19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Pietervanos

B&W Zeppelin Air of Bose Companion 5

Twijfel tussen beide speakers, nu zijn het beide verschillende soorten systemen en heeft de Zeppelin, Airplay maar puur advies betreft het geluid…

Bijdrager
    Afroman

Zoek het zelf uit. Klinkt bot en makkelijk maar jij bent de enige die zelf weet wat een lekker geluid heeft. Is puur persoonlijk.

Bijdrager
    Beech

Kun je niet met elkaar vergelijken, de prijs ook niet. Vanwaar deze keuze ? Waarom ook niet de dockingstations van Philips er bij betrokken ? B.v. de DS 9010, prachtig geluid, nu voor € 379,- bij de Mediamarkt, ook in de Rentepuntenwinkel van ING.
    Persoonlijk vind ik de Zeppelin er nog uitspringen, maar die is 1,5 x zo duur.

Bijdrager
    App69

B&W all the way.

Bijdrager
    Lauwrence

Wat verwacht je nu als antwoord? Een diepgaande technische analyse van het audiospectrum dat beiden genereren, kwaliteit bandfilters etc..?? Hoe goed het er op papier ook uitzien moge, jouw oren moeten toch de doorslag geven.

Wat Afroman al zei: gewoon zelf luisteren en oordelen (en je *zeker* niet blindstaren op prijs/status/merk zoals App69).

Bijdrager
    App69

@Lauwrence, ik staar me niet blind op prijs/status/merk. Ik spreek uit ervaring.
    Bose faalt gigantisch in de midden frequenties (het warme geluid pleegt men wel eens te zeggen) en
    de lage frequenties worden overdreven versterkt (de bassen dus).
    Wat B&W betreft, kennelijk weet je weinig van dit merk, want beter is er niet. Of waarom word in 80% van de muziekstudio’s B&W gebruikt??

Bijdrager
    MacRay

De Zeppelin vind ik tegenvallen. Niet klank vast. Weinig mid en veelste veel laag.
    Veel beter is de http://www.bang-olufsen.com/beosound8
    Ik ga hiermee tegen de stroom in, maar luister zelf maar. beosound8

Het gaat erom dat je muziek beluistert zoals het door de artiest en producent bedoelt is.

Bijdrager
    plonserd

App69:

Doorgaans zou ik ook B&W aanraden, maar dan niet de Zeppelin Air (de gewone Zeppelin doet het véél beter!). Tussen deze twee zou ik gaan voor de Bose Companion. Ik ben allesbehalve een Bose-fan, maar er zijn véél dingen een stuk beter dan de Zeppelin Air.

B&W wordt trouwens niet zo enorm veel gebruikt in muziekstudio’s hoor;) Hooguit als zoveelste paar referentiespeaker, omdat ze tov. monitorspeakers uit dezelfde prijsklasse nog teveel kleuren.

Bijdrager
    plonserd

Vergeet wat ik zei: B&W all the way, had de Zeppelin Air verwisseld met de Zeppelin Mini, wat een baggerding:D

Zeppelin Air is blijkbaar de gewone Zeppelin met Airplayfunctionaliteit? Kopen! Voor die prijs heb je een enorm goeie iPhonedock, maar ook een heel fijn setje speakers.

Beosound8 nog niet gehoord, maar die is meteen weer een pak duurder..

Bijdrager
    Pietervanos

@ plonserd: Waarom is de Zeppelin beter dan de Zeppelin Air. Hoor juist het tegenovergestelde door de afzonderlijke versterkers in de Air die de gewone Zeppelin niet heeft!

@ lauwrence: Wat ik nu als antwoord verwacht? Een discussie als bovenstaande, daar heb ik iets aan! Tenminste als jij dat goed vind natuurlijk…

Bijdrager
    Pietervanos

Ook laat ik de prijs tussen de Bose Companion en B&W even buiten beschouwing! De B&O vind ik te duur en angstaanjagend lelijk (maar dat terzijde)

Bijdrager
    MacRay

Ook laat ik de prijs tussen de Bose Companion en B&W even buiten beschouwing! De B&O vind ik te duur en angstaanjagend lelijk (maar dat terzijde)

Lelijk ja dat kan. Over smaak valt zoals gewoonlijk te twisten.
    Het geluid is echter alles overtreffend in zijn soort en dat is toch waar het om gaat.

Of kijk naar deze: Airplay Beolit 12 Beolit 12 / Airplay speaker

Bijdrager

Als je hem alleen voor je iPhone gaat gebruiken: De B&W Air (Hij is namelijk te groot om hem ergens bij je computer in de buurt te zetten, spreek uit ervaring)
    Anders de Bose, ik heb zelf de 3 en al jaren lang heel erg tevreden. Wel moet je rekening houden met de bass, die is erg aanwezig.

Bijdrager
    MacRay

Bijdrager
    vraptor

Ik ben het helemaal met MacRay eens. De beosound 8 is de beste speakerdock op de markt. Puur en zuiver geluid en een fantastisch spectrum. Vergeet niet dat de covers qua kleur wisselbaar zijn. En qua prijs: bekijk het op de lange termijn, hij gaat jaren mee. Dan valt het nog te overzien.

Bijdrager
    Pietervanos

Tuurlijk is het geluid waar het om gaat, maar zoals jullie zelf ongetwijfeld ook doen stel je een richtprijs: hier valt de B&O Beosound buiten. En tja voor €1500.- is er nog wat beters te verkrijgen en voor €2000,- nog weer beter etc etc.
    De B&O Beolit ziet er erg fraai uit, hem ‘m nog niet gehoord maar vraag me af of de mobiliteit niet ten koste is gegaan van de geluidskwaliteit. Mobiel hoeft hij namelijk niet te zijn en ook hoeft het net zoals in de Zeppelin Air geen dock functie te hebben… Geluidskwaliteit en voldoende power zijn waar ik benieuwd naar ben!

Bijdrager
    Lauwrence

@App69: je probeert nog altijd een persoonlijke smaak/voorkeur te verdedigen. Ook val je mij persoonlijk aan op een, naar jouw mening, gebrek aan ervaring. Dat zegt meer over jou dan over het topic en de mate van zout die te nemen valt met jouw ge’promotoeter over studio’s vol met B&W (wat overigens allesbehalve waar is en ja, daar weet ik toevallig eea van).

@Pietervanos: discussie is prima natuurlijk, maar weinig is zo persoonlijk als smaak, dat was mijn punt eigenlijk:)

Bijdrager

Voor power heb je de Bose nodig.

Bijdrager
    MacBeer2

De Zeppelin Air is bedoeld om je iPhone/iPod te docken en daarnaast middels airtunes muziek draadloos af te kunnen spelen.
    De Bose Companion 5 is een speakerset die je met een USB aansluiting aan een computer koppelt. Deze speakers simuleren een surround sound ervaring.

Tussen deze twee systemen zit een enorm groot verschil. Niet alleen qua geluid. Daarover doe ik geen uitspraak. Er is er maar eentje die hierover iets kan zeggen en dat ben jij.
    Ga naar een winkel waar je met je eigen muziek beide systemen kan beluisteren om een oordeel te kunnen vellen. Hier word je niet wijzer.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.