24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager

B&W Zeppelin of Zeppelin Mini

Hoi,

Ik ben van plan een B&W Zeppelin (Niet de Air versie) of Zeppelin Mini te kopen. Ik zit alleen te twijfelen welke van de twee.
    De Zeppelin kost 400 euro, en de Mini 350 euro. De Zeppelin heeft meer vermogen en een ingebouwde bass, terwijl de Mini dat niet heeft. Deze heeft wel weer een interne geluidskaart. Volgens verschillende sites moet dit zorgen voor beter geluid.

Qua vormgeving vind ik de Zeppelin mooier.

Wat zouden jullie doen?

Bijdrager
    syltheboy

Ik zou gewoon een B&W Zeppelin nemen, als ik jou was.:wink:

Bijdrager

Kun je me uitleggen waarom? Behalve het design dan.

Bijdrager
    syltheboy

De gewone versie heeft in totaal 100W vermogen en de Mini heeft in totaal slechts 36W vermogen. De gewone versie kan dus bijna 3x zo hard.

Inactief
    Anoniem

De gewone Zeppelin klinkt véél beter dan de Mini. Mini heeft weinig bas en klinkt vrij schel.

Bijdrager
    Afroman
    syltheboy op 02 oktober 2011

De gewone versie heeft in totaal 100W vermogen en de Mini heeft in totaal slechts 36W vermogen. De gewone versie kan dus bijna 3x zo hard.

Dat is zo’n bullshit, en het slaat sowieso nergens op om op enkel de cijfertjes te geilen.

Bijdrager

Hij zal waarschijnlijk veel worden gebruikt achter mijn iMac waar ik nu de bose companion 3 aan heb hangen. Ik denk ook dat deze gewoon blijven staan en dat hij middels een splitter of usb aan mijn iMac gaat.

Bijdrager
    syltheboy

Tja, eigenlijk is het dan een beetje dubbelop. Maar goed, het is jouw plan. Uit die Mini zal ook wel prima geluid komen, hoor. Luister je vaak zachtere muziek of wat hardere muziek? Wij hebben hier de vernieuwde versie van de Zeppelin en die heeft nog eens 50W meer, maar Afroman heeft wel een beetje gelijk. Het gaat natuurlijk ook om de heldere tonen en de gebalanceerde geluidsweergave en volgens mij is de gewone Zeppelin daar beter in.

Bijdrager

Het is ook ergens dubbel op, maar ik ben al sinds dat hij uit is gek op het design. Ik luister veel House/tech/pop/jazz. Hard hoeft het ook niet te gaan, als het maar goed is!

Bijdrager
    syltheboy

Dan is die Mini volgens mij ook prima, maar is het niet een idee om ze allebei even in de winkel te beluisteren voordat je beslist welke je koopt? Volgens mij zijn de tonen van de Zeppelin wat helderder, maar je moet eerst zelf het verschil ervaren.

Bijdrager
    064harry

Ik heb de Zeppelin ook! Echt retegoed dat ding!
    In combinatie met een AirportExpress heb je ook AirPlay!
    Ge wel dig!!!

Bijdrager
    Afroman

Allemaal leuk en aardig maar ik zie dus nergens argumenten. Daar heeft de topicstarter dus geen zak aan.

Bijdrager
    064harry

Slecht geslapen?

Bijdrager
    Afroman

Hoezo? Aan dingen van “ik heb hem ook dus hij si goed”heeft de topic starter niks aan. :/

Bijdrager
    uuuh_hello

Het hangt erg af van wat voor soort muziek je luistert.
    Zeppelin klinkt goed bij akoestische muziek. Het geluid komt natuurlijker over vind ik.
    Ben je iemand die meer naar bass-heavy luistert dan is Mini geen verkeerde keuze. Daar komt het meer naar voren.

Omdat het om muziek gaat, heeft iedereen een andere feeling.
    Het is misschien verstandig om een keertje naar een APR/winkel binnen te stappen en te luisteren naar beide modellen.

Bijdrager
    plonserd

Ten eerste: 100W tov. 35W betekent niet dat de Zeppelin ‘bijna 3 keer zo hard’ gaat..
    Ik heb anders wel een 1W- gitaarversterker die die 100W Zeppelin zo uit de weg blaast..

En ten tweede zou ik gewoon die extra 50 euro bijleggen voor de Zeppelin. Altijd enorm onder de indruk geweest van de (ip vlak van consumerproducten dan) relatief eerlijke weergave van het geluid.

Op hogere volumes zakt de klank van de Mini als een pudding in elkaar..

Bijdrager
    064harry

Misschien had de TS niet aan de combinatie met een AE gedacht?
    Misschien is een positieve reactie (in dit geval van de Zeppelin) wel net de doorslag.
    Laat de TS zelf weten wat hij wel en niet belangrijk vind.
    Er wordt gevraagd naar mijn mening. Dus ook of ik ‘m goed vind of niet.

En ik vind ‘m GE WEL DIG!!!

Dus Martijn:
    KOPEN zou ik zeggen……!!

Bijdrager
    Afroman

Een mening zonder argumenten is niks waard.

Bijdrager

Ik heb wel een AE, dus dat draadloze gedeelte heb ik ook helemaal niet nodig.
    Dank voor jullie input. Dan ga ik voor de Zeppelin

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Ik vind het zo bijzonder dat men tegenwoordig de keus van een aankoop af laat hangen van de (subjectieve) mening van anderen..
    Is het tegenwoordig zo moeilijk zelf op onderzoek uit te gaan en op basis van je eigen smaak, budget en (in dit geval) gehoor een aankoop te doen?

Bijdrager

Nee, maar meningen helpen wel mee om een beslissing te nemen, andere ervaring zijn voor mij wel belangrijk.

Bijdrager
    Koning Frank

led zeppelin kopen natuurlijk

Bijdrager
    064harry

@Afroman:

MartijnH op 03 oktober 2011

Ik heb wel een AE, dus dat draadloze gedeelte heb ik ook helemaal niet nodig.

Dank voor jullie input. Dan ga ik voor de Zeppelin

Wat zei ik?

Bijdrager
    Afroman

Ja dat kwam door je geweldige advies…

Applaus.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.