11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Marijke janette

[Opgelost] Buttons op mijn scherm (vast aan berichten box)

Sinds een update afgelopen week ineen buttons aan het rechterdeel van mijn scherm. Wanneer ik een mail ontvang zie ik een nieuwe button verschijnen. Iemand een idee waar ik dit kan aanpassen?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat lijkt er sterk op dat dat meldingen in het berichtencentrum zijn, waarvan alleen het programmaicoontje op beeld komt en niet de tekst. Als er een nieuwe komt, schuiven de bestaande dan een plek naar beneden om er ruimte voor te maken?

Bijdrager
    Marijke janette

Dat klopt… Wanneer er een mail binnenkomt komt er een mailbutton bij. Maar… Het zijn niet alleen berichten uit het berichtenscherm. Het zijn ook buttons met programma’s die ik in bewerking heb. De buttons zijn heel storend want ze bedekken mijn mappen op het bureaublad. Ik ben er nog niet achter hoe ik dit kan uitschakelen

Bijdrager
    GoeieDag

Vreemd verhaal.

Zet alles uit in Systeemvoorkeuren>Berichtgeving (dmv Meldingsstijl: Geen).

Als ze dan verdwijnen, dan weet je dat het die notificaties zijn. Blijven ze, dan is er wat anders aan de hand.

Bijdrager
    Marijke janette

Alles uit in Systeemvoorkeuren>Berichtgeving (dmv Meldingsstijl: Geen) was niet de gewenste oplossing…

Ik heb nu (voorlopig als oplossing voor het probleem) “niet storen” ingeschakeld van 23:59 tot 00.00. Dank voor het meedenken.

Bijdrager
    pruus

Wellicht een keer herstarten?

Moderator
    Night

Of alleen Notification Center herstarten?

1. Programma’s → Hulpprogramma’s → Activity Monitor
    2. Zoek en selecteer Notification Center
    3. Druk op kruisje linksboven om te force-quitten.
    4. Berichtencentrum (Eng. Notification Center) zal vanzelf opnieuw opstarten

Bijdrager
    Marijke janette

YESSS… Laatste  bericht van Night was de oplossing. Bedankt!

Bijdrager
    GoeieDag

Oh Marijke, je had de Mac nog niet eens even herstart? Tja.

Moderator
    Night

Tsja… de oplossing was min of meer hetzelfde als die van @pruus, echter zonder je hele Mac te hoven herstarten.

Mocht TS weer eens problemen hebben, kan ze wellicht eerst even hier kijken:

Standaard troubleshooting stappen voor macOS

Bijdrager
    Marijke janette

Sorry GoeieDag, Ik dacht dat ik al een herstart had uitgevoerd. Ik denk dat ik door het uitschakelen van ‘Berichten’ even de weg kwijt was. Blijft voor mij nog wel de vraag hoe er ineens iconen aan de rechterzijde verschijnen. Allen dank.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.