19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Aidovive

B&W Zeppelin of B&W Zeppelin Air

Ik zou graag een B&W Zeppelin of Zeppelin Air kopen. Deze wil ik gebruiken om m.b.v. AirPlay muziek af te kunnen spelen in de keuken. Nu is mijn vraag: Doe ik er goed aan de oudere Zeppelin te kopen en deze m.b.v. een Airport Express te verbinden aan mijn netwerk, of biedt de Zeppelin Air meer voordelen. Het prijsverschil is 250 euro en ik vraag me af of dat wel wordt gerechtvaardigd.

Inactief
    Anoniem

Lees deze review ff: Review Zeppelin Air

Bijdrager
    Aidovive

@THX-1138 Bedankt. Ik neig er toch naar de oude te kopen, aangezien de laatste modellen nog ‘maar’ 349,- kosten.

Bijdrager
    syltheboy

Het handige van de Air is dat er op 4 manieren geluid uit is te krijgen. Aux, USB, Ethernet en iPod-dock. Voor een AirPort Express betaal je ook zo’n 90 euro, dus dan is het prijsverschil “slechts” 140 euro.

Bijdrager
    Aidovive

@syltheboy Ik vergat er bij te zeggen dat ik een Airport Express heb liggen, en die nu niet gebruik. Het doel is alleen Airplay te gebruiken, in de keuken dus. In een nis, zodat alle kabels netjes worden weggewerkt. Heb de oude zojuist gekocht. Docken zal ik ook niet gebruiken. USB ga ik ook niet gebruiken.

Bijdrager
    Aidovive

Misschien pak ik hem in de zomer nog weleens op, zet ik hem in de tuin en dock ik m’n ipod/iphone erin. Het geluid is best lekker. En hij ziet er gewoon goed uit.

Bijdrager
    syltheboy

Nou, gefeliciteerd met je aankoop!:wink: 350 euro is inderdaad een stuk nettere prijs dan 600 euro en het design is bijna hetzelfde. Volgens mij maakt het qua geluid ook niet zoveel uit, maar ik heb het idee dat de Air wat harder kan vanwege het grotere vermogen.

Bijdrager
    Aidovive

@syltheboy Dank je! Ik had de Zeppelin al een tijdje op het oog, maar hikte steeds tegen het toch wel pittige prijskaartje aan. De laatste paar oude Zeppelins worden nu verkocht tegen gereduceerd tarief. Maar vroeg me wel af wat nu de verschillen zijn buiten de Air functie uiteraard. Voor mijn ‘doel’ voldoet die oude ook wel best lijkt me. Bedankt voor de info jullie beiden!

Bijdrager
    basbrouwers

Ga maar eens het verschil luisteren tussen de twee. De zeppelin klonk goed. De Zeppelin Air klinkt subliem. De nieuwe Zeppelin Air heeft een aparte DAC pér speaker, en het geluid is te oren.

Daarnaast heeft de Zeppelin air een betere garantie. Zeppelin’s mogen in 9/10 gevallen direct vervangen worden waarbij je de Zeppelin vaak 2-3 weken kwijt bent (als deze defect mocht zijn).

Bijdrager
    Aidovive

Heb de Zeppelin binnen, Airport Express eraan en het klinkt geweldig! Wanneer ik nu mijn Yamaha Soundbar aanzet + Zeppelin simultaan is het gehele huis gevuld met een heerlijke sound. Blij mee!

Bijdrager
    cleiren

Heb eigenlijk precies hetzelfde als aan de hand. Ik twijfel heel erg tussen een oud model Zeppelin met een Apple TV voor o.a. Airplay of een Teufel Air
    Maar je hebt dus een goede keuze gemaakt? Overigens vroeg ik me wel af wat voor een soort audio kabel ertussen zou moet komen te hangen (toslink naar mini Jack) ?

Wat is een betere keuze: Zeppelin (oud model) of Teufel Air?

Bijdrager
    Aidovive

Ik ben zeer tevreden over de Zeppelin. Ik gebruik een optische kabel.
    Mini Toslink 3.5mm plug Male naar Mini Toslink 3.5mm plug Male.

Dat is een soortgelijke aansluiting als de mini-jack van een hoofdtelefoon, maar dan optisch.

Bijdrager
    cleiren

Dank voor je reactie.
    Echter heeft de Apple TV een andere soort aansluiting dacht ik.
    Heb je enig idee wat het dan voor een kabel wordt?

Bijdrager
    Aidovive

Je hebt in dat geval een Toslink male naar mini toslink 3.5 plug male nodig. Of een verloopje (Toslink Female naar Mini Toslink 3,5mm plug Male OF Toslink Male naar Mini Toslink 3.5mm plug Female) afhankelijk van welke kabel je gebruikt.

Bijdrager
    cleiren

Dank je wel! Waar haal je zo’n verloop / kabeltje vandaan? Tips?

Moderator
    unSOUND

Meeste optische kabels die je koopt hebben standaard de gewone toslink aansluiting ( die dus in de AppleTV gaat ), waar vervolgens een verloopje bij zit naar 3,5 mm jack ( voor de Airport / Mac ).

Bijdrager
    Aidovive

Allekabels.nl bijvoorbeeld

Bijdrager
    cleiren

Super, bedankt!

Bijdrager
    paulhek

Ik zit te dubben om de B&W Zeppelin Air aan te schaffen (vooral vanwege Airplay). Ik lees op internet echter huiveringwekkend veel problemen met Airplay. Oplossing zou zijn je netwerk naar g-protocol in te stellen. Dat vind ik persoonlijk nogal uit de tijd en gaat er bij mij niet in.
    Ik vroeg me af wat de ervaringen van gebruikers hier zijn? Is de Airplay van de Zeppelin echt zo problematisch?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.