1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    Harryk

Cache, of buffer, in Firefox

Ik kreeg gisteren een ‘klacht’ van een gebruiker die op een site een verondersteld formulier maar niet te zien kreeg, en in plaats daarvan de pagina in de cache, dat niet het formulier was maar de aankondiging ervan.
    Dit omdat Firefox de betreffende pagina niet van het web haalde maar uit de buffer, ofwel de cache.

Hij probeerde het vervolgens in Explorer, daar werd de pagina wel van het web gehaald.

Nu is me opgevallen dat in Explorer de instellingen voor de cache uitgebreider zijn dan in Firefox. De details van IE weet ik niet zo precies want dan zou ik de emulator moeten opstarten, maar IE doet het beter dan Firefox.

Er bestaat een NOCACHE metatag. Die zou ik kunnen gebruiken. En je kan je afvragen of met breedband internet het niet verstandig is om de cache in een browser helemaal uit te zetten. Maar goed, hij staat default aan, dus 99% van de mensen gebruikt Firefox met gebruik van de cache.

O ja, de betreffende niet upgedeete pagina’s zitten wel in een frameset en ik heb de indruk dat Firefox pagina’s binnen een frameset minder snel updeet dan ‘losse’ normale pagina’s.

Iemand negatieve ervaringen met browser caches?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.