11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    esther

bureaublad verdwenen door iCloud???

ik heb een iMac op mijn werk en een macbook air thuis. ik gebruik iCloud, dat is handig, ik mag namelijk dropbox niet gebruiken op mijn werk en op deze manier kan ik toch makkelijk bestanden uitwisselen.
    nu heb ik op mijn werk het een en ander op mijn bureaublad staan en thuis ook. opeens is mijn bureaublad op mijn werk-imac verdwenen en daarvoor in de plaats zie ik mijn thuis-bureaublad verschijnen.
    help! waar is mijn werk-bureaublad gebleven??

Bijdrager
    Nielsvr

Heb je via Instellingen -> iCloud -> iCloud drive -> Wel “Bureaublad’ en ‘Documenten’ aangevinkt?

Bijdrager
    esther

ja, heb ik gedaan maar het lijkt wel alsof maar 1 bureaublad wordt gezien en de ander is foetsie…
    echt balen…

Bijdrager
    Shyos

Kijk eens op de iCloud drive, daar miet normaal gesproken een “back-up” staan van je werk bureaublad.

Bijdrager
    esther

nou, ik zie het er niet bij staan… alleen alles van thuis, niks van werk-mac…
    in drive zie ik alleen bureaubladen van thuis in 3 verschillende mapjes

Bijdrager
    iDEOwen

Jouw oude bureaublad zit in een mapje op je huidige desktop of in jouw iCloud Drive map.

Dus: iCloud Drive > Desktop > Desktop – User’s MacBook

Dus “Desktop – User’s MacBook” is de map in de Desktop map in iCloud drive, waarbij “User’s MacBook” de naam is van jouw Mac.

Succes!

Bijdrager
    esther

nou, dat klopt dus niet. ik post deze vraag omdat ik dus alle mogelijke mappen al ben langsgegaan maar niks terug kan vinden.
    het enige wat ik weet is dat mijn bureaublad weg is en nergens meer terug kan vinden

Bijdrager
    Shmoo

Toch maar eens met je baas praten en hem misschien eens verwijzen naar Dropbox Business. Dropbox is al heel lang geen clouddienst meer voor particulieren die gratis een paar GB proberen te scoren. Dropbox richt zich nu vooral op zakelijke gebruikers.

https://www.dropbox.com/business

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Shmoo.

Bijdrager
    koen

Misschien kun je het terugvinden in je TimeMachine?

Bijdrager
    esther

kijk, dat bedoel ik. waardeloos van apple. valt me zwaar tegen. bah.
    bedankt voor jullie reacties

Bijdrager
    Shyos

In dit geval heb je toch echt zelf iets verkeerd gedaan. Anders had je van beide desktops een mapje gehad.
    En eigenlijk raar ook dat je op je werk en privé hetzelfde iCloud account gebruikt, alles behalve professioneel.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.