12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    paraglider

c-pdf in photoshop openen…. verstandig?

Hallo,

We werken nog met Quark 4.11 (zucht). Nu moeten een aantal advertenties in een magazine gaan plaatsen. Veel van de advertenties worden (vanzelfsprekend) aangeleverd als certified pdf. Deze kunnen (en willen) we niet openen in Quark 4.11.

Is het een oplossing om de c-pdf te openen in photoshop 7 en dan te bewaren als .eps of .tif?
    Het bewaren in Acrobat naar eps snap ik niet helemaal (bestand wordt nl. een stuk kleiner), vandaar.

Ik hoor/lees graag jullie reactie(s).

Bijdrager
    Mrzl

Waarom open je de advertentie niet in Illustrator, omzetten naar lettercontouren en opslaan als eps?

Als het een C-pdf is, neem ik aan dat de resolutie van de plaatjes goed is, dus dat moet goed gaan.

Bijdrager
    MacMipke

Waarom importeer je de pdf niet in Xpress, ipv proberen te openen. Volgens mij is daar voor versie 4 een extentie voor!

Bijdrager
    WOZ

Ondertussen iets verouderd maar misschien heb je hier wat aan? [/url]

Bijdrager
    Fabio

open het document onder geen beding in photoshop of een ander pixelgebaseerd programma!

je gaat dan namelijk vormen, en vooral teksten rasteren. dit gaat uiteraard ten koste van je kwaliteit/leesbaarheid waar de klant vast niet blij mee is. om nog maar te zwijgen van degene die hem heeft aangeleverd, die zal misschien wel eens kunnen besluiten de plaatsing af te keuren…

maar om even terug te gaan naar de oorsprong, als je het niet erg vindt 8) , waarom levert iemand een cpdf aan als jullie die niet kunnen verwerken?!

Bijdrager
    paraglider

@phobia: gevraagd is Quark 4.1 of Illustrator of Photoshop, echter daar wordt niet naar geluisterd en bijzonder moeilijk over gedaan. We krijgen vervolgens dus c-pdf…… O.k. ik laat photoshop voor wat het is….

@woz: ik ken het document, maar het gaat voornamelijk om indesign…..

@MacMipke: een extentie? Daar ben ik niet van op de hoogte. Verder lees ik, o.a. op dit forum, dat het wordt afgeraden om een pdf te laden in Quark…

@Mrzl: In Illustrator openen, is dit een goede optie? De beste? Anderen, klopt dit?

Dank voorzover voor jullie snelle en concrete bijdrage.

Bijdrager
    Mrzl

Bij een bureau waar ik gewerkt heb wordt het meestal zo opgelost, waar je wel rekening mee moet houden, is dat de tekst wel eens vervelend wil inspringen, maar het staat altijd wel goed in de krant.

Bijdrager
    rvanheukelum

Hallo … wat dacht je van de Pdf openen, en deze ‘Bewaren als …’ eps-bestand!
    Misschien wel erg voor de hand liggend, maar ja. De enige goede manier.;-) .

Bijdrager
    paraglider

@R_van_Heukelum: als ik dit doe wordt het bestand wel kleiner. Klopt dit? Overigens voel ik hier wel het meeste voor. Maar is het een goede oplossing?

Dank voor de tip(s).

Bijdrager
    WOZ

Je kunt het zo doen. Maar als de PDF door (komt ie weer met z’n Indesign) Indesign is gemaakt loop je wel risico op transparantie-ellende. Dit stond trouwens ook in die PDf link;-)

Bijdrager
    Mattheus

Ik ken dit probleem. Ik heb hier dus nu ook een PDF liggen, versie 1.3. Gemaakt in Illustrator. Ik moet deze importeren in een Quark bestand. Wat is nu het meeste wijsheid. De extensie om PDF’s te importeren heb ik niet.
    Voor alle indesign freaks hier; Ik heb inmiddels al het Adobe Indesign CS pakket in huis. In de nabije toekomst zal ik mij daar zeker in gaan verdiepen. Ennuh…. het gaat mij te ver om het hele magazine nu om te gaan zetten naar Indesign voor die ene advertentie. Zeker gezien mijn ‘onervarenheid’ met Indesign.

Bijdrager
    WOZ

Als ie gemaakt is in Xpress (check via Acrobat documentseigenschappen) kun je m omzetten naar EPS in Acrobat.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.