonDemeijer

Bedankt voor alle reacties, heb besloten om gewoon de html uit de huidige site te clonen. Ben er 1,5 uur mee bezig geweest, maar alles staat inmiddels!

Nogmaals bedankt!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.