-
Q:
Button click bouwt geen foto gallery (array)
Hi GODEN & GODINNEN
Dit script werktniet.
Ik wil dat ie een aantal fotos laadt als fotoboek vanuit een array.
de img map bestaat binnen de root.MAYDAY? Kan iemand alsjeblieft even kijken?
thanx!
BIEG
[code:1:42bda59388]///gallery=new Array();
gallery[0] = "gallery/01.jpg";
gallery[1] = "gallery/02.jpg";
gallery[2] = "gallery/03.jpg";
gallery[3] = "gallery/04.jpg";
gallery[4] = "gallery/05.jpg";
gallery[5] = "gallery/06.jpg";
gallery[6] = "gallery/07.jpg";
gallery[7] = "gallery/08.jpg";var aantal = gallery.length;
trace (aantal)
trace (gallery);[/code:1:42bda59388][code:1:42bda59388]_level0.btn3.onPress = function () {
//VERloop ();
//deTXT_foto ();
_root.bg.grad.loadMovie("Img/chrisryan2.jpg");
//for (i = 0; i < aantal; i++) {
buildGallery(i);
}function buildGallery(n:Number):Void {
menu2.createEmptyMovieClip("test",i);// this.attachMovie("button","btn"+i,this.getNextHighestDepth());
this["mcImage_" + i]._x=50;
this["mcImage_" + i]._y= i*(this["mcImage_" + i]._height*1.2)+15;
this["mcImage_" + i].loadMovie(gallery[i]);}[/code:1:42bda59388]
HE Koning
altijd weer dezelfde
ben weer in goede handenhet staat in frame 5 op de maintimeline.
dus daar wordt de array gebouwd .
en de functieen dan als ie button klikt moet ie gewoon 8 fotoos (de lengte vand e array ) bouwen en displayen op hoogste leve;l.
toch?
THNX again.
BIEG
Ok, het is zonder preloaders en zo, dus positionering zal nog niet correct werken, maar dit is het concept:
[code:1:d0d069dfcc]
var gallery:Array = new Array();
gallery[0] = "gallery/01.jpg";
gallery[1] = "gallery/02.jpg";
gallery[2] = "gallery/03.jpg";
gallery[3] = "gallery/04.jpg";
gallery[4] = "gallery/05.jpg";
gallery[5] = "gallery/06.jpg";
gallery[6] = "gallery/07.jpg";
gallery[7] = "gallery/08.jpg";buildGallery = function(galry:Array)
{_root.createEmptyMovieClip( "galleryHolder", _root.getNextHighestDepth() );
var galry_cnt:Number = galry.length;
for( var a:Number = 0; a < galry_cnt; a++ )
{_root.galleryHolder.attachMovie( "mc_holder", "img_mc_" + a, _root.galleryHolder.getNextHighestDepth() );
_root.galleryHolder[ "img_mc_" + a].loadMovie( galry[a] );
_root.galleryHolder[ "img_mc_" + a]._x = 50;
_root.galleryHolder[ "img_mc_" + a]._y= i*( _root.galleryHolder[ "img_mc_" +a]._height*1.2 ) + 15;
}}
buildGallery(gallery);
[/code:1:d0d069dfcc]
en die buildGallery(gallery) kan je ook vanuit een knop aanroepen …
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.