12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Bus speed overklokken

Wie heeft ervaring met resultaten van overclocken van de system bus speed?
    Bvb van een oude G3 beige van 66Mhz naar 83 Mhz? Dan blijft de PCI-speed gelijk.
    (op zo’n oude Mac gaat dat eenvoudig via jumper settings.)
    Was het stabiel?

TIA

Bijdrager
    siemr

Ik heb wel eens een oude G3 B&W overgeclockt van 333 Mhz naar 350( ik weet, het is niet veel),
    en die liep perfect. Kan me nog herinneren dat alles boven de 350 Mhz niet meer werkt. Het is gewoon een kwestie van proberen.
    Zou even rondkijken op http://www.xlr8yourmac.com, daar vind je vast wel wat. :P

Bijdrager
    ParadoX

Ik heb een b&w overclockt van 350 naar 400 mhz. Draait al meer dan jaar stabiel.
    Boven de 400 liep hij vast! :innocent:

:finderoud:

Moderator
    Strifer

gaat het hier nou om de bussnelheid of om de processorsnelheid?

Bijdrager
    profclimber

één woord http://www.macmod.com

eingeliijk drie maar goed, dit is een hele goede website met mensen die er heeeel erg veel ervaring en verstand van hebben. 8)

Bijdrager
    ralphclaes1

kan er iemand mij zeggen of je ook via software je processor kan overclocken

Bijdrager
    kenmasters
    ”ralphclaes1″

kan er iemand mij zeggen of je ook via software je processor kan overclocken

Alleen als je Mac een G3 750FX heeft, anders niet.

Bijdrager
    ParadoX

en dit zijn de ibooks g3 700 als ik goed heb.

Bijdrager
    Nikita
    ”ParadoX”

en dit zijn de ibooks g3 700 als ik goed heb.

Zelfs al de 600 Mhz met 16 MB videokaart, volgens MacTracker. :wink:

Bijdrager
    boerke

k’ep ooit geprobeerd die ouwe beige g3 qua systembus te overklokken, dat was geen succes. elke verhoging was non-boot.
    Het was echter wel een revisie 1. dus misschien hebben de latere exemplaren wat betere chips aan boord.
    processor overklok ging net tot het volgende stapje…daarna non-boot.
    Dus gewoon proberen, in stapjes lijkt me, garantie heb je toch niet meer.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Volgens sommigen kun je de bus speed ( en ik heb het niet over de processor) overklokken van 66 naar 83 Mhz als ja allemaal PC100 RAM chips gebruikt.

Bijdrager
    Nikita
    ”Mac

Volgens sommigen kun je de bus speed ( en ik heb het niet over de processor) overklokken van 66 naar 83 Mhz als ja allemaal PC100 RAM chips gebruikt.

Maar dan gaat je processor uiteindelijk ook op een hogere snelheid draaien, maar ik neem aan dat je dat al wist 8)
    Opzich moet je geheugenchips ook kunnen overklokken, ik heb jarenlang een Pentium 100 op 133 Mhz laten lopen door de bus over te klokken naar 66 MHz, inclusief heb bijbehorende geheugen. Zelfde verhaal voor een AMD pc die ik daarna een hele tijd heb gehad :)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.