8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bieg

    Button click bouwt geen foto gallery (array)

    Hi GODEN & GODINNEN

    Dit script werktniet.

    Ik wil dat ie een aantal fotos laadt als fotoboek vanuit een array.
    de img map bestaat binnen de root.

    MAYDAY? Kan iemand alsjeblieft even kijken?

    thanx!

    BIEG

    [code:1:42bda59388]///gallery=new Array();
    gallery[0] = "gallery/01.jpg";
    gallery[1] = "gallery/02.jpg";
    gallery[2] = "gallery/03.jpg";
    gallery[3] = "gallery/04.jpg";
    gallery[4] = "gallery/05.jpg";
    gallery[5] = "gallery/06.jpg";
    gallery[6] = "gallery/07.jpg";
    gallery[7] = "gallery/08.jpg";

    var aantal = gallery.length;
    trace (aantal)
    trace (gallery);[/code:1:42bda59388]

    [code:1:42bda59388]_level0.btn3.onPress = function () {
    //VERloop ();
    //deTXT_foto ();
    _root.bg.grad.loadMovie("Img/chrisryan2.jpg");
    //

    for (i = 0; i < aantal; i++) {
    buildGallery(i);
    }

    function buildGallery(n:Number):Void {
    menu2.createEmptyMovieClip("test",i);

    // this.attachMovie("button","btn"+i,this.getNextHighestDepth());
    this["mcImage_" + i]._x=50;
    this["mcImage_" + i]._y= i*(this["mcImage_" + i]._height*1.2)+15;
    this["mcImage_" + i].loadMovie(gallery[i]);

    }[/code:1:42bda59388]

    Bijdrager
    EL Mystica

    [code:1:78ccf57596]
    this["mcImage_" + i]
    [/code:1:78ccf57596]

    waar ontstaat dit?

    Bijdrager
    bieg

    HE Koning

    altijd weer dezelfde:)
    ben weer in goede handen

    het staat in frame 5 op de maintimeline.

    dus daar wordt de array gebouwd .
    en de functie

    en dan als ie button klikt moet ie gewoon 8 fotoos (de lengte vand e array ) bouwen en displayen op hoogste leve;l.

    toch?

    THNX again.

    BIEG

    Bijdrager
    EL Mystica

    Ok, het is zonder preloaders en zo, dus positionering zal nog niet correct werken, maar dit is het concept:

    [code:1:d0d069dfcc]
    var gallery:Array = new Array();
    gallery[0] = "gallery/01.jpg";
    gallery[1] = "gallery/02.jpg";
    gallery[2] = "gallery/03.jpg";
    gallery[3] = "gallery/04.jpg";
    gallery[4] = "gallery/05.jpg";
    gallery[5] = "gallery/06.jpg";
    gallery[6] = "gallery/07.jpg";
    gallery[7] = "gallery/08.jpg";

    buildGallery = function(galry:Array)
    {

    _root.createEmptyMovieClip( "galleryHolder", _root.getNextHighestDepth() );

    var galry_cnt:Number = galry.length;

    for( var a:Number = 0; a < galry_cnt; a++ )
    {

    _root.galleryHolder.attachMovie( "mc_holder", "img_mc_" + a, _root.galleryHolder.getNextHighestDepth() );
    _root.galleryHolder[ "img_mc_" + a].loadMovie( galry[a] );
    _root.galleryHolder[ "img_mc_" + a]._x = 50;
    _root.galleryHolder[ "img_mc_" + a]._y= i*( _root.galleryHolder[ "img_mc_" +a]._height*1.2 ) + 15;
    }

    }

    buildGallery(gallery);

    [/code:1:d0d069dfcc]

    en die buildGallery(gallery) kan je ook vanuit een knop aanroepen …

    Bijdrager
    bieg

    JE BENT GEWELDIG!

    dr worden wel ook andere layers geplaatst.

    duss..

    dit moet echt totally bovenaan

    gewoon 9999 doen?

    Bijdrager
    EL Mystica

    Een lege mc op de hoogste mc zetten, en dan swapdepth
    of als je idd alle levels beheerst, 9999

    Bijdrager
    bieg

    He koning

    ik heb nu dit uit de trace :

    gallery: 9900
    gallery_after: 9988

    grad: 9981
    grad_after: 7000

    maar ik zie dus niet de clips??!

    weird. enig idee?

    x= 0 & y=0

    Bijdrager
    EL Mystica

    Met het weinige dat ik weet kan er duizend en één ding verkeerd lopen …:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.