8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mtersteege

"bug" in nieuwe zoekmachine?

Als je in de nieuwe zoekmachine zoekt op bijvoorbeeld “ios”, dan kom je topics tegen uit 2004, en wel 7408 topics!! Toch raar, want toen bestond iOS nog niet (http://nl.wikipedia.org/wiki/IOS_(Apple).

Blijkbaar wordt in de zoekopdracht ook gezocht in het forum onderdeel en die heet iOS hardware en iOS software. En volgens de zoekmachine bestond dat forum onderdeel al in 2004…

Wellciht heeft het te maken met de herschikking van de forum onderdelen een paar jaar geleden?

Inactief
    Anoniem

in het woord “BIOS” zit bijvoorbeeld ook iOS… En wat dacht je van Bioscoop…

Bijdrager
    SunKeeper

Zoek op ”iOS”. (inclusief quote-tekens)

Wat gebeurd er dan? Niet getest hier.

Bijdrager
    mtersteege

@thx-1138; als je dan Applteje-F doet wordt alleen het forum onderdeel gevonden op de pagina, dus niet bios en bioscoop etc…

Bijdrager
    SunKeeper

? Geen idee wat dat er nou mee te maken heeft.

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb er nog niet serieus naar gekeken maar als je dit gewoon heel simpel doet dan vraag ik me af wat het algoritme is om te bepalen welke posts en topics nu als eerste getoond worden.

Ik bedoel er moet toch een bepaalde manier zijn waarop resultaten getoond worden.

– trefwoord in de titel is belangrijker dan in het bericht
    – positie van het trefwoord in de titel
    – trefwoord in de openingspost ( topic starter )
    – trefwoord in de content ( reacties van leden )
    – het aantal keer dat het trefwoord in het topic voorkomt
    – leeftijd van het topic
    – aantal reacties in het topic

Dat zijn een aantal vrij simpele manieren om op basis van die gegevens de beste zoekresultaten te tonen.

Geen idee wat ik hieruit moet opmaken..

Bijdrager
    IOS dude

het kunnen natuurlijk ook gewoon typfouten zijn zoals in dit topic uit 2003

Bijdrager
    michiel112

Ja, heeft met de herschikking te maken. Het onderdeel iPod is een subonderdeel van iOS-hardware bijvoorbeeld. Die bestond volgens mij al wel in 2004. Dus is in mijn ogen wel een bug. Of de zoekmachine moet niet (alleen) naar de (sub)categorieƫn kijken waar een topic in staat of er moet het een en ander herschikt worden in de categorieƫn (iPod is niet altijd iOS-hardware bijvoorbeeld).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.