5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    LadyDvB

Bureaublad verdwenen als opslaglocatie op iMac

Hallo en goedenavond.

Allereerst de allerbeste wensen voor iedereen hier op het forum.
    Ik heb een vraag.
    Mijn dochter is bezig met een werkstuk en wil haar werkstuk opslaan op de iMac, maar ze kan ineens niet meer kiezen voor bureaublad. Die mogelijkheid is verdwenen uit de lijst met opslaglocaties.
    Het enige waar ze uit kan kiezen is iMac van …. en documenten.
    Dit geldt hetzelfde voor de afbeeldingen die ze wil opslaan om te gebruiken voor haar werkstuk.
    Het viel mijn vanochtend ook al op, maar ben er door tijdgebrek niet verder op in gegaan.
    Wie weet hoe ik dit weer kan oplossen zodat ze verder kan met haar werkstuk?

alvast bedankt,

Diane

Sleutelbeheerder
    Night

Staat in de Finder voorkeuren, sidebar tab de optie bureaublad wel aangevinkt?
    Werkt de shortcut ⌘-D niet in het bewaar-venster?

Bijdrager
    GoeieDag

Ze moet even op het pijltje naast de regel waarin je het bestand een naam geeft, klikken.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je een Finder-venster opent, staat het bureaublad dan in de lijst aan de linkerkant? (Zie je geen lijst links, klik dan op het menu Weergave → Toon navigatiekolom.) Als het bureaublad daar niet instaat, is er kans dat het ook niet te vinden is in het bewaar-venster van programma’s.

Vind je in de linkerkolom geen Bureaublad, ga dan in de Finder naar je thuismap (menu Ga → Thuismap) en sleep van daaruit de map Bureaublad naar de linkerkolom op zo’n manier dat je een blauwe lijn tussen de bestaande mappen daar ziet verschijnen:

Als je dan de muisknop loslaat zal het bureaublad erbij komen te staan.

Bijdrager
    GoeieDag

En Lady, kan ze weer verder met haar werkstuk?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.