23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    koen

Bijdrager
    Shmoo

EINDELIJK! 🙊

Gaat het dan eindelijk gebeuren tijdens de WWDC – iCloud backup for Mac.

Bijdrager
    Marcel

Heb ik eindelijk mijn muziek via de audiopoort van de AE naar de versterker gaan ze er mee stoppen.  Dan maar 1 kopen via marktplaats als reserve

Bijdrager
    TheBigZ

@marcel: Tegenwoordig hebben de meeste versterkers en receivers standaard support voor AirPlay. Dan heb je niet meer zo’n AirPort Express nodig. (En anders gebruik je een Apple TV.)

Bijdrager
    defores

Apple is stom geworden

Bijdrager
    Marcel

Van die versterkers en receivers wist ik niet dat die ook met airplay waren, weer wat geleerd. Apple gaat voor geluid naar richting streaming zoals bv Sonos denk ik

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door  Marcel. Reden: woord fout

Bijdrager
    TheBigZ

Marcel op 27 april 2018 om 13:49
    Apple gaat voor geluid naar richting streaming zoals bv Sonos denk ik

Apple blijft bij AirPlay. De volgende versie, AirPlay 2, staat in de startblokken.

.

https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2017/509/

.

https://www.theverge.com/circuitbreaker/2018/4/25/17283114/sonos-apple-airplay-2-support-details

Bijdrager
    GoeieDag

Ben benieuwd wat ze gaan aanbieden als vervanging voor de prachtige combinatie TM/TC.

Bijdrager
    Q-collective

Jammer:(

Ik ben nog steeds blij met m’n netwerk van twee AExtremes torentjes. Had gehoopt dat er binnenkort nieuwe modellen kwamen met de nieuwe wifi protocollen en AirPlay 2. Maar helaas.

Bijdrager
    TheBigZ

GoeieDag op 27 april 2018 om 15:47

Ben benieuwd wat ze gaan aanbieden als vervanging voor de prachtige combinatie TM/TC.

Misschien wat Shmoo zei:

Tim Cook: “We’re proud to present, new in macOS 10.14 (Extreme Sierra), the next generation of automatic backup: iCloud Machine. And next on stage is Phil, to show you how it all works. The floor is yours, Phil.”

Bijdrager
    GoeieDag

Zou idd een optie kunnen zijn. Maar dan moet er nog heel wat verbeterd worden aan iCloud, als ze alle Mac’s op de wereld één-op-één op hun servers kwijt, en up-to-date willen houden.

Bijdrager
    gipsman

We gaan dus homepods kopen en een mesh netwerk opzetten van google of eero om overal naar apple music/apple tv te luisteren/te kijken? Ik denk van niet Apple schiet zich hiermee wellicht in de voet en wordt uiteindelijk weer dat obscure computerbedrijfje dat wacht op de nieuwe Steve Jobs.

Bijdrager
    gipsman

This company loves destroying everything that got them to the top.

Bijdrager
    Ome Kor

Ik begrijp dat je teleurgesteld bent. Maar die link zegt niks, ik kan ook links vinden die het tegendeel beweren, bijvoorbeeld deze:

https://www.forbes.com/sites/davidphelan/2018/03/01/apple-watch-sales-soar-to-8-million-in-last-quarter-company-owned-2017-fitbit-huawei-garmin/#40e5dc9c7e91

Dat jij dat gevoel hebt wil nog niet zeggen dat het waar is.

Bijdrager
    GoeieDag

Apple stopt met een niche product en nu gaat Apple ten gronde! Gipsman, neem ff lekker een koude douche.

Bijdrager
    mhoeve

Tegenwoordig willen ze je allemaal richting de “cloud” duwen. Maar de “cloud” is extreem traag, gebruiksonvriendelijk en kan nooit de hoeveelheid data verwerken die wij allemaal gebruiken. Heb er nog helemaal niets mee.

Bijdrager
    TheBigZ

mhoeve op 28 april 2018 om 08:19
    Tegenwoordig willen ze je allemaal richting de “cloud” duwen. Maar de “cloud” is extreem traag, gebruiksonvriendelijk en kan nooit de hoeveelheid data verwerken die wij allemaal gebruiken. Heb er nog helemaal niets mee.

Wen er maar alvast aan, want vroeg of laat zul je er toch aan moeten geloven.

Bij mij op het werk worden alle emails al in de Cloud opgeslagen (inclusief attachments).

Bijdrager
    Yosemite

Vrij logische ontwikkeling. Net zoals ze jaren geleden zijn gestopt met eigen printers, scanners en digitale camera’s. Een WiFi access point is niet iets waar ze zich mee kunnen onderscheiden en iets waar genoeg alternatieven voor zijn. Prima besluit.

Bijdrager
    KR1275

<p class=”cite”>GoeieDag op 27 april 2018 om 16:55</p>
    Zou idd een optie kunnen zijn. Maar dan moet er nog heel wat verbeterd worden aan iCloud, als ze alle Mac’s op de wereld één-op-één op hun servers kwijt, en up-to-date willen houden.

Wie neemt er nou een abonnement op 1 TB iCloud of meer?? De prijs is dan belachelijk in vergelijking tot een externe HD.

Ik heb hier een airport extreme en dat werkt voortreffelijk. Maar ik besef dat er voldoende concurrentie is die even goed of beter is. Apple wil bakken met geld aan een apparaat verdienen, anders vinden ze het de productie en logistiek niet waard. Geen nieuws lijkt me.

Bijdrager
    GoeieDag

KR1275 op 28 april 2018 om 10:33
    Apple wil bakken met geld aan een apparaat verdienen, anders vinden ze het de productie en logistiek niet waard.

Altijd mooi om te zien dat er hier mensen op het forum zitten die aanwezig zijn bij de interne vergaderingen waar Apple zijn strategie aan het bespreken en bepalen is, en daarover voor ons uit de school willen klappen. Tof!

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>mhoeve op 28 april 2018 om 08:19</p>

Het is altijd prachtig dat die poppetjes die cloud-haters zijn altijd de grootste bek hebben over de cloud maar nooit verder zijn geweest dat 7 (iWork’s) documenten in iCloud hosten en dan oordelen over hoe cloud functioneert.

Prachtig dat soort figuren.

Cloud is idd. extreem traag ja!

*Dit is op een Mac mini met 1TB HDD vandaar dat het dupliceren in Finder zo traag verloopt.

Moderator
    Night

Totdat het internet eens down is dankzij die fijne werkzaamheden van je provider. Ik kan ook zonder cloud prima doorwerken (en ja, ik gebruik ook een backup clouddienst)

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.