7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    matthijss

Bureaublad heet Desktop na foutje met opslaan

Hallo,

Na een foutje met het opslaan van een project map via het programma “Eclipse” Is mijn bureaublad naam veranderd in Desktop. Maar er staat wel een mapje in mijn Gebruikersmap staat die Bureablad heet. Ik heb van alles geprobeerd om het terug te draaien, tot zover niet gelukt :/

Weet iemand hoe je dit kan terugdraaien?

Bijdrager
    Shmoo

Computer eens herstarten ?

Desktop is natuurlijk gewoon de Engelse versie van Bureaublad maar waar zie je dit in Finder ?

Bijdrager
    matthijss

Ik heb het herstarten al meerdere malen geprobeerd. Ook heb ik geprobeerd om OSX in het Engels te zetten dan dan weer naar Nederlands. Helaas heeft dit niet geholpen.

“Desktop” staat zowel in mijn persoonlijke map. Dus de map die vernoemt is naar je gebruikersnaam. De map staat ook in de zijbalk van Finder.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

De naam van de map zoals die op de schijf staat, is „Desktop” — de Finder weet echter dat hij de naam van die map in de systeemvoorkeurstaal weer moet geven, en daarom staat er „Bureaublad” in Finder-vensters (en verandert de naam wanneer je de systeemtaal verandert). Het lijkt erop dat er iets misgegaan is waarbij de Finder kwijtgeraakt is dat de naam van deze map vertaald moet worden.

Volgens Apple zou er op het bureaublad een verborgen, leeg bestand moeten zijn met de naam „.localized” (de punt aan het begin zorgt dat het verborgen is). Open eens het programma Terminal (te vinden in /Programma’s/Hulpprogramma’s) en typ daarin het volgende:

ls -lA ~/Desktop/.localized

(wat er hierboven uitziet als het cijfer 1 is in alle gevallen een kleine letter L) gevolgd door een druk op de Return-toets. Als het bestand níét bestaat, krijg je iets te zien als:

ls: /Users/mathijss/Desktop/.localize: No such file or directory

Gebeurt dat inderdaad, dan typ je:

touch ~/Desktop/.localized

en druk je weer op de Return-toets. Hiermee maak je een leeg bestand aan met de naam „.localized” op je bureaublad. Vanwege de punt aan het begin zul je het in de Finder niet zien verschijnen, maar als het goed is zou de naam van „Desktop” terug naar „Bureaublad” moeten gaan. Zo niet, probeer dan de Finder opnieuw te starten door ⌥⌘-Escape in te drukken, de Finder in het lijstje dat verschijnt aan te klikken, en dan op „Start opnieuw” te klikken.

Bijdrager
    matthijss
    Jakko op 16 april 2014

De naam van de map zoals die op de schijf staat, is „Desktop” — de Finder weet echter dat hij de naam van die map in de systeemvoorkeurstaal weer moet geven, en daarom staat er „Bureaublad” in Finder-vensters (en verandert de naam wanneer je de systeemtaal verandert). Het lijkt erop dat er iets misgegaan is waarbij de Finder kwijtgeraakt is dat de naam van deze map vertaald moet worden.

Volgens Apple zou er op het bureaublad een verborgen, leeg bestand moeten zijn met de naam „.localized” (de punt aan het begin zorgt dat het verborgen is). Open eens het programma Terminal (te vinden in /Programma’s/Hulpprogramma’s) en typ daarin het volgende:

ls -lA ~/Desktop/.localized

(wat er hierboven uitziet als het cijfer 1 is in alle gevallen een kleine letter L) gevolgd door een druk op de Return-toets. Als het bestand níét bestaat, krijg je iets te zien als:

ls: /Users/mathijss/Desktop/.localize: No such file or directory

Gebeurt dat inderdaad, dan typ je:

touch ~/Desktop/.localized

en druk je weer op de Return-toets. Hiermee maak je een leeg bestand aan met de naam „.localized” op je bureaublad. Vanwege de punt aan het begin zul je het in de Finder niet zien verschijnen, maar als het goed is zou de naam van „Desktop” terug naar „Bureaublad” moeten gaan. Zo niet, probeer dan de Finder opnieuw te starten door ⌥⌘-Escape in te drukken, de Finder in het lijstje dat verschijnt aan te klikken, en dan op „Start opnieuw” te klikken.

Hey Jakko,

Het werkte:) Hartstikke bedankt!

Bijdrager
    Emielgroendijk

Wat een steengoede uitleg Jakko

Bijdrager
    williamh

Hallo Jakko,

Had ook zelfde probleem (Desktop i.p.v. Bureaublad).
    Jouw oplossing werkte ook hier prima.
    Hartelijk dank daarvoor.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.