10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Geeaar

Bug in imovie (verplaatsen fragmenten van gebeurtenissen)

Ik heb al meerdere problemen gehad met Imovie 2011, maar nu heb ik telkens dat Imovie eruit klapt en een rapport naar apple stuurt.

Bij het verplaatsen van meerdere fragmenten van de ene naar de andere gebeurtenis is dit aan de hand. Niet bij drie of vier fragmenten tegelijk, maar bij een groter aantal (10 a 20 tegelijk, de duur van de fragmenten is niet eens zo lang) komt de crash.

Ben benieuwd of het aan mij ligt of dat meerdere mensen het probleem hebben dat Imovie crasht bij het verplaatsen van iets grotere bestanden en dat het echt een bug in Imovie ’11 ( versie 9.0.4) is.

Bijdrager
    Beech

Wat zijn de specificaties van je computer ?

Bijdrager
    Geeaar

imac 3.4 GHz Intel Core I7 24 GB werkgeheugen. Daar zou het niet aan mogen liggen.

Bijdrager
    Beech

Nee, dat mag je wel zeggen. En zijn het HD fragmenten, of van verschillende bron en framerate ?

Bijdrager
    Geeaar

ja, het lijkt erop dat het voornamelijk bij AVI bestanden voorkomt. En daar zitten ook een heleboel oudere bestanden bij. Dus geen HD.

Bijdrager
    Beech

Dan zitten er waarschijnlijk corrupte stukken tussen. Heb je de bronbestanden nog ? Dan kun je ze opnieuw inlezen, heb ik ook gedaan en de gebeurtenissen op een externe harddisk gezet (iomega Mac Companion 2 TB).

Bijdrager
    Geeaar

Ik heb deze actie al heel veel gedaan met heel veel verschillende fragmenten en telkens gebeurt dit. Een enkele keer niet, maar dat waren beelden die opgenomen zijn met een iphone. De andere zijn opgenomen met een fototoestel.

Kun jij of iemand anders misschien een test doen in imovie door 2 keer achter elkaar 20 a 30 bestanden in 1 keer (liefst AVI bestanden) van de ene gebeurtenis naar de andere gebeurtenis te verplaatsen. Ben benieuwd of jij en of anderen dezelfde crash krijgen.

Bijdrager
    Beech

Ik zit niet op een crash te wachten:)

Bijdrager
    Geeaar

Alleen imovie crasht en je kunt hem daarna gewoon weer opstarten. Geen verlies van gegevens.

Bijdrager
    Geeaar

Heeft er niemand anders hier problemen mee?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.