4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

[Button] Werkt niet in IE

Hey,

Ik ben bezig met een simpel php steen papier schaar programma.
    Nu wil ik 3 buttons maken van afbeeldingen, dat werkt zonder problemen. Dit deed ik eerst gewoon met <input type=”image”> dit werkt goed in firefox maar niet in IE. Toen las ik dat er nog een optie bestond:

[code:1:986270bcc4] <td><button class="button1" type="submit" name="submit" value="steen"></button></td>
    <td><button class="button2" type="submit" name="submit" value="papier"></button></td>
    <td><button class="button3" type="submit" name="submit" value="schaar"></button></td>[/code:1:986270bcc4]
    [code:1:986270bcc4]button.button1{
    background: url(’steen.jpg’) no-repeat left top;
    display: block;
    text-indent: -999999em;
    width: 120px;
    height: 120px;
    }[/code:1:986270bcc4]

Alleen als ik nu wil kijken of de button wel is aangeklikt met isset, werkt dit niet met IE maar wel gewoon met Firefox. Hij geeft geen waarde mee.

Iemand ervaring met dit probleem?

Bijdrager
    aerosoul

ten eerste.. bah! Td’s..

ten tweede: is dit misschien ’n optie?

[code:1:8cac98b785]
    <input type="submit" class="button" name="whatever" />
    [/code:1:8cac98b785]

[code:1:8cac98b785]

input.button {
    width : 120px;
    height : 120px;
    background : url(’image.jpg’) no-repeat left top;
    border : none;
    display : block;
    }
    [/code:1:8cac98b785]

??

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

ik zal het proberen, en td’s werken toch voor mij nog het snelst en het makkelijkst. Zolang het niet het web op hoeft en niet op de code wordt beoordeeld gebruik ik tabellen. En ik weet dat hier wat css gurus rond hangen dus die discussie ga ik hier niet houden.

Edit: nee werkt niet, krijg om deze manier gewoon een button te zien.

<input type=”image” src=”steen.jpg” name=”submit” value=”steen”>

op die manier werkt de button wel, alleen krijgt de waarde submit in IE niet de waarde steen.

Edit 2: als ik tussen <button> en </button> een tekst zet, werkt dit wel. Alleen als ik dan klik worden alle waarden (steen, papier en schaar) doorgegeven. De enige oplossing die ik nog zie is een radio button, alleen zijn die wat minder mooi. Of 3 formulieren, maar dat is wat overdreven.

Bijdrager
    Ferris Bueller

Met welke IE probeer je het, Mac of PC.
    De Mac versie van IE wordt al sinds 2002 niet meer ge-update, dus dat kan ook wel voor problemen zorgen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.