8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iWill_i_am

bureaublad leeghouden???

bijv ik heb net msn gedownload…

dan staan er rechts op me bureaublad glijk 2 icons…kun je die weggooien of????

een is zo’n witte doos waaronder staat microsoft messenger

de ander is een afbeelding waaronder staat messener602.dmg

kun je die weggooien of ergens naar toe gooien???

Bijdrager
    vogel

Typisch voorbeeld. Ik heb al heel wat switchers gezien, die op die manier hun hele bureaublad vol krijgen. Wat je doet is het volgende:
    Je moet dat .dmg-bestand zien als een virtuele harde schijf. Als je ‘m uitpakt (dubbelklikken), dan krijg je die witte doos. ziet er een beetje uit als een ouderwetse floppy drive.
    Dubbelklik op de witte doos (soms is dubbelklikken niet nodig en is alles al uitgepakt en open) en er verschijnt een map met daarin msn en meestal nog wat meuk. Sleep msn naar je programma’s en msn wordt geinstalleerd.
    Klik rechts, of control klik op de witte doos en kies verwijder media. De virtuele harde schijf wordt nu gesloten. Je kan nu dat .dmg-bestand ergens naartoe slepen (ikzelf heb bijvoorbeeld een installers mapje aangemaakt, vind ik handig), of je kan ‘m weggooien. Msn start je voortaan op vanuit je programma’s, of je sleept het msn-icoontje naar je dock, of je maakt een alias (snelkoppeling) en pleurt die op je bureaublad, maar dan raakt ie weer helemaal vol met aliassen. :wink:

Bijdrager
    iWill_i_am

keej die floppiedrive kank gwoon “loskoppele” en de dmg weggooie? ik heb m in me dock staan msn

Bijdrager
    sypie

Zodra je de betreffende programma’s hebt geinstalleerd kun je de “witte doos” unmounten (afkoppelen). Dan heb je al weer 1 icoontje minder. Het gedownloade bestand kun je in theorie ook weggooien. Wat ik vaak doe bij software die lastig te vinden is: zet het op een externe schijf. Bij een re-install (of kapotte hdd) heb je de software bij de hand en hoef je eigenlijk alleen maar eventuele updates te doen. Vooordeel van extern opslaan is ook nog dat je er iemand anders blij mee kunt maken ( als dat mag uiteraard, niet alle software mag je zomaar uitdelen)

Bijdrager
    vogel
    ”iWill_i_am”

keej die floppiedrive kank gwoon “loskoppele” en de dmg weggooie? ik heb m in me dock staan msn

Als dat icoon in je dock maar naar msn in je programma’s folder verwijst en niet naar die witte doos. Zo gauw je in dat laatste geval de drive loskoppelt en de .dmg wegflikkert, dan verandert msn in je dock in een vraagteken en doet ie ’t niet meer.

Bijdrager
    Brent146
    ”iWill_i_am”

bijv ik heb net msn gedownload…

dan staan er rechts op me bureaublad glijk 2 icons…kun je die weggooien of????

een is zo’n witte doos waaronder staat microsoft messenger

de ander is een afbeelding waaronder staat messener602.dmg

kun je die weggooien of ergens naar toe gooien???

Kerel, je moet eens wat structuur in je berichten brengen en LEESTEKENS gebruiken. Ik raad je aan http://www.macmiep.nl eens door te lezen, meer bepaald dit: http://www.macmiep.nl/5xsoftware.html , als je met zo’n vragen zit…

Bijdrager
    Cloudsurfer

Je moet die ‘witte doos’ zien als extra harde schijf waarop je programma is geinstalleerd. Sleep het programma naar je Applicaties folder en sleep het ‘doosje’ vervolgens naar je prullenbak. Klaar.

Bijdrager
    Oppie

En één regel boven dit topic staat een sticky: DHZ: installeren en verwijderen van software. Lezen!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.