17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

[Opgelost] Bureaublad in Finder

Waar vind ik in Finder het Buraublad op mijn Macbook. Ik gebruik Catalina, In de navigatiekolom staat het aangevinkt. Hetzelfde geldt met Documenten. Dat is ook aangevinkt maar niet te zien in de Navigatiekolom.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door Night. Reden: Topic opgelost
    Bijdrager
    McPim

Gebruik je de iCloud functie ‘Desktop & Documenten’? Dan staat het onder ‘iCloud’.

Bijdrager
    Vindplaats

k denk van wel maar kan het niet controleren, want de Icloud drive staat qwliswaar in de navigatiekolom maar als ikk erop klik dan krijg ik onderstaande foumelding:

Bijdrager
    McPim

Ok, eerst dat op deze manier controleren dan: staat bij ‘Systeemvoorkeuren’ -> ‘AppleID’ -> ‘iCloud’ -> ‘iCloud Drive’ -> ‘Options’ de optie ‘Desktop & Documents Folders’ aangevinkt bij jou?

Bijdrager
    Vindplaats

Ja, dat heb staat aangevinkt.

Bijdrager
    McPim

Ok, dan gebruik je die functie dus en horen je Desktop en Documenten folders onder het iCloud tabje te staan zoals in mijn eerdere plaatje. Staan ze daar? (je hoeft niet op iCloud Drive te klikken, het gaat erom of je ze ziet staan zoals op het plaatje)

Bijdrager
    Vindplaats

Ja, daar staan ze inderdaad.

Bijdrager
    McPim

Krijg je dezelfde foutmelding als je op ‘Desktop’ of ‘Documenten’ klikt?

Bijdrager
    Vindplaats

Bureaublad of Documenten ontbreekt in mijn de navigatiekolom van Finder en kan er dus ook niet op klikken. Of bedoel je iets anders?

Bijdrager
    McPim

Vindplaats op 22 januari 2020 om 14:52
    Ja, daar staan ze inderdaad.

Als je ze ziet staan kun je er toch op klikken..?

Bijdrager
    Vindplaats

Als ik dar op klik dan gebeurt er niets. Zie onderstande print screen.

Bijdrager
    McPim

Dat bedoelde ik niet, ik bedoelde je navigatiekolom. Buiten dat, die iCloud Drive error hoort natuurlijk niet. Herstart eerst eens je Finder (zie hier stap 3) en daarna je Mac. Maak daarna even een plaatje van je navigatiekolom, dat praat wat makkelijker. Ik neem aan dat je ze hier hebt aangevinkt (onder iCloud), als dat er bij jou anders uitziet moet je het zeggen:

Bijdrager
    Vindplaats

Het is gedeeltelijk opgelost. De mapjes Buraublad en Documenten staan nu in Finder onder Icloud. Echter daarboven staat Icloud drive en als ik daar op klik krijg ik de melding zoals ik eerder heb aangegeven Icloud kan niet worden geopend….Zie onderstaande printsreen

Bijdrager
    McPim

Mooi zo! Dat bovenste iCloud drive icoon uit je plaatje kun je verwijderen (uit de navigatiekolom slepen) als de onderste met het wolkje maar werkt.

Bijdrager
    Vindplaats

Het verwijderen van het bovenste Icloud icoon lukt niet want als ik erop klik dan komt de foutmelding terug en kan ik alleen maar op Ok van de routmelding klikken.

Het is wel gelukt door met de rechter muisknop op Icoud drive te gaan staan en de mao kan vervolgens verwijderd worden.

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door Vindplaats.
    Bijdrager
    Vindplaats

McPim

Het is een hele klus geweest, maar ik ben blij dat het is opgelost, Je hebt mij een heel grote dienst bewezen waarvoor ik je hartelijk bedank.

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door Vindplaats.
    Bijdrager
    McPim

Vindplaats op 22 januari 2020 om 15:49
    Het is wel gelukt door met de rechter muisknop..

Top! Fijn dat het weer werkt zoals het hoort, graag gedaan hoor 👍🏻

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.