5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Rahy68

C leren voor Objective-C?

Goedenavond allemaal,

Ik wil me al een tijdje verdiepen in objective-c. Heb het boek van S. Kochan, en wilde vragen of het handig is om eerst een boek van C door te nemen voordat ik begin met obj-c. De boek die ik in gedachte had was ‘de programmeertaal c’ van Al Kelley. Iemand enig ervaring met dit boek? Zal het handig/leerzaam/waard zijn om het boek te lezen? Voordeel is dat het Nederlands is.

Met vriendelijke groet

Bijdrager
    Hasoweh

Programmeren draait om logisch nadenken. Als je de logica van het programmeren door hebt kun je makkelijker een nieuwe taal oppakken. Ik weet niet of je al enige ervaring hebt met programmeren? Zo niet begin dan eens met javascript. Lekker makkelijk op je eigen client een beetje prutsen. Als dat lekker gaat kies je voor PHP of Python. Zodra je dat in de smiezen hebt kun je proberen PHP OOP (Object orientated programming) proberen. Want zoals de naam al doet vermoeden, objective-c is het overgrote deel object georiënteerd.

Bijdrager
    Verwijder

Eerst C of een scripttaal leren is vast wel leerzaam maar je leert dan ook dingen die je in Objective-C niet nodig hebt of die anders gaan. Je moet dan de andere taal weer een beetje afleren. Objective-C is een uitbreiding op C maar als je Cocoa gebruikt dan gebruik je meestal maar een gedeelte van C.
    Je hebt kans dat het wat moeite kost om de oefeningen van ‘de programmeertaal c’ onder OS X werkend te krijgen, er staan vast geen instructies in voor een recente versie van Xcode. Behalve dat het Nederlands is schiet je er niet veel mee op denk ik.

Bijdrager
    Rahy68

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik dan verder ga met het boek wat ik nu heb, gelijk objective-c induiken.

Mvg

Bijdrager
    koen

Kochan heeft trouwens ook een prima boek om C te leren.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.