8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Ricardo95

Bureaublad snelkoppeling kwijt in Finder

Hallo allemaal,

Ik heb geen idee hoe ik dit oplos, ik ben op mijn macbook de bureaublad snelkoppeling kwijt in mijn favorieten in de finder. Ook als ik naar de thuismap ga staat het bureaublad er ook niet meer als “map”.

Geen idee hoe dit gebeurd is en hoe dit kan. Maar weet iemand hoe ik dit terug haal?

Bijdrager
    sedikit

-Misschien een open deur, maar je weet het nooit: staat er ├╝berhaupt wel iets op je bureaublad?

-Je bureaublad weergeven in “Favorieten” (Heet ook “navigatiekolom”):

Selecteer in je thuismap bureaublad/Finder menubalk/Archief/voeg toe aan navigatiekolom

Bijdrager
    Ricardo95

Ja, dat is dus het probleem….in mijn thuismap staat die map er ook niet meer….

Bijdrager
    koen

Eventueel per ongeluk die map in een andere map gesleept? Via Command-Spatiebalk kun je zoeken op bestandsnaam, misschien kun je het zo terugvinden.

Bijdrager
    sedikit

(ik houd me voor beter advies aanbevolen)

Zoek eens met Spotlight naar “Bureaublad”. Misschien heb je hem per ongeluk in een andere map gekieperd.

Alternatief zoek-programmaatje, EasyFind (gratis):

https://itunes.apple.com/nl/app/easyfind/id411673888?mt=12

Bijdrager
    GoeieDag

Of naar ‘desktop’.

Maar herstart je Mac eens, zou ik zeggen.

Bijdrager
    sedikit

Misschien wel zo aardig om even te melden of het gelukt is of niet……

Bijdrager
    Ricardo95

Heb via spotlight de map gevonden, erg raar. Is weg uit mijn bibliotheek en staat in icloud drive. Vanuit daar weer een snelkoppeling gemaakt in mijn favorieten. Maar vind het best apart dat hij in icloud drive staat en niet meer in mn bibliotheek. Maar goed, probleem lijkt opgelost zo.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.