9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Square_R3

Bug in iPhone klok na update 4.2

Het gaat hier om een iPhone 4 met iOS 4.2.
    Na het invoeren van de wintertijd ging bij mij net als bij veel anderen het alarm één uurtje te laat af.
    Nu na de update, gaat mijn alarm gewoon goed af, maar als ik vervolgens op de klok kijk, staat deze 2 uur voor.
    Wanneer ik onder ‘date & time’ de functie ‘set automatically’ uit zet, springt de klok gelijk 2 uur terug naar de juiste tijd.
    Is iemand dit toevallig ook tegengekomen, of ligt dit niet aan de iPhone maar aan het signaal van de provider (KPN)
    Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Sleutelbeheerder
    Night

Volgens mij moet je éérst ‘set automatically’ aanzetten en dán de tijd aanpassen naar de juiste tijd.
    Maar ik kan me vergissen hoor…..

Bijdrager
    pim939

misschien kan je je iphone herstellen?
    ik heb zelf een ipod touch en daar kan het wel mee.

Bijdrager
    Square_R3

@ Night: het handmatig verzetten van de tijd kan alleen wanneer je ‘set automatically’ uit hebt staan, dus jou optie gaat helaas niet lukken…
    Kwam er net wel achter dat als ik gewoon een alarm zet, de tijd blijft zoals die is. Dus ergens ’s nachts gebeurd er iets. Heb trouwens tijdens het slapen ‘Airplane Mode’ aan staan.

Bijdrager
    DJAN

Heb juist hetzelfde probleem. Als de instellingen van de klok op “Stel automatisch in” AAN staat, komt de klok 2 uur vooruit te staan en is dus niet juist.
    Als we “Stel automatisch in” UIT zetten, komt de klok op de juiste tijd te staan (ook al hebben we NIETS manueel ingegeven of aangepast aan plaats en tijd en datum).
    Zetten we terug naar “Stel automatisch in” AAN, terug 2 uur vooruit.

Heb reeds opnieuw sync. gedaan met iTunes en Reboot start, noppes, fout blijft !

Dit probleem is er dus gekomen sinds de update naar iOS 4.2.1 op iPhone 3GS.

Iemand een oplossing hiervoor??

Bijdrager
    Square_R3

@ DJAN:
    Bij mij gebeurd het maar 1 keer per dag, ik kan “Stel automatisch in” gewoon weer inschakelen en dan blijft de tijd daarna juist.

Bijdrager
    Volkie

Het bedrijf waar ik werk had in het verleden KPN en we moesten allemaal die automatische sync uitzetten omdat KPN geregeld de verkeerde tijd had staan op hun netwerk.

Bijdrager
    Square_R3

@ Volkie, bedankt. Ik denk idd dat daar het probleem lag.
    Kreeg gisteravond een ‘carrier update’ en vanochtend was alles koek & ei..

Bijdrager
    birdmeister

@DJAN – ik heb hetzelfde probleem. het probleem ligt echt bij KPN. Kom net terug uit het buitenland en daar gaat automatische tijdinstelling wel goed. Lijkt me toch dat veel mensen hier last van moeten hebben. Ik heb mijn iPhone 4 in de UK gekocht en een Telfort SIM kaart.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.