9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Rttgfde

Buitenlands IP

Zoals jullie kunnen zien staat er een Duits vlaggetje onder mijn naam, dit komt waarschijnlijk door een buitenlands ip adres?
    Anyway: ik had er over gebeld naar KPN klantenservice, maar die zeggen dat de fout niet bij hen ligt, maar dat het aan mac os x ligt.. (mac os x? weet ik niks van, alleen van de mcdonalds, aldus de medewerker :? ). Ik heb schijt aan het vlaggetje, maar krijg ook vaak duitstalige ads en google wil me ook naar google.de sturen.

Ligt het daar inderdaad aan? en waar(mee) kan ik het fixen dan?

Tevens wou ik nog 1x een beroep op jullie doen betreffende mijn Safari, die nog steeds voor het grootste gedeelte in het engels is. Ik heb al een Dutch.lproj van iemand gekregen van dit forum, maar dat heeft mijn probleem niet opgelost.. is er verder niemand bekend hiermee?
    (Menuknoppen in de menubalk allemaal engels, menuitems gedeeltelijk nederlands, en contextmenu op websites voor het grootste gedeelte nederlands, behalve Export PDF)

Bij voorbaat dank

Bijdrager
    Esquare
    ”dirksierd”

Ligt het daar inderdaad aan?

Nee.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=18837&postdays=0&postorder=asc&start=0

Bijdrager
    Turbanus

Waarom stel je alles niet in het Engels in dan? Ik doe dat al bijna 20 jaar en het werkt veel fijner.

Bijdrager
    Rttgfde

ja dat hoor ik vaker, maar ik houd het toch liever in het Nederlands..
    het gaat erom dat safari half nederlands en half engels is .. lijkt me niet helemaal te kloppen.

Bijdrager
    The – DDD

Klinkt als iemand die grondig heeft lopen kutten met zijn localization files.

Volgens mij wordt in de meeste gevallen niet aan de hand van je IP bepaald wat je locatie is. Maar middels je browser string.

http://www.w3schools.com/js/tryit.asp?filename=tryjs_browserdetails

Wedden dat je ergens “de” ziet staan in de rechterkant van het scherm.

Bijdrager
    Rttgfde

Ik wil wel wedden ja…

Browser: Netscape

Browserversion: 5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/417.9 (KHTML, like Gecko) Safari/417.8

Code: Mozilla

Platform: MacPPC

Cookies enabled: true

Browser’s user agent header: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/417.9 (KHTML, like Gecko) Safari/417.8

Bijdrager
    The – DDD

Damn, da’s echt vaag.:)

Dan weet ik het ook niet verder. Google gooit mij altijd netjes door op basis van de localization die mijn browser meestuurd,

Bijdrager
    Rttgfde

Bij google.nl werkt het prima, dan staat er alleen een link ga naar google.com in english.. Maar als ik op google.com kom dan geeft’ie mij een link naar Google Deutschland.

Tsja, als het dus niet aan het os ligt dan kan dit topic ook wel dicht. we verhuizen toch op korte termijn (met een andere internet provider). Hopelijk lost dat dit “probleem” op.

Bijdrager
    blt

Ik ben in Guatemala!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.