20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    kontheur

Bye Bye 20″ Cinema Display…

Hoi.

Ik zag net dat de 20 inch Monitoren van Dell voor maar $289,- over de toonbank gaan. Terwijl de 20″ ACD voor 799 euro verkocht worden.

Ik weet dat niet kan tippen aan een ACD qua design (heb er zelf ook een op mijn werk)
    Maar nu zullen de cinema display’s toch niet achter kunnen blijven met een gigantische ‘price-drop’ ?

Bijdrager
    Oppie

Nee.

Bijdrager
    Nikita

Beetje jammer dat ‘ie op de Nederlandse Dell site nog steeds op 581,91 euro staat…

Bijdrager
    Buzz

Het gaat hier om een nieuwe, goedkopere 20″ widescreen monitor van Dell, de E207WFP. Die staat nog helemaal niet op de Nederlandse of Amerikaanse Dell site zo te zien. De prijs die in het artikel wordt genoemd blijkt in de discussie eronder een speciale kortingsprijs voor Amerikaanse overheidsdiensten te zijn.

Mijn theorie: De prijzen van de Apple Cinema Displays zullen altijd 5-15% hoger blijven dan de prijzen die de vergelijkbare Dell monitoren een half jaar tot een jaar eerder hadden (zonder Dell-megakortingsacties). Volgens deze theorie zal de volgende prijsdaling van de 20″ Cinema Display over een half jaar tot een jaar zijn, waarbij de prijs dan zakt naar rond de 650 Euro.

Bijdrager
    frederikbove

Bij prijzen van dell moet je altijd goed oppassen.

ik vind trouwens dat die een raar prijsbeleid hebben.

Als je via een code op een product komt is dat soms goedkoper dan dat je er via de normale weg naar toe gaat en de zelfde pc besteld.

Bijdrager
    MacAanZee

Je kunt een plastic Dell-scherm toch niet vergelijken met een Apple scherm met aluminium design uitvoering – nog afgezien van de kwaliteit. Ik verwacht trouwens dat binnenkort (keynote Jobs in januari?? Of eerder) zowel de losse beeldschermen als de Macbooks zowel geupdate als fors in prijs verlaagd zullen worden. Dat kan niet anders omdat ze nu in verhouding tot de iMacs veel te duur zijn.
    En ….eh….je kunt met goed fatsoen een 20″ toch geen cinemascherm meer noemen nu er al “gewone” iMacs zijn met 24″??!!

Bijdrager
    GoingStrong
    ”MacAanZee”

En ….eh….je kunt met goed fatsoen een 20″ toch geen cinemascherm meer noemen nu er al “gewone” iMacs zijn met 24″??!!

Good point.

Mee eens! :)

Bijdrager
    Petje

Ik vind het DELL scherm een Dellig uh dullig scherm..
    Heel wat anders dan het acd van apple. Verder vindt ik ook wel dat het nu ontstane prijsverschil wel een aantal mensen over de streep trekt richting Dell.

Bijdrager
    Buzz

Jullie moeten zo’n Dell scherm maar eens proberen, MacAanZee en Petje. Je zal je nog verbazen over hoe goed ze te vergelijken zijn met die van Apple. Ok, de Dell is wat minder strak vormgegeven dan de Apple. Maar Apple laat verder ook best wat steken vallen in het ontwerp in vergelijking met de Dells. Met name de hoogte-verstelbaarheid van de Dell schermen is ideaal. Het makkelijk kunnen instellen voor gebruik in een ergonomische werkhouding is voor heel veel mensen veel belangrijker dan een über-strak uiterlijk.

Als de Cinema Displays nou aan zo’n iMac G4 hals zouden zitten zou ik er het prijsverschil meteen voor over hebben.

Bijdrager
    iDuck
    ”Buzz_D”

…Het makkelijk kunnen instellen voor gebruik in een ergonomische werkhouding is voor heel veel mensen veel belangrijker dan een über-strak uiterlijk…

Precies, high-end schermen van Eizo of LaCie blinken ook niet altijd uit in design. Van die Dell 20″ was en is bekend dat deze door aardig wat mensen de voorkeur kregen boven de ACD van Apple, door zo goed als gelijkwaardige schermen te leveren voor minder geld en ergonomischer.

Bijdrager
    Brac

Het gaat er niet om voor hoeveel iets op de site van Dell aangeprijst word maar voor hoeveel ik een product op mijn deurmat heb staan. Bij Dell ben je dan over het algemeen al 100 euro extra kwijt voor ‘verzending & administratiekosten’. Daarnaast is dit vooralsnog dus nog geen prijs waarvoor wij zo’n scherm kunnen krijgen; check de NL Dell site maar. Ik zie hem niet…

Bijdrager
    GIJay
    ”Buzz_D”

Jullie moeten zo’n Dell scherm maar eens proberen, MacAanZee en Petje. Je zal je nog verbazen over hoe goed ze te vergelijken zijn met die van Apple. Ok, de Dell is wat minder strak vormgegeven dan de Apple. Maar Apple laat verder ook best wat steken vallen in het ontwerp in vergelijking met de Dells. Met name de hoogte-verstelbaarheid van de Dell schermen is ideaal. Het makkelijk kunnen instellen voor gebruik in een ergonomische werkhouding is voor heel veel mensen veel belangrijker dan een über-strak uiterlijk.

Als de Cinema Displays nou aan zo’n iMac G4 hals zouden zitten zou ik er het prijsverschil meteen voor over hebben.

Helemaal mee eens… Ik ondervind die problemen al bij een imac. Je kan wel kantelen, maar echt verzetten is een heel ander verhaal. Daarbij vind ik het ook leuk dat de dell meer inputs heeft en dat is leuk als je je scherm voor meer dan 1 ding wilt gebruiken. Een elgato oplossing om met je xbox 360 op je scherm te gaan is ook niet echt je dat.

Bijdrager
    Buzz
    ”brammutje”

Bij Dell ben je dan over het algemeen al 100 euro extra kwijt voor ‘verzending & administratiekosten’.

Hoe kom je erbij? Volgens mij is dat één van de dingen waarin Dell-haters elkaar maar blijven napraten, terwijl er gewoon niks van klopt. Via de site van Dell kan je het binnen een minuut zelf gewoon controleren. Ze vragen €4.76 aan verzendkosten. Lijkt me heel netjes.

Bijdrager
    CalmCruiser

even een offerte van Dell ter vergelijk: LET OP dit betreft een 24inch wide monitor, best een aardig prijsje nietwaar

Dell AS501 Soundbar voor Dell UltraSharp-flatpanels – deze geluidsbalk is niet compatibel met E196FP, E176FP en E156FP Monitors
    Productgegevens

Totaal bijwerken
    € 35,70 € 35,70

Dell Ultrasharp 2407WFP 24-inch LCD-breedbeeldflatpanel, helderheid van 450 cd/m², contrastverhouding van 1.000:1, reactietijd van 16 ms (zwart-naar-wit). Zwart TCO99
    Productgegevens

Totaal bijwerken
    € 1.069,81 € 802,36

Bespaar 25% op Dell 2407WFP Flat Panel Monitor
    – € 267,45

Totaal excl. BTW BTW-tarief Totaal incl. BTW
    Subtotaal € 704,25 19,00 % € 838,06
    Totale leveringskosten € 14,00 19,00 % € 16,66
    Totaalprijs € 718,25 19,00 % € 854,72

Bijdrager
    danielpunt
    ”MacAanZee”

Ik koop toch liever een los scherm om die gaan te gebruiken aan mijn PowerBook en in de toekomst MacBook Pro dan een iMac.

Bijdrager
    SvS

Wat dacht je van deze? NEC MultiSync lcd20wgx2. In vele opzichten beter dan Apple’s 20″, behalve knoppenloze front…

Bijdrager
    GREENSKiN

Ik gebruik met m’n Powerbook (soon MBP) een Dell 24″ (2405FPW) en dat bevalt prima. ACD is wel mooier, maar ook een flink stuk duurder.

Bijdrager
    KR1275

Die Dell schermen zijn fantastisch. Daar kan Apple niet aan tippen! Ik heb de 2405FPW meermalen mogen gebruiken, maar echt, die zijn top.

Apple werkt steeds met oude generatie spullen, net als vaak met geheugen en HD’s en computers zonder dvd-brander! Jammer.

Bijdrager
    KR1275
    ”SvS”

Wat dacht je van deze? NEC MultiSync lcd20wgx2. In vele opzichten beter dan Apple’s 20″, behalve knoppenloze front…

20% BTW??

Bijdrager
    SvS
    ”Richard
    ”SvS”

20% BTW??

Wel vreemd, maar het gaat mij puur om het model, niet om prijs daar.
    Die prijs kan overal anders zijn. Ik vind het moeilijk een monitor te kiezen om mijn MacBook daarop te aansluiten.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.