12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    petermac

Bureaublad verwijderd

Ik heb weer wat gedaan… ik wou een beetje orde scheppen in mijn thuismap, en navigatiekolom, dus ik dacht, ik gooi “bureaublad” er uit. Ik vind dat zo een nutteloos ding omdat de documenten die ik snel wil hebben dus op het bureaublad staan, en ik niet echt nog eens een “bureaublad” nodig heb.

Maar ja ok, ik dat dus in de prullenmand gegooid en prullenmand geleegd. Maar dat was dus niet zo een goede actie, aangezien ik nu niets meer op mijn bureaublad kan slepen. Ik krijg dan de melding: Het onderdeel ‘X’ kan niet worden verplaatst omdat ‘Bureaublad’ niet kan worden gewijzigd.
    Als ik een nieuwe map op het bureaublad wil maken krijg deze melding: -Er heeft zich een onverwachte fout voor gedaan (foutcode 8055)-
    Dit is nogal problematisch. Hoe kan ik deze domme fout herstellen?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    vishaakje

Miscshien gewoon een mapje aanmaken in je home dir genaamd bureaublad?

Maar meen dat dat alleen een alias is ofzo voor “Desktop” maargoed, valt te proberen…

Bijdrager
    petermac

nee, lukt niet. ik zal zodadelijk eens een schermschotje van mijn finder en bureaublad posten ofzo.

Hola, ik zie hier iets, als ik een schermafbeelding maak en dan kies “opslaan op bureaublad”, dan komt het documentje wel in de map “bureaublad” in mijn thuisfolder, maar niet op mijn bureaublad zelf.

Dit moet toch te fiksen zijn nietwaar?

Bijdrager
    petermac

[URL=http://img245.imageshack.us/my.php?image=schermafbbureaublad9ww.png][/URL]

Voila

Dat schoolwerk icoontje en die bureaublad afbeelding staan dus normaal onder “Peter HD”

Anyone?

Bijdrager
    petermac

en zou iemand me dat icoontje van het bureaublad kunnen bezorgen?
    alvast bedankt!

Nog geen oplossing gevonden hier…

Bijdrager
    gerror
    Bijdrager
    petermac
    ”gerror”

voila!

http://www.badongo.com/file/1028419

Bedankt Gerror!

Ok het icoontje is weer juist, maar er verschijnt nog steeds niets op mijn bureaublad. Is unSOUND nergens in de buurt ofzo:) die weet dat wel

Bijdrager
    petermac

[URL=http://img162.imageshack.us/my.php?image=schermafbeelding24at.png][/URL]

Dit is dus de huidige situatie als ik schoolwerk naar mijn bureaublad probeer te slepen.
    Kan er iemand mij helpen? het is echt wel heel vervelend, en ik weet niet hoe ik het moet oplossen.

Bijdrager
    Oppie

Wat heb je nu eigenlijk weggegooid? Het ‘Bureaublad’ weggooien uit de (linker) navigatiekolom imoet iig geen probleem geven.

Ik zou zeggen: draai eens Herstel bevoegdheden (Schijfhulpprogramma) en herstart.

Bijdrager
    petermac

Neen, ik heb de map bureaublad uit mijn thuisfolder weggegooid.
    nu heb ik zo een nieuwe map, die ik bureaublad heb genoemd, maar wat in die map staat, komt niet meer op mijn bureaublad.

snap je:)

Bijdrager
    Oppie

Ok, niet meer doen dus.:P

Heb je al een herstart uitgevoerd?

Bijdrager
    petermac
    ”Oppie”

Ok, niet meer doen dus.:P

Heb je al een herstart uitgevoerd?

Ahahaaaaaa bevoegdheden herstellen en herstarten does the trick:) bedankt Oppie!

Mijn les is wederom geleerd:)

Bedankt

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.