7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Steff

Bureaublad probleem.

Goedeavond,

Even iets raars hier. Als ik een screenshot maak dan komt deze niet op mijn bureaublad te staan (ook niet op een andere locatie). Ik hoor wel duidelijk het geluidje. Ook als ik een tekstbestandje aanmaak en dat wil opslaan op mijn bureaublad komt dat daar ook niet te staan. Allemaal apart en vaag voor mij.

Voor mij nog nooit eerder voorgekomen en ik heb er nog nooit iets over gelezen dus vandaar dat ik het hier even vraag. Weten jullie wat te doen?

Alvast bedankt!!

Bijdrager
    Mattheus

Het hangt er vanaf hoe je de screenshot maakt. Ik gebruik zelf vaak de toetsencombinatie appeltje-ctrl-shift-4. Bij deze toetsencombinatie zit the screenshot in mijn (noem het maar) plakboek. Met appeltje-v kan ik het dan ergens inplakken, bijvoorbeeld mail, photoshop o.i.d.

Succes

Bijdrager
    Steff

Nee zo zit het hier helaas niet in elkaar. Ik heb het getest en het werkte helaas niet, aparte is dat ook tekstbestanden enzo die ik er wil opslaan niet weergegeven worden. (of jist totaal niet opgeslagen daar).

Ik noemde een tekstbestand test.rtf en sloeg dat op. Ging met spotlight zoeken en hij vond helemaal niets.

:| :roll:

Bijdrager
    AllStar

Installeer OnyX eens? Daarmee kun je aangeven in welk formaat screenshots op worden geslagen, en op welke locatie dat moet gebeuren :wink:

Bijdrager
    Steff

Ik snap duidelijk wat je bedoeld. Maar het gaat erom dat er niets op mijn bureaublad komt te staan. Ik heb nu met Word ook een .doc gemaakt en die proberen op te slaan en dat werkt ook niet.

Mappen aanmaken lukt dan weer wel. Het gaat er dus om dat ik geen bestanden met extensies op mijn bureaublad kan plaatsen.

Bijdrager
    Quad

Ik ben mijn bureaublad ook kwijt :S.. ik zie geen pictogrammen meer.

hoe krijg ik die terug??

Bijdrager
    MacTabbie

Welke bevoegdheid heb je bij je bureaublad staan? Moet volgens mij op lezen en schrijven staan.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.