15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    inawt

button website

Hallo OMT’ers.
    Voor school heb ik de opdracht gekregen om een button te ontwerpen voor een website. Ik heb dit al even geprobeerd in photoshop, maar dat lukt niet echt. Nu wil ik vragen of iemand nog tips heeft voor het ontwerpen van zo’n button, of een ander programma waar ik de button in kan maken (liefst adobe). Het is dus niet de bedoeling dat de button op een site wordt geplaatst. Het gaat puur om het ontwerpen.
    M VR G
    iNawt

Bijdrager
    Nick Nack

:roll:

Bijdrager
    Lesliedec

Flash? in principe is de meest eenvoudige tekening een button…het enige wat je moet doen om een beetje een realistisch effect te krijgen is er voor zorgen dat er een before en after tekening is: dus voor de gebruiker er op druk en na dat de gebruiker er op heeft gedrukt…

bvb: rode cirkel en groene cirkel….

Bijdrager
    inawt

Het hoeft niet zijn om op te drukken, het gaat echt gewoon over het ontwerp van de vorm van een button.

Bijdrager
    JM-Y

Ik zou zeggen: teken het eerst uit voordat je photoshop aan zet. Volgens mij is het een stuk makkelijker als je weet wat je wilt maken en weet hoe het er ongeveer uit moet gaan zien…..

Bijdrager
    RubenJ

Begin eens met wat schetsen op papier te maken, vormen en elementen die je in de buttons terug wilt zien.

Bijdrager
    Magistic

Genoeg tutorials op internet te vinden. Wat is er toch met de jeugd die na 5 minuten proberen meteen om hulp begint te schreeuwen? Het is een leerproces, dus ga gewoon wat stoeien met het programma. Daar leer je meer van dan dat iemand je aan het handje neemt en driekwart van het werk voor jou doet.

Bijdrager
    inawt

Ik vroeg alleen maar om tips, ik ga het wel zelf maken natuurlijk, ik hoop dat je dat al begrepen had.

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”inawt”

Het hoeft niet zijn om op te drukken, het gaat echt gewoon over het ontwerp van de vorm van een button.

Komaan een button?! :? Dat is echt heeeeel basic..

Bijdrager
    inawt

Ik ben ook basic.:P

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”inawt”

Ik ben ook basic.:P

Ok ok, vooruit dan maar;)

Bijdrager
    prullenbak

Wat voor school doe je?

Als je een button moet ontwerpen, en je begint nu met photoshop, dan moet er toch een docent zijn die dat uitlegt hoe of wat?

Probeer eens wat tutorials ook enzo. Beetje eigen initiatief is niet verkeerd bij dit soort dingen.

Bijdrager
    Ludo

google even op ‘tutorial button photoshop’ – plenty resultaten

zoals deze;

http://www.tutorialized.com/tutorials/Photoshop/Buttons/1

Bijdrager
    fozzy

kijk…Ludo’s tip heb je wat aan.
    :mrgreen:

Bijdrager
    inawt

Bedankt voor de reacties, ik heb een tutorial op die site van ludo gebruikt, het ziet er best goed uit.
    Ik doe gewoon tweede klas Gymnasium met keuzevak ICT, daar bewerken foto’s en moeten we zoals nu een button ontwerpen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.