11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Cursor

[Opgelost] Bureaublad heet nu Desktop

Sinds update naar macOS 10.13.3 (Voorkeurstaal Nederlands) is mijn Bureaublad van naam veranderd en heet nu Desktop. Op zich niet ècht verbazend, want we hadden al Downloads, AirDrop, Mail, Applications en Users. Wie niet met de Engelse taal overweg kan is verloren. Wat moeten Duitsers en Fransen het moeilijk hebben.

• Dit onderwerp is gewijzigd 5 maanden, 2 weken geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    tarun

Dan is er iets mis. Bij mij staat alles in het Nederlands.

Bijdrager
    Cursor

<p class=”cite”>tarun op 28 januari 2018 om 11:04</p>
    Dan is er iets mis. Bij mij staat alles in het Nederlands.

Het gaat om de mappen in de Finder. Die zijn allemaal Nederlands, behalve Desktop. De Finder-mappen Afbeeldingen, Muziek, Films en Programma’s zijn niet van taal veranderd.

Bijdrager
    Ome Kor

Bij mij is het in Finder nog steeds Bureaublad onder 10.13.3

Bijdrager
    mowat

@cursor,

heb ook even nagezien en bij mij is het nog vreemder.

In mijn beheerdersaccount staat alles in finder  in het Nederlands , behalve “desktop”.

In mijn gebruikersaccount daarentegen staat alles in het Nederlands , dus ook bureaublad.

Bijdrager
    Cursor

<p class=”cite”>mowat op 28 januari 2018 om 12:31</p>
    @cursor,

heb ook even nagezien en bij mij is het nog vreemder.

In mijn beheerdersaccount staat alles in finder  in het Nederlands , behalve “desktop”.

In mijn gebruikersaccount daarentegen staat alles in het Nederlands , dus ook bureaublad.

Zes jaar geleden deed het verschijnsel zich ook al voor: https://www.onemorething.nl/community/topic/desktop-ipv-bureaublad/

Bijdrager
    feek

Zou zomaar kunnen dat het bestand .localized (dat overigens normaal onzichtbaar is) niet aanwezig is. Zonder dit bestand in je ~/Desktop folder wordt deze niet in je “Standaard Taal” gezet.

Type eens in Terminal

cd ~/Desktop
    ls -la

Komt er dan de file .localized in de lijst voor?

Zo ja, dan is er een ander probleem.

Zo nee type dan touch .localized in en dan zou het weer moeten werken.

Bijdrager
    Cursor

Zoals de sinaasappelkoopman van de Albert Cuypmarkt vroeger zei: Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan!

Advies van Feek opgevolgd, herstart en mijn Desktop heet weer gewoon Bureaublad in de Finder.

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 2 weken geleden door  Cursor.
    • Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 2 weken geleden door  Cursor. Reden: Er stond ongewenste html in mijn reactie

Bijdrager
    GoeieDag

Cursor op 28 januari 2018 om 12:37
    Zes jaar geleden deed het verschijnsel zich ook al voor.

Ach, 16 jaar geleden kwam het ook al af en toe voor. De ‘lokalisaties ‘ zijn maar dunne schilletjes om het (Engelstalige) UNIX-achtige macOS…

Soms piept er wat door heen; herstarten helpt vaak al wel, of een combo-update’je er overheen.

Bijdrager
    milo526

<p class=”cite”>Cursor op 28 januari 2018 om 16:17</p>
    Zoals de sinaasappelkoopman van de Albert Cuypmarkt vroeger zei: Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan!

Advies van Feek opgevolgd, herstart en mijn Desktop heet weer gewoon Bureaublad in de Finder.

En als je geen zin hebt om je mac opnieuw op te starten is het opnieuw opstarten van finder al weer voldoende.

Bijdrager
    Shmoo

@milo

Ooit al eens overwogen om met je hele familie in de stockfoto business te gaan? 😂

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.