30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    Betatester

Bugs iOS 12

Hoi OMT’ers,

Zet in dit topic jullie frustraties van iOS 12.
    En ook de bugs van iOS 12.

Eens kijken wat er speelt.

Moderator
    Night

Eigenlijk het tegenovergestelde: Apple heeft zijn belofte aardig nagekomen en mijn iPhone 6 voelt weer lekker ‘snappy’ aan.

Bijdrager
    Hyrax

Inhoudelijk: de iPhone voelt sneller aan en voelt eigenlijk weer als nieuw. Geen klachten

Niet inhoudelijk: nog nooit een bericht op OMT geplaatst en een topic openen zonder er zelf aan bij te dragen… Ik vind er iets van…

Bijdrager
    McMeller

Wat een walgelijke vraagstelling. Als er problemen spelen die de moeite waard zijn, worden daar vanzelf vragen over gesteld.

Moderator
    Night

Dan hoeft de vraagstelling toch niet gelijk ‘walgelijk’ te zijn? Als TS hierin werkelijk geïnteresseerd is is dat a) zijn goed recht en b) wellicht handig voor hem om dit centraal te houden. Ik zou @McMeller graag langs deze weg verzoeken zijn toekomstige reacties wat genuanceerder te formuleren.

Bijdrager
    pruus

Ik heb een bug, en al vaak gemeld via de feedback: het Bluetooth icoontje is weg. Of je het aan of uit zet, bovenin het scherm, in de statusbalk, staat hij niet meer. Schijnt bij alle types te zijn.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Een betatester hoort hier niet….

Bijdrager
    Betatester

Ik stel deze vraag omdat ik blind ben en erg afhankelijk ben van mijn iPhone.
    En ik wil wel updaten maar ik kan niet me permiteren dat m’n telefoon niet meer werkt.

Bijdrager
    Betatester

@hyrax, wat vind je er van?
    @McMeller, waarom vind je de vraagstelling walgelijk?
    @joopjoopjoop, waarom hoort een bettatester hier niet?

Bijdrager
    Betatester

@pruus, bedankt voor je nuttige bijdrage, hier hebben we iets aan.

Bijdrager
    Betatester

Oh, @hyrax een tijd gelede heb ik echt wel berichten geplaatst.
    Ik ben wel al een tijd stil.

Bijdrager
    IGBA

<p class=”cite”>pruus op 18 september 2018 om 21:18</p>
    Ik heb een bug, en al vaak gemeld via de feedback: het Bluetooth icoontje is weg. Of je het aan of uit zet, bovenin het scherm, in de statusbalk, staat hij niet meer. Schijnt bij alle types te zijn.

Is opzet. Het icoontje komt ook niet meer voor in de iPhone handleiding: https://help.apple.com/iphone/12/#/iphef7bb57dc

Bijdrager
    koen

@betatester: gewoon niet reageren op die zuurpruimen.

Ik heb met mijn iPhone 8 nog geen problemen ondervonden, ook bellen gaat prima.

Bijdrager
    Shmoo

Ik wacht even tot macOS ook fatsoenlijk beschikbaar is, dan alles in één keer upgraden. Misschien nog een nieuwe of nieuwste Apple Watch maar goed daar twijfel ik nog heel erg over.

Bijdrager
    Dick de Roos

Mijn frustratie is dat het nog minimaal een week duurt voor ik weer thuis ben en de update (iOS 12) kan binnenhalen.
    Openbare WiFi vertrouw ik daar niet voor.
    Hoewel mijn iPhone 6 het goed doet, begrijp ik van @Night dat door het nieuwe besturingssysteem alles weer ”snappy” is.
    Dat wachten schuurt.
    Verder gaat het best wel goed met me.

Bijdrager
    gipsman

Hier lijkt alles OK na de updates op iPads en iPhone. Steeds terugkerende melding over ‘Do not Disturb’ is wat overbodig, maar dit kan je wellicht uitzetten in instellingen. Niet opvallend sneller, maar best in orde. Off topic: 3 eerdere reacties 😫😩🙀, TS 😇😇😇

Bijdrager
    Gemstone

@Betatester He, da’s leuk, nog iemand die blind is op dit forum!
    Maar goed, weer even on topic, hier aan deze kant nauwelijks gezeur met bugs, alleen voice-over doet met een paar dingen nog wel eens moeilijk.

Bijdrager
    Betatester

@gemstone, waar doet Voiceover soms moeilijk over?

Bijdrager
    GoeieDag

pruus op 18 september 2018 om 21:18

Dat is dan dus geen bug, maar een keuze van Apple.

En m.i. een terechte; wat moet je met info die niet per se relevant is. BT 2018 is heel anders dan BT uit 2010; het staat altijd aan want nodig voor allerlei services. Net als er andere zaken op een foon altijd aan staan.

Bijdrager
    Gemstone

@betatester af en toe gebeurt het dat ik ineens geen tekst kan typen of dat ik geen knoppen Kan activeren.

Bijdrager
    Jasperduck78

Mijn WiFi is zeer haperig óf traag sinds de officiele release van iOS 12. Speedtest geeft dezelfde download- en uploadsnelheid aan als voorheen. Had geen last van dit euvel met de laatste publieke beta van iOS 12, zeer matig.

Bijdrager
    Rini

iPhones (SE & 6S) + iPad Pro (2017 12′) geüpdatet naar IOS 12.

Alles doet het nog wat het voorheen bij ons ook deed.

Merk zelf verder geen verschil in snelheid of het sneller opstarten van apps.

Bijdrager
    mausklaus2002

<p style=”text-align: right;”>Sinds ik mijn iPhone SE heb geüpdatet naar iOS12, werkt mijn homeknop niet meer goed. Ik heb al geprobeerd om de knop softwarematig  te kalibreren, herstel modus toegepast, maar niks helpt.  Heeft iemand anders ook dit probleem? Kan me niet voorstellen dat mijn homeknop toevallig stuk gaat tijdens de update. Erg irritant dit.</p>

Moderator
    Night

Jasperduck78 op 19 september 2018 om 09:38

Mijn WiFi is zeer haperig óf traag sinds de officiele release van iOS 12. Speedtest geeft dezelfde download- en uploadsnelheid aan als voorheen. Had geen last van dit euvel met de laatste publieke beta van iOS 12, zeer matig.

Grappig; bij mij is dat precies omgekeerd. Had ik in iOS 11 af en toe problemen om de WIFI actief te houden, is dat nu geen enkel probleem meer.

mausklaus2002 op 19 september 2018 om 18:35

Sinds ik mijn iPhone SE heb geüpdatet naar iOS12, werkt mijn homeknop niet meer goed. Ik heb al geprobeerd om de knop softwarematig  te kalibreren, herstel modus toegepast, maar niks helpt.  Heeft iemand anders ook dit probleem? Kan me niet voorstellen dat mijn homeknop toevallig stuk gaat tijdens de update. Erg irritant dit.

Toch kan juist dát wel eens gebeuren. Was dat niet de Wet van Murphy?

Bijdrager
    JJmac

<p class=”cite”>pruus op 18 september 2018 om 21:18</p>

Ja viel mij ook al op, vervelend, heb het idee dat ze dat expres hebben gedaan.

verder valt mij op als je iets wilt afsluiten dat het beeld dan even beweegt, op de iPad wat meer dan op de iPhone, toch wel storend.

Bijdrager
    adrie2008

Ja, ik heb problemen met bedieningspaneel op de iPads. Bedieningspaneel komt niet tevoorschijn als ik omhoog veeg.

Bijdrager
    Shmoo

Das een feature. 🤫

Bijdrager
    tav

Schermhelderheid en volume regelaar doet niets in bedieningspaneeel, maw kan geluid en helderheid niet aanpassen via paneel

Bijdrager
    IGBA

<p class=”cite”>tav op 20 september 2018 om 20:23</p>
    Schermhelderheid en volume regelaar doet niets in bedieningspaneeel, maw kan geluid en helderheid niet aanpassen via paneel

Op welk apparaatski? Op mijn iPad Air 2 doen de schuifjes het wel.

Bijdrager
    tav

Iphone 7 plus

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.