7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    herko

bureaubladachtergrond foutje in OSX Mavericks?

In de lijst met serieuze problemen met Mavericks komt deze niet voor, maar toch, ik heb een vreemd probleempje met het instellen van mijn bureaublad achtergrond. Op 1 van de accounts (vreemd genoeg niet bij de andere) verandert Mavericks altijd de afbeelding naar de eerste in de lijst met nieuwe Mavericks achtergronden (die golf). Ook al zet ik daarna de achtergrond op de oude afbeelding (uit de ‘afbeeldingen’ map), het wil niet baten. Overschakelen naar een ander account, en weer terug, en de golf staat er weer. Enig idee hoe dit zou kunnen?

Sleutelbeheerder
    Night

Mijn enige gedachte is om alle preferences files die te maken hebben met de desktop opbouw, even naar de desktop te verplaatsen (en dan even uit te loggen). En dat zijn er 4:

~/Library/Preferences/com.apple.desktop.plist
    ~/Library/Preferences/com.apple.dock.plist
    ~/Library/Preferences/com.apple.dock.db
    ~/Library/Preferences/com.apple.dock.extra.plist
    Bijdrager
    fred44nl

preferences worden in Mavericks system-wide gecached.
    dus is het beter om, na verwijdering van de plists, ook opnieuw op te starten.

Bijdrager
    HYD

heb hetzelfde probleem, alleen snap de oplossing niet zo. Ik kan die /Library/preference/ com.aplle. en dergelijke, nergens vinden. Spotlight geeft ook de weg erheen niet aan en via Finder verdwaal ik in allerlei, voor mij, onduidelijk gedoe. Kan iemand het me, stap voor stap, uitleggen. Alvast dank.

Bijdrager
    Edwin

@hyd, de oplossing van @Night werkt inderdaad.

Open Terminal (Applications/Utilities/Terminal.app) en typ het onderstaande commando:

rm ~/Library/Preferences/com.apple.Desktop.plist

Druk op Enter en herstart de Mac.

Bijdrager
    HYD

@Biker: heb het gedaan zoals je aangaf. Zonder resultaat, blijf tegen die golf aankijken. Hoewel soms de foto’s uit de afbeeldingen voorbij komen. Opvallend is dat als ik Safari open, de golf direct terug is. Bij het openen van andere programma’s komen soms de foto’s weer terug. In de terminal kreeg ik een bericht dat die rm ~/Library/Preferences/com.apple.Desktop.plist niet kon vinden. Maar nou ben ik ook een beetje angstig voor dat terminal gedoe, ik heb namelijk geen idee wat ik doe en wat het effect is.

Bijdrager
    herko

@night, dank, dat lijkt inderdaad te werken.

@hyd
    als de achtergrond om de zoveel tijd verandert, heb je misschien in de bureaublad instellingen aangehinkt dat hij om de x tijd moet veranderen… Bij mij veranderde hij alleen bij het opstarten/inloggen, weer terug naar de golf.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.