30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 88)
  • Q:
    Moderator
    Jan David Hanrath

Bugreporter OMT-app beta-programma

Dit topic is uitsluitend bestemd voor OMT’ers die meedoen aan het beta-programma van de OMT-app. Het topic is uitdrukkelijk niet bedoeld om bugs te melden voor de OMT-app die momenteel in de App Store staat.

Wanneer je bugs of rare gedragingen in de app tegenkomt, verzoeken we je dit te melden in dit topic. Gebruik hierbij de volgende opbouw:

1. Versies – welk model iPhone, welke iOS versie en welke versie van de OMT App gebruik je
    2. Samenvatting – geef een complete samenvatting van het probleem
    3. Reproductie – geef in een genummerde lijst de exacte stappen weer om de bug te reproduceren
    4. Verwacht resultaat – beschrijf wat je verwacht dat er gebeurt wanneer bovenstaande stappen worden uitgevoerd
    5. Feitelijk resultaat – beschrijf wat er feitelijk gebeurt
    6. Opmerkingen – verstrek zo mogelijk additionele informatie, zoals verwijzingen naar gerelateerde problemen, workarounds en relevante bijlagen en screenshots

Kijk eerst of jouw bug niet al is gemeld door een andere beta-tester en gebruik niet de Wiki-functie.

Om vervuiling te voorkomen gaat het topic op slot totdat de App daadwerkelijk verspreid is.

Bijdrager
    renssies

Bekende bugs voor beta 1:
    – App crasht bij terugkeren als een forum onderdeel of categorie/tag geopend is geweest (opgelost in volgende beta)
    – Forum overzicht krijgt een verkeerde weergave als deze vernieuwd wordt en tegelijk geschakeld wordt naar ander overzicht (nieuwe topics/laatste posts) (opgelost in de volgende beta)

Deze post wijkt af van de bovenstaande opbouw om een snel overzicht te geven van de bij mij bekende bugs. Voor het melden van bugs graag wel bovenstaande opbouw gebruiken

Bijdrager
    jordyvd

[FIXED]

Versies: Iphone 4S, IOS 6.1.3, OMT versie 1.6B1

Samenvatting: Zo nu en dan als ik de OMT app wil openen krijg ik wel het one more thing logo te zien in mijn scherm maar daarna crashed de app en ga je dus terug naar het begin scherm.

Reproductie: De app crashed af en toe bij het openen maar omdat dit iedere keer gebeurd kan ik lastig zeggen hoe het te reproduceren is.

Verwacht resultaat: Ik verwacht bij het openen van de app dat hij gewoon naar het nieuwsoverzicht gaat.

Feitelijk resultaat: Als de app wordt geopend crashed hij en gaat hij terug naar het beginscherm.

Opmerkingen: Zoals hierboven ook al is beschreven crashed de app niet iedere keer dat ik hem open, maar gebeurt het sporadisch daarom is het lastig om een duidelijke reproductie te omschrijven.

Jordyvd

Bijdrager
    nicj56

[FIXED]

Versies: Iphone 4S, IOS 6.1.3, OMT versie 1.6B1

Samenvatting: Ik dacht zojuist even een post te plaatsen, via de app, maar dat schijnt niet te werken, want als ik op reageer druk na dat mijn bericht getypt is moet die geplaatst worden, wat blijkelijk niet lukt.

Reproductie: Het plaatsen van een post, bij een onderwerp, werkt niet naar behoren, dit doe je door bijvoorbeeld bij dit topic, maar zodra er op reageer gedrukt voor de 2de keer dan laad die wel maar je kan je post nergens terug, zowel op de PC/Mac als op een iPhone, iPad of iPod Touch.

Verwacht resultaat: Dat je reactie geplaatst word zodra je hem bevestigt met reageer(na het typen).

Feitelijk resultaat: Zoals hierboven staat “Dat de je reactie geplaatst word zodra je hem bevestigt met reageer.”.

Opmerkingen: Buiten dit alles om een vraag, is normaal dat het profiel: OMT Ad Hoc over 17 dagen verloopt?

Nicj56

Bijdrager
    TheBigZ

Versies: iPhone 4, iOS 6.1.3, OMT versie 1.6B1

Samenvatting: Essentiële functionaliteit ontbreekt.

Reproductie: Draai de app.

Verwacht resultaat: Een onderdeel met de “Nieuwe Topics” en “Laatste Posts” verzamellijsten, nieuwste bovenaan, zoals op de pagina http://www.onemorething.nl/community/ te vinden is.

Feitelijk resultaat: Geen overzicht van alle recente topics te vinden in de app.

Opmerkingen: Omdat dit ontbreekt in de huidige app (en in de beta blijkbaar nog steeds) gebruik ik de OMT app in de praktijk niet.

EDIT: Aangezien mijn latere opmerking verdwenen is, maar even hier erbij:
    Ik weet niet hoe je dit gaat verbeteren, maar ik zou het wel handig vinden als in de Forum tab (middelste tab van de 5) nog boven “Algemeen” een extra sectie komt met “Nieuwe Topics” en “Laatste Posts”. Dat vind je die overzichten ook meteen bovenaan.
    Klikken op een titel in een Navigation-titlebar is niet zo intuïtief voor de gebruiker.

Bijdrager
    renssies

@thebigz zo te zien ben jij weer die ene persoon die nooit de release notes van een beta leest;-)

Bijdrager
    TheBigZ

Ik had de app direct geinstalleerd vanuit de TestFlight app. Daar zaten geen release notes bij, ook niet onder “Contact” of “Over”. Ik heb nu gezien dat je die in je email erbij gezet hebt.

Tip: ga er in je app nooit vanuit dat alle gebruikers altijd de release notes lezen. Dat doet bijna niemand.

Bijdrager
    renssies

@thebigz in de release notes staat dus dat dit een nieuwe functie is. En dat deze te gebruiken is door op de “Forum” titel te tikken. Dat is nu nog niet heel duidelijk maar daar wordt aan gewerkt.

Als ik jou was zou ik in de toekomst toch maar even vlug over de release notes kijken;-)

Bijdrager
    TheBigZ

Versies: iPhone 4, iOS 6.1.3, OMT versie 1.6B1

Samenvatting: Ik krijg mijn posting niet te zien.

Reproductie: Maak een posting en bekijk die in de app.

Verwacht resultaat: Je ziet je posting.

Feitelijk resultaat: Je ziet hem niet.

Opmerkingen: Ik krijg nu, zo’n 10 minuten later, nog steeds de posting hierboven niet te zien op de iPhone. Ik zie alleen de eerste 5 reacties, de laatse is van Rens “zo te zien ben jij …”

EDIT: Eigenlijk precies wat Jan-David hieronder zegt dus.:)

Moderator
    Jan David Hanrath
    1. Versies – iPhone 5, iOS 7.0B3, OMT App 1.6B1
    2. Samenvatting – Nieuwe topics en laatste posts loopt iets achter op de zelfde lijstjes op de website
    3. Reproductie – Vergelijk de lijstjes in de app en op de website
    4. Verwacht resultaat – Lijstjes moeten identiek zijn
    5. Feitelijk resultaat – Nieuwe topics in de app loopt 1 topic achter (27 minuten geleden gestart), Laatste posts in de app loopt bij check 8 posts achter (1 uur).
    6. Opmerkingen – n.v.t.
    Moderator
    Jan David Hanrath
    1. Versies – iPhone 5, iOS 7.0B3-B5, OMT App 1.6B1-B3
    2. Samenvatting – html-link naar een ander forumtopic op OMT native in app openen i.p.v. in een webview
    3. Reproductie – bijvoorbeeld de link in deze post
    4. Verwacht resultaat – Openen in de app en weergegeven zoals andere topics in de app
    5. Feitelijk resultaat – De website opent in een webview vanuit de app.
    6. Opmerkingen – Dit is geen bug, maar een feature request. Bij nieuwsartikelen gaat het nu wel goed.
    Bijdrager
    renssies

@jandavid laatste posts en nieuwe topics loopt achter omdat ze allebei een aparte cache hebben, ik had voor de apps iets meer data nodig waardoor een aparte cache nodig is. Dit kan ik dus helaas niet oplossen.

Bijdrager
    nicj56

[FIXED]

1. Versies: Iphone 4S, IOS 6.1.3, OMT versie 1.6B1
    2. Samenvatting: Het laden van nieuws en soms forums, gaat wat langzaam, geen last van op PC. Hij zegt bij opstarten ook dat hij nooit vernieuwt is, dus hij gooit het chache leeg
    3. Reproductie: Laden artikelen gaat langzaam/het laden van overzichten
    4. Verwacht resultaat: Dat dit sneller gaat in de toekomst en dat het chache niet leeg word gemaakt zodra de app helemaal word gesloten via de multitask UI
    5. Feitelijk resultaat: Dat alles netjes in het chache blijft, voor een bepaalde tijd.
    6. Opmerkingen: Feature verzoek, pushmeldingen krijgen van topic waar je op geabboneert bent, dat zou handig en dan de keuze kunnen maken of per e-mail of op je iPhone of andere iDevice.
    Bijdrager
    Claesp

[FIXED]

1. Versies: Iphone 4S, IOS 7.0B3 , OMT versie 1.6B1
    2. Samenvatting: Bij openen OMT app, krijg ik eerst het podcast scherm waarna hij direct verspringt naar het nieuwsoverzicht.
    3. Reproductie: Open de app;)
    4. Verwacht resultaat: Dat hij rechtstreeks opent in het nieuws-scherm of dat dit eventueel in te stellen valt onder voorkeuren op welk scherm hij moet opstarten ?
    5. Feitelijk Resultaat: Hij springt van het podcast scherm naar het nieuws-scherm

Geblokkeerd
    Anoniem

[FIXED]

1. Versie – iPhone 5 iOS 6.1.4, OMT app 1.6B1
    2. Samenvatting – App crasht wanneer de wekker gaat (of is dat een feature?).
    3. Reproductie
    1. Zet een wekker
    2. Open de app
    3. Wacht tot de wekker afgaat, druk op “OK”
    4. App crasht (succes niet gegarandeerd)
    4. Verwacht resultaat – App blijft open
    5. Feitelijk resultaat – App crasht
    6. Opmerkingen – Dit gebeurde ’s ochtends spontaan en in de reproductie gebeurde het weer drie keer. Er zijn echter ook gevallen waarin er geen problemen zijn als de wekker gaat. Lastig geval, net zoals bij @jordyvd

Bijdrager
    Ni3l55

[FIXED]

Versie: iPhone 4 iOS 7 bèta 3, OMT bèta 1.6 app.

Samenvatting: bij bladwijzers -> wijzigen. map en naam van map worden naar links verplaats en zijn maar half te zien op sherm.

Reproductie: OMT app openen -> bladwijzers -> klik op wijzigen.

Verwacht resultaat: Dat alles weer recht komt te staan.

Feitelijk resultaat: (bijna) alles staat scheef in bladwijzers na klikken van wijzigen.

Opmerkingen: foto

Bijdrager
    iRuben

Versie: iPhone 4 iOS 6.1.3, OMT beta 1.6 app.

Samenvatting: De podcasts moeten steeds opnieuw worden ingeladen. Als de podcasts al eerder zijn geüpdatet krijg ik bij een volgende update weer de melding: laatste update: nooit.

Reproductie: Open de app, ga naar podcasts, update de podcasts. Sluit de app (uit multitasking), open de app en ga naar podcasts. Er staat laatste update: nooit

Verwacht resultaat: Dat er staat laatste update: Vandaag om 15.33 (voorbeeld)

Feitelijk resultaat: De eerdere update wordt niet “onthouden”

Bijdrager
    iRuben

[FIXED]

Versie: iPhone 4 iOS 6.1.3, OMT beta 1.6 app.

Samenvatting: App crasht als er op de “back” icon wordt gedrukt.

Reproductie: Ga naar Bladwijzers>Apps>(Eerste Artikel)>Tik 2x op de “Back Indicator” (links onderin) (dus niet op “terug” in de navigationbar).

Verwacht Resultaat: Dat de indicator niet indrukbaar is.

Feitelijk resultaat: App crasht

Bijdrager
    nicj56

Versie: iPhone 4S iOS 6.1.3, OMT bèta 1.6 app.

Samenvatting: Bij het hervatten(uit stand-by halen van de iPhone kreeg ik plots een error bij ophalen van items

Reproductie: Sluimer je iPhone op de nieuws pagina, en hervat gelijk na een paar seconden(succes niet gerarandeerd)

Verwacht resultaat: Geen error en in background ophalen van de items moet succesvol worden gedaan.

Feitelijk resultaat: Een error met deze code: -1003

Opmerkingen: Zie foto

Bijdrager
    nicj56

Versie: iPhone 4 en 4S iOS 6.1.3, OMT app 1.6B2.

Samenvatting: Even wat geprobeerd om wat topics te lezen uiteindelijk kom ik bij het iOS topic aan. Tik een willekeurige vraag aan. Krijg ik netjes de titel te zien, maar zijn bericht niet.

Reproductie: Ga naar de iOS sectie van OMT, kies voor de het eerste topic(Succes niet gerarandeerd)

Verwacht resultaat: Gewoon het hele topic netjes laden!

Feitelijk resultaat: De tekst: (null)

Opmerkingen: Foto

Moderator
    Jan David Hanrath

Wil iedereen die bugs gemeld heeft bij elke nieuwe release kijken of de bugs zijn opgelost? Wanneer dit het geval is graag de bestaande post aanpassen (m.b.v. het pijltje linksonder op je avatar) en laten beginnen met [FIXED].

Inmiddels heeft Rens een tweede beta beschikbaar gesteld.

Ten slotte een oproep aan niet-betatesters: dit is een topic louter en alleen voor beta-testers om bugs aan te dragen. Alle andere posts worden uit dit topic verwijderd om het overzicht te bewaren.

Bijdrager
    404error

Versie: iPhone 5 iOS 6.1, OMT app 1.6B2.

Samenvatting: Ik ga naar Forum -> One More Thing ->OMT-HD app en de app crashed

Reproductie: ga naar Forum -> One More Thing ->OMT-HD app

Verwacht resultaat: Dat het forum opent

Feitelijk resultaat: App crashed en sluit

Opmerkingen: Dit gebeurt iedere keer als ik het probeer!

Bijdrager
    nicj56

Versies: Iphone 4S, IOS 6.1.3, OMT versie 1.6B2

Samenvatting: Het laden van nieuws en soms forums, gaat wat langzaam, geen last van op PC. Hij zegt bij opstarten ook dat hij nooit vernieuwt is, dus hij gooit het chache leeg
    Reproductie: Laden artikelen gaat langzaam/het laden van overzichten
    Verwacht resultaat: Dat dit sneller gaat in de toekomst en dat het chache niet leeg word gemaakt zodra de app helemaal word gesloten via de multitask UI
    Feitelijk resultaat: Dat alles netjes in het chache blijft, voor een bepaalde tijd.
    Opmerkingen: Feature verzoek, pushmeldingen krijgen van topic waar je op geabboneert bent, dat zou handig en dan de keuze kunnen maken of per e-mail of op je iPhone of andere iDevice.

Deze is nog niet opgelost, iedere keer zegt dat het nieuws nooit gereload is. Bij opstarten

Bijdrager
    dijkie

Versie: iPhone 5 iOS 6.1.2, OMT app 1.6B2.
    Samenvatting: Het nieuwe onderdeel nieuwe topics laad de laatste gegevens niet. Volgens de app is laatste topic 12 uur geleden aangemaakt en pull to refresh heeft geen effect.
    Reproductie: ga naar forum> nieuwe topics> pull to refresh
    Verwacht resultaat: Dat deze update naar de op dit moment geldende nieuwste topics
    Feitelijk resultaat: Geen update maar blijft staan op 12 uur geleden, dit was de laatste keer dat ik naar nieuwe topics keek.
    Opmerkingen:

Bijdrager
    dijkie

Versie: iPhone 5 iOS 6.1.2, OMT app 1.6B2.
    Samenvatting: Het nieuwe onderdeel nieuwe topics geeft de nieuwe topics in random volgorde weer. Niet de nieuwste boven en zo afbouwend.
    Reproductie: ga naar forum> nieuwe topics
    Verwacht resultaat: Dat het chronologisch wordt weergegeven als ook op de website het geval is.
    Feitelijk resultaat: Geen chronologische weergave maar random. de bovenste is 12 uur geleden (zie hierboven) en nummer 2 11 uur geleden. (In sommige gevallen zelfs van 20 naar 16 uur)

Bijdrager
    404error

Versie: iPhone 5 iOS 6.1, OMT app 1.6B2.

Samenvatting: Dubbel push bericht

Reproductie: Het push bericht “Review: Nieuwe Macbook Air uitgebreid aan de tand gevoeld” kwam 2 keer een paar minuten na elkaar binnen.

Verwacht resultaat: Dat hij één keer komt

Feitelijk resultaat: Dat hij twee keer kwam

Opmerkingen: Dit is de eerste keer dat het gebeurt. De eerdere push berichten kwamen maar eenmaal

JDH: dit is een publicatiefout van mij geweest, waardoor er dubbel gepushed is. Geen bug in de app.

Bijdrager
    renssies

@404error die fout komt niet door de app maar door raymon of Jan David. Het bericht is namelijk 2 keer naar de push server verzonden. Vaak gebeurt dit als 2 keer op publiceren wordt gedrukt.

Bijdrager
    Chorro

– iPhone 5 | iOS 6.1.4 | OMT 1.6B2

– Vergelijkbaar als de melding van 404error: 4 dubbel pushbericht

Bijdrager
    iRuben
    Bijdrager
    Ni3l55

[FIXED]

Versies iPhone 4 iOS 7b4. OMT b2 app.

Samenvatting Dit topic krijgt geen text, alleen de titel staat er. De text eronder krijgt een melding: (null)

Reproductie App openen -> forum gedeelte -> Apple nieuws en roddels -> 2de topic openen (van Applebvv)

Verwacht resultaat Dat, in dit geval, er gewoon tekst komt te staan. Topic is niet gesloten, enkel geen reacties.

Feitelijk resultaat Dat er dus een geen tekst komt te staan, maar: (null)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 88)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.