16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    jwinters17

[Opgelost] Bureaublad Mountain Lion verdwijnt na (fast) switchen van gebruiker

Beste mensen,

een vreemd probleem. Na upgrade van Lion naar Mountain Lion gebeurt er iets vreemds met het bureaublad. Ik kan rechtsboven in scherm naar meerdere gebruikers (van de mac) switchen. Je kiest dan een gebruiker. Verandert het bureaublad van bijv standaard ML naar een effen kleur Solid Aqua dark blue. Dit is te reproduceren. je stelt een nieuwe achtergrond in, switched naar een andere gebruiker, weer terug en je bureaublad ML is verdwenen en vervangen door standaard Solid Aqua Dark Blue. Ik begrijp het niet en overweeg een clean install te doen. Ik heb een Imac 27 inch van 2010.

Graag jullie advies.

Dank je wel
    Jan

Bijdrager
    Hansi2124

Dat lijkt wel heel erg veel op het probleem uit dit topic. Had je dat al gelezen?

Bijdrager
    jwinters17

Hoi Hans,

ik had dit gelezen. Zeker. Maar mijn bijdrage is anders. Ik weet hoe ik de instellingen en het bureaublad kan veranderen. Zoals ook in die post aangegeven. Punt is als ik dat veranderen en switch naar een andere gebruiker en keer terug ben ik al mijn instellingen die in dat scherm staan kwijt, dus ook het bureaublad.
    en dat verandert dan ook niet meer.

weet jij raad?
    gr
    Jan

Bijdrager
    jwinters17

Misschien helpt dit,
    ik heb in de log de volgende melding gevonden.

24-08-12 16:10:46,930 WindowServer[108]: CGXSetWindowBackgroundBlurRadius: Invalid window 0xffffffff

Ik zie deze melding terugkomen als de bureaublad achtergrond verdwijnt in een een of andere standaard kleur. Althans dat denk er staan heel veel meldingen in…ahum

groeten
    Jan

Bijdrager
    jwinters17

ziehier, ook zo’n melding in de log.

25-08-12 14:53:44,093 hidd[86]: setting surface orientation to 0 returned 0xE00002D6

Dit is voor mij te technisch, maar mogelijk is er iemand die dit kan ontleden.

groeten
    Jan

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien is het een optie om com.apple.systempreferences.plist uit je thuisbibliotheek te verwijderen. Ga daarvoor naar het menu in Finder, klik op “Ga”, hou dan de alt toets ingedrukt en klik dan op de verschenen Bibliotheek in dat menu. Ik heb deze altijd in mij sidebar als alias staan:

Bijdrager
    jwinters17

Hoi Hans,
    ik ben er inmiddels achter dat het alleen gebeurt bij fast switching van users.
    Er staat ook best wel veel op het forum Apple support communities.
    Ik heb geprobeerd wat je adviseerde maar dat maakt geen verschil. Het lijkt erop dat je de instellingen van de desktop kwijtraakt als je fast switching doet. Normaal in en uitloggen gaat prima en dat hou je de instellingen. Alleen zodra je naar andere gebruiker gaat raak je instelling kwijt.

rm ~/Library/Preferences/com.apple.Desktop.plist heb ik ook geprobeerd maar werkt niet.

Gekke is, dit heb ik nooit gehad, is altijd prima gegaan, en nu na ML gaat het plotseling fout. Vreemd.

ik ga dit nog eens proberen…

~I’m running a base retina Macbook with Mountain Lion.~
    I just got off the phone with Apple Support.

~~~On the Finder bar, click ‘Go’, hold ‘alt/option’, click Library.~~~

Now navigate to:

Library:Preferences , delete ‘com.apple.desktop.plist’

Choose your desktop background; reset computer.

groet en dank voor meedenken
    Jan

Bijdrager
    jwinters17

Hans,
    ik heb het probleem opgelost, maar vraag me niet hoe…
    Ik ben naar de systeem bibliotheek gegaan, desktop pictures en heb vervolgens het plaatje Solid Aqua Dark Blue hernoemd in Solid Aqua Dark Blue-1.
    Ik zag namelijk dat de file com.apple.desktop.plist werd overschreven door een plist file met Solid Qua Dark Blue tekst daarin.
    Ziehier. Nu geen probleem meer met fast switching, ik ga nog even verder testen want dit kan natuurlijk nooit een goede oplossing zijn.

Groeten
    Jan

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien weer terug hernoemen?

Bijdrager
    jwinters17

goed plan, ga ik meteen doen. Die achtergrond werkte overigens ook als Solid Aqua Dark Blue-1.
    laat nog even weten of hte gelukt is.
    gr
    Jan

Bijdrager
    jwinters17

Problem solved. Hernoemen gelukt, en geen probleem meer.
    Goed advies Hans, dank voor je tijd en meedenken. Hoop dat anderen er hun voordeel mee kunnen doen.
    Totzover, issue afgesloten. Oorzaak weet ik niet, wonderen wereld van Apple…ahum
    groeten
    Jan

Bijdrager
    Hansi2124

Mooi zo. Zet dan ook gelijk even [Opgelost] ervoor in je onderwerpregel. Da’s makkelijk te herkennen voor anderen die dit ook als probleem hebben.
    :wink:

Bijdrager
    jwinters17

Hans,
    wil ik graag doen, en…. Hoe doe ik dat?
    een nieuwe onderwerp aanmaken met [opgelost] ervoor en de tekst kopiëren lijkt me wat overdone..
    dit was mijn eerste Posting dus ben nog wat onwennig.
    :nerd:
    groeten
    Jan

Bijdrager
    Hansi2124

Ga bij je eerste posting naar je avatar, klik op het driehoekje wat dan verschijnt en klik op Bewerk. Zo kan je je topicregel en posting aanpassen maar ook elk ander bericht van jezelf (als je natuurlijk eerst naar dat bericht gaat).

Bijdrager
    jwinters17

Done.
    gr
    Jan

Bijdrager
    Ernstenapple

Top, mij hier al lang aan geërgerd en dat is nu verleden tijd.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.