23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    DMT

Bureaublad draaien?![ Opgelost]

Beste mensen,

ik heb een heel simpel probleempje weet alleen niet hoe ik het moet oplossen:( Heb wel al even rond gekeken maar niks concreets gevonden. Even to the point:

Ik wil een foto als bureaublad gebruiken, deze foto heb ik gedraaid in Voorvertoning (en ok de wijziging opgeslagen). Nu is het geval dat ik de foto alleen in originele stand (niet gedraaid) op mijn bureaublad krijg… .Er is vast een oplossing voor ik weet alleen niet hoe, jullie een idee??

Alvast Bedankt!

DMT

Bijdrager
    PietjePuk

Euhm, even van achtergrond veranderen en dan de nieuwe (gedraaide) versie terugzetten?

Bijdrager
    boerke

en anders die de foto bewaren als..opnieuw importeren….en gebruiken als….

Bijdrager
    sypie

Ik heb dit ook gehad met een foto die ik verticaal gespiegeld had. Foto bleef maar in originele stand weergegeven worden. Het probleem is nu opgelost, er wisselen 170 foto’s achter elkaar, dus steeds weer en ander achtergrondje. Dat die ene foto niet staat zoals ik em bijgedraaid heb boeit mij niet meer.

Bijdrager
    boerke

Is dat je desktop-achtergrond….170 foto’s en je wordt niet gek?

eerbied

Bijdrager
    sypie

Nee, dat zijn 170 foto’s van mijn aanstaande samen met mij. Ze wisselen om de minuut, maar als er steeds een firefox of een mail voorzit, dan zie je der niets van…

Bijdrager
    boerke

Zien die aanstaande…FOTOOS
    lekker ding?
    winkwink…saynomore…nowwhatimean

Bijdrager
    Tinnieman

zo te zien een best leuke vrouw

Bijdrager
    sypie

Uiteraard is dat een lekker ding…

Er staan her en der foto’s op deze pagina.

En dan nu maar weer terug naar het probleem van een niet omdraaiende achtergrond.

[Edit] Dan is het nog zondagmorgen heel erg vroeg en mensen zijn je gewoon al voor met antwoorden!

Bijdrager
    boerke

tja, wat is belangrijker de fiancé of de mail?

Bijdrager
    Tinnieman
    ”sypie”

Uiteraard is dat een lekker ding…

Er staan her en der foto’s op deze pagina.

En dan nu maar weer terug naar het probleem van een niet omdraaiende achtergrond.

[Edit] Dan is het nog zondagmorgen heel erg vroeg en mensen zijn je gewoon al voor met antwoorden!

volgens mij is dat best op te lossen door de afbeelding eens op te slaan onder een andere naam. Misschien een windows oplossing maar het kon best eens werken

Bijdrager
    boerke

Ik zie, ik zie…een rondborstelige dame uit surinaamse kringen…hee..die heppik ook…en die zijn erg streng. Dus waarom zit je nu al te niksen!
    en ik leg me neer bij bovengenoemde oplossing..
    tot zover (5000 foto’s) heb ik nooit orientatieproblemen gehad,
    ik gebruik ze echter ook niet als “screensaver”
    maar als je problemen hebt dat er steeds iets voorzit…koop een digitaal fotolijstje…

Bijdrager
    sypie

Ik heb net gedaan wat je zei, maar dat werkt niet. Afbeelding ogedraaid in Voorvertoning, opslaan als, en op een compleet andere locatie. De foto wordt in Voorvertoning wel goed weergegeven(omgedraaid dus) maar door de achtergronden wordt deze weer NIET omgedraaid.

Zou Voorvertoning een stukje exif-info toevoegen waar zoiets in staat als: “draai de foto om bij het weergeven” zonder dat OSX daar iets mee doet?

”boerke”

Ik zie, ik zie…een rondborstelige dame uit surinaamse kringen…hee..die heppik ook…en die zijn erg streng.

Deze komt uit Brasil. Maar is daarom NIET minder streng… Ik heb nog 3 weken voordat ik op reis ga voor de trouwerij, dus ik kan het er nu nog even van nemen zal ik maar zeggen:D

Bijdrager
    boerke

Net geprobeerd, foto draaien op zijn zijkant. export naaar buroblad, en daarna importeren. en dat werkt. (in iphoto diashow) waarom omdraaien in voorvertoning? dat is toch niet echt een foto-progje….

Bijdrager
    computer space

Voorvertoning draait de foto niet maar de richtingsinformatie van de EXIF data inderdaad. Dus openen in Graphicconverter of Photoshop, en dan opslaan. Dan gaat het goed.

Bijdrager
    sypie

Je zou van Voorvertoning mogen verwachten dat, als deze de roteeroptie heeft, deze het ook zou doen. Voor Voorvertoning weergave werkt het inderdaad, maar voor OSX dus niet.

Bijdrager
    boerke

Ik verwacht van voorvertoning meer…hou het orgineel hetzelfde…vertoon voor….
    en laat het org untouched…lijkt me.

maare waar in brazil?
    ik heb van een brazilvriendje van die verhalen gehoord, van één portemonee voor jou, en één voor de dief…(standaarduitrusting als je in sommige steden uitgaat)….
    maar dat was richting rio…

Bijdrager
    sypie

Mooie stad, Rio de Janeiro. Ik ben daar nu al een 5 keer geweest, maar blijft boeiend!

Bijdrager
    boerke

En problemen?
    ik zou met deze vrind naar macau gaan, maar dat ging uiteindelijk niet door..
    Dus maar suriname!….evengoed trouwens en vlakbij..(300 km jungle niet meegerekend)

Bijdrager
    vegeta

Als je ze in iPhoto roteert & de foto’s in een map sleept, blijven die foto’s geroteerd

Bijdrager
    sypie

iPhoto kan dan weer niet spiegelen, alleen roteren…

Bijdrager
    DMT

K mensen bedankt!

Ik had het ondertussen al met PS gedaan, maar wilde zeker weten of het niet met een andere optie kon!! thnx..

Bijdrager
    AdriaanB

je kon hem ook draaien in Voorvertoning en daarna met schermafbeelding vastleggen :?

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.