8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    The Photographer

bureau blad printer in OS 9.2.2

Beste classic users,

Ik heb net op een oudere iMac met (DVD-speler) in zijn geheel 9.2.2 geinstaleerd maar krijg met geen mogelijk heid mijn Lexmark optra 312 aan de praat wie kan mij helpen.

Zwaai zwaai

— The Photographer —

Bijdrager
    Zodiack

Misschien overbodig te vermelden, maar heb je wel de printer software geinstalleerd?
    Als je OSX gewend bent dan weet je dat dat niet nodig is maar in ‘classic’ moet het toch echt wel.

Bijdrager
    The Photographer

Jep, ik heb de nieuwste software die van het internet te krijgen is gedownload en geinstaleerd…

Maar ik krijg hem niet als bureablad printer…

Bijdrager
    Turbanus

Laserwriter 8 selekteren in de kiezer. Dan verschijnt in het vierkantje het icoontje van de Lexmark en dan kun je er een bureaubladprinter van maken. Als je de printersoftware hebt geïnstalleerd, moet in de map Printerdrivers of printerbeschrijvingen ook de E312 zijn komen te staan!

Bijdrager
    The Photographer

en dat is nou juist het probleem, overal op de HDD staat de software van de printer zoals het hoort, en in de kiezer kan ik de laserwriter 8 kiezen. Maar dan gebeurt er niks, ik kan geen Optra 312 kiezen en al helemaal niet als bureaublad printer in stellen… :cry:

Moderator
    Strifer

hij maakte bij mijn epson sc740 ook geen bureaublad printer aan… toch wilde ik zoiets hebben, al gebruik ik het niet. ik heb toen geloof ik een alias gemaakt vanuit het bestand van de systeemmap….. kan ik toch lekker dubbelklikken als ik daar eens een keer zin in heb!

Bijdrager
    Turbanus

En wat zegt de systemprofiler? Is de printer wel herkend? Ik heb nog wel even een vraggje, op wat voor Mac heb je deze 312 geplaatst? Ik heb er een keer eentje ge├»nstalleerd op een iMac 333 MHz en ik kreeg al direkt na instalklatie met de Lexmark-CD keurig de icoon op m’n scherm.

Bijdrager
    The Photographer

Alles is al weer opgelost!!, gewoon maar weer van voor af aan OS 9.1 erop en dan printer installeren en dan upgrade naar 9.2.2

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.