8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    xan

Business case switchen

Ik werk bij een groot amerikaans bedrijf en wij willen met onze afdeling switchen naar de Mac.

Nou moeten we daar een goede business case over schrijven met duidelijke voordelen voor Mac tenopzichte van PC.
    Ik ben zelf een fanatiek Mac gebruiker, maar ik vind dit moeilijk, omdat ik het puur op gevoel baseer.
    Die amerikanen willen alleen harde feiten.

Iemand met tips hierover?

Bijdrager
    iJoost

Afschrijven in vier jaar in plaats van in twee.

Bijdrager
    sanius

Geen virussen, betere beveiliging, eenvoudig beheer (systeembeheer kosten zullen lager liggen), stabieler systeem.

Gebruiksvriendelijkere interface waardoor werken met de Mac sneller gaat. Software en hardware zijn op elkaar afgestemd zodat alles perfect werkt. Hoge bouwkwaliteit. Ecologisch verantwoordde producten.

iMacs nemen minder ruimte in beslag (efficientere werkplekken creeeren)

Zo je kunt even vooruit. Wel even zelf cijfers en quotes zoeken e.d.

Bijdrager
    RobinH

De werkruimte word er mooier van!:D

Het is veiliger.
    Office is er ook voor de Mac
    Goede Back-Up

Zijn dat goede argumenten? :innocent:

Bijdrager
    Lesliedec

ik denk dat, indien je Apple hierover contacteert, ze je zeker kunnen en zullen helpen. Ze zijn immers bezig met zich meer te profileren in een business omgeving..zij hebben de nodige Solutions Consultants en Pre-Sales mensen om een sterke case te helpen opstellen..

Bijdrager
    gngstr

Lesliedec slaat de spijker op zijn kop. In een uurtje ben je helemaal bijgespijkerd over de TCO van een Mac versus PC. Neem even contact op met Apple NL in Bunnik.

Hierboven krijg je al wat richtingen, maar ik zou ook zeker niet de betrouwbaarheid, veiligheid en restwaarde vergeten. Willen accountants die dit soort business cases beoordelen graag weten;)

Ook interessant:

[*:715f50dc04]Mac vs PC Study Shows Macs Have 1/3 Fewer Problems
      [*:715f50dc04]Mac vs. PC cost analysis: How does it all add up? – tis niet altijd goedkoper
      [*:715f50dc04]Google is zoals altijd je vriend[/list:u:715f50dc04]

Bijdrager
      Sanjeev

Kan ook handig zijn:
      http://www.icentre.nl/mkb/index.php
      Dit is meer voor MKB maar ze kunnen je vast wel helpen.

Bijdrager
      Obi

Winn Schwartau heeft in 2005 de switch van Wintel naar Mac gemaakt en heeft een excel sheet gemaakt waarmee de TCO van een mac en windows vergeleken wordt.
      Mogelijk kun je dit gebruiken als model/startpunt.

Link naar het artikel met gebruiksaanwijzing voor het sheet (klik ‘Media’ en selecteer Mad as Hell: Finale)

Home

Directe link naar het xls bestand:

http://sillydog.org/temp/Winn_TCO_WinTel_vs_Mac.xls

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.