30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    Pieterr

Bug in Cover Flow in nieuwe iPod nano

Hoi allemaal,

Sinds dit weekend ben ik de trotse bezitter van een nieuwe iPod Nano (een rode). Het is erg mooi dat Cover Flow nu ook op de iPod werkt. Alleen jammer dat er een bug in de huidige software (1.0.1) zit. Als je in Cover Flow mode een album selecteert dat bv “The Best Of” heet, krijg je vervolgens een lijst te zien waarin niet alleen de nummers van het betreffende album staan, maar _alle_ nummers van _alle_ albums die “The Best Of” heten. Blijkbaar wordt er alleen gefilterd op album naam, en niet op Artiest.

Kan iemand vertellen of de nieuwe iPod Classic aan hetzelfde euvel lijdt ?

Groetjes,

PS Zag zojuist dat dit probleem reeds is aangemeld op het Apple Forum

Bijdrager
    mrjellow

Ja, het probleem is bekend.

Offtopic:

Ik persoonlijk vind het belachelijk hoe het nu gaat met die nieuwe iPods, werkelijk elke nieuwe iPod heeft problemen. Afgelopen vrijdag met een classic gespeeld, hoewe je zou denken dat na zes jaar praktisch probleemloze ipodontwikkeling het klassieke model iPod alleen maar beter kan worden zit de Classic vol met bugs en hinderlijkheden! Het scrollen gaat langzaam en als je een nummer selecteert duurt het even voordat die het nummer ook daawerkelijk laat horen. Wie is het met me eens?

Bijdrager
    Pieterr

Het scrollen gaat langzaam en als je een nummer selecteert duurt het even voordat die het nummer ook daawerkelijk laat horen. Wie is het met me eens?

De 1.0.1 software update zou de snelheidsproblemen verhelpen, begreep ik.

Verder: als je de software ziet die in de nieuwe iPods zit, lijkt het er meer op dat dit een complete rewrite is, met de bijbehorende voor- (cool!) en nadelen (bugs!)…

Bijdrager
    Xcode

Meestal zijn de problemen softwarematig en daar stoor ik me dan ook wat minder aan, want die worden dan met updates opgelost. Qua techniek wordt er heel wat getest, maar daarvan kan je ook niet verwachten dat ze direct na een release helemaal vrij zijn van ‘bugs’. Koop dus niet een product direct na de release-datum, maar wacht een paar weken. Zo zal Leopard ook niet bug-vrij zijn zodra deze in de winkels ligt, maar dat is allemaal op te lossen met updates.

Bijdrager
    mrjellow
    ”Pieterr”

Het scrollen gaat langzaam en als je een nummer selecteert duurt het even voordat die het nummer ook daawerkelijk laat horen. Wie is het met me eens?

De 1.0.1 software update zou de snelheidsproblemen verhelpen, begreep ik.

Verder: als je de software ziet die in de nieuwe iPods zit, lijkt het er meer op dat dit een complete rewrite is, met de bijbehorende voor- (cool!) en nadelen (bugs!)…

Die update zorgt er alleen voor dat Coverflow wat sneller is. Maar ik ben benieuwd, ik heb een nieuwe iPod (Classic) nodig maar sta niet te springen om straks met een sloom apparaat aan de gang te moeten, hoop dat de updates snel komen.

Bijdrager
    fatboysmart

Heb net een Classic 80 GB gekocht, en hij doet het prima. Alleen die coverflow is een chaos. In iTunes sorteert hij netjes op albumnaam, dus ik krijg elk album maar één keer te zien. Op de iPod sorteert hij op titel of zo, dus krijg je een eindeloze rij covers te zien… onbruikbaar!

Bijdrager
    Pieterr

Fatboysmart: heeft de iPod Classic dezelfde Cover Flow bug (zie topic) als op de Nano ? (Ik verwacht van wel…)

Bijdrager
    fatboysmart
    ”Pieterr”

Fatboysmart: heeft de iPod Classic dezelfde Cover Flow bug (zie topic) als op de Nano ? (Ik verwacht van wel…)

Denk het wel. Ik hernoem de albumnamen die gelijk zijn altijd naar iets unieks.
    Dus ‘Greatest Hits’ verander ik in ‘Greatest Hits Jantje Smit’ of zo (zal wel een mini EPtje zijn :D)

Bijdrager
    Vikash

Hmm raar, ik heb afgelopen week een nano en een classic vol gegooid met muziek. Rond de 500 covers die gewoon goed displayen…

Bijdrager
    fatboysmart
    ”Vikash”

Hmm raar, ik heb afgelopen week een nano en een classic vol gegooid met muziek. Rond de 500 covers die gewoon goed displayen…

Ze doen het ook wel, maar ik krijg voor elke artiest een aparte cover, en niet per album één cover. Dit geeft dus problemen bij verzamelalbums met verschillende artiesten.
    Is een bekend probleem. Moet opgelost worden door Apple met een firmware update.

Bijdrager
    error
    ”fatboysmart”

Dit geeft dus problemen bij verzamelalbums met verschillende artiesten.
    Is een bekend probleem.

Dan moet je de verzamelalbums met iTunes kenmerken als ‘part of a compilation’ en op de iPod nano binnen de instellingen de optie ‘Compilations’ op ‘on’ zetten.

Albums met dezelfde titel kunnen ook binnen iTunes een probleem geven, ik verander albumtitels ‘Greatest Hits’ gewoon in ‘Greatest Hits (Artiest)’. Problem solved.

Bijdrager
    Gloaming
    ”mrjellow”

Ik persoonlijk vind het belachelijk hoe het nu gaat met die nieuwe iPods, werkelijk elke nieuwe iPod heeft problemen. Afgelopen vrijdag met een classic gespeeld, hoewe je zou denken dat na zes jaar praktisch probleemloze ipodontwikkeling het klassieke model iPod alleen maar beter kan worden zit de Classic vol met bugs en hinderlijkheden! Het scrollen gaat langzaam en als je een nummer selecteert duurt het even voordat die het nummer ook daawerkelijk laat horen. Wie is het met me eens?

Zoals Pieterr zegt…

”Pieterr”

Als je de software ziet die in de nieuwe iPods zit, lijkt het er meer op dat dit een complete rewrite is, met de bijbehorende voor- (cool!) en nadelen (bugs!)…

Wat vervelender is is wanneer je een hardwarematig probleem hebt (zoals een scheef scherm). Ik heb in 2 weken 3 iPod nano’s (3e generatie) gehad.

Bijdrager
    NI3LS

Theoretisch gaat de kwaliteit van iPod’s iets achteruit. Dat is ook niet gek: er worden er miljoenen van verkocht. Neemt niet weg dat het acceptabel moet zijn.

Ik heb mijn iPod nano 1G aan mijn zus gegeven en een classic gekocht. Die is inmiddels weer doorverkocht: het kreng was sloom, traag, niet vloeiend. Komt veelal door de harde schijf.

Nu heb ik de nieuwe nano 3G en heb toch meer met flash-memory. Dan maar wat minder geheugen. Als Apple ons de keuze geeft te sorteren op album met Cover Flow (of zoals ik in iTunes heb: alle albums in één afspeellijst en alleen dat Cover Flow) ben je klaar.

Bijdrager
    fatboysmart

Dan moet je de verzamelalbums met iTunes kenmerken als ‘part of a compilation’ en op de iPod nano binnen de instellingen de optie ‘Compilations’ op ‘on’ zetten.

Was het maar zo simpel… Al mijn verzamel-albums hebben de instelling ‘Deel van verzameling’ ingesteld staan, en in iTunes zelf gaat het prima. Voor elk album één hoes in coverflow.
    Op de classic sorteerd hij in coverflow echter op artiest i.p.v. album, en dan gaat het ‘fout’.
    Probeer het maar eens in iTunes. De kolom artiest aanklikken om daarop te sorteren, en dan coverflow aanzetten… dan zie je wat ik bedoel.

Albums met dezelfde titel kunnen ook binnen iTunes een probleem geven, ik verander albumtitels ‘Greatest Hits’ gewoon in ‘Greatest Hits (Artiest)’. Problem solved.

Doe ik ook… Ik heb geen enkel album met dezelfde titel. Helpt echter niet op de iPod Classic.
    De enige oplossing is wachten op een firmware update van Apple.

Bijdrager
    Egwene Sedai

mijn iPod Classic heeft hetzelfde probleem. in iTunes coverflow ziet alles er netjes uit, en in de Finder wordt alles ook gesorteerd onder verzamelingen.
    op de iPod wordt voor elke artiest een apart mapje aangemaakt, en in de coverflow heeft elke artiest een hoes gekregen.
    ik heb een iPod Classic 80GB, en daarin kan je in ‘instellingen’, ‘muziekmenu’, ‘compilaties’ een vinkje zetten bij compilaties. mijn verzamelalbums worden echter niet bij elkaar gehouden. doe ik iets verkeerd??

Bijdrager
    Pieterr

Dit noem ik een “work around”, en niet een oplossing van het probleem. Het is toch van de zotte dat je je album titels moet aanpassen om te voorkomen dat Cover Flow ze allemaal op een grote hoop gooit. “The Best Of” van Yazoo zijn echt andere nummers dan “The Best Of” <insert your favorite artist here>.

Bijdrager
    fatboysmart
    ”Pieterr”

Dit noem ik een “work around”, en niet een oplossing van het probleem. Het is toch van de zotte dat je je album titels moet aanpassen om te voorkomen dat Cover Flow ze allemaal op een grote hoop gooit. “The Best Of” van Yazoo zijn echt andere nummers dan “The Best Of” <insert your favorite artist here>.

Plus het feit dat deze workaround gewoon niet werkt… echt… het wachten is op een update van Apple zelf.

Bijdrager
    Egwene Sedai

die work around werkt inderdaad niet. mijn verzamelalbums hebben allemaal standaard al een andere naam, het gaat om de Celtic Myst reeks. elke artiest krijgt in de coverflow een aparte album hoes (wel allemaal een Celtic Myst hoes, dat dan weer wel) en ook in de artiestenlijst worden ze allemaal apart genoemd. en niet gevangen onder verzamelingen, zoals in iTunes.

ik hoop/wacht ook op een oplossing van apple. dramatisch is het in principe niet, lastig en rommelig wel natuurlijk…

Bijdrager
    fatboysmart

ik hoop/wacht ook op een oplossing van apple. dramatisch is het in principe niet, lastig en rommelig wel natuurlijk…

Precies… En gezien het grote aantal soortgelijke reacties op sites in de US zal die update er best wel komen…

Bijdrager
    Egwene Sedai

laten we t hopen. ik zou willen dat mn iPod het gewoon zou aanpakken net als mn iTunes en Finder.

Bijdrager
    fatboysmart
    ”fatboysmart”

Precies… En gezien het grote aantal soortgelijke reacties op sites in de US zal die update er best wel komen…

Nou… de oplossing is er! Versie 1.0.2 is nu uit, zowel voor de Nano als de Classic.
    CoverFlow probleem is opgelost… keurig alle albums op alfabet naar artiestnaam, en alle verzamelalbums achteraan… Geen dubbele hoezen meer. En de bediening is op het eerste gezicht ook sneller geworden.

Installeren dus!

Bijdrager
    Egwene Sedai

ik ben heel benieuwd! vanmiddag even doen!

Bijdrager
    Pieterr

Nou… de oplossing is er! Versie 1.0.2 is nu uit, zowel voor de Nano als de Classic.
    CoverFlow probleem is opgelost… keurig alle albums op alfabet naar artiestnaam, en alle verzamelalbums achteraan… Geen dubbele hoezen meer.

Helaas Pindakaas. De 1.0.2 update voor de Nano opgehaald (57.5 MB) maar het oorspronkelijke probleem (zie eerste post in dit topic) zit er helaas nog in…:cry: Enfin, we wachten wel op 1.0.3.

Bijdrager
    .Arne

Is Cover Flow nu wel aan een degelijke snelheid?

Bijdrager
    fatboysmart
    ”.Arne”

Is Cover Flow nu wel aan een degelijke snelheid?

Beter, maar als je heel snel bladerd blijft het nog wel eens achter… even geduld dan.
    Maar dat heb je in iTunes ook.

Maar het sorteerprobleem is in ieder geval opgelost, en de hele iPod voelt sneller dan voorheen.

Bijdrager
    Egwene Sedai

inderdaad, ik vind m ook een stuk sneller! *blij is*

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

Ja Coverflow is inderdaad sneller… maar… het enige wat mij nog irriteert is dat ik drie Albums “gewoon” heb.. terwijl ik in iTunes maar een Album met “gewoon” heb waar 30 nummers is staan en op me iPod krijg ik er 3 met daarin elk 20 nummers beetje vaag vinden jullie niet?:P
    maar voor de rest sorteert het nu wel wat makkelijker gelukkig want daarvoor was het helemaal een drama!!:evil:

Bijdrager
    blauwblauw

Is die nieuwe firmware met coverflow ook te installeren op een iPod video 80Gb? Heb deze nog maar 5 maanden en wist niet dat er een nieuwe “classic” zou uitkomen. Is de classic behalve het uiterlijk zoveel anders dan een iPod video?

Bijdrager
    Afroman

Nou, de gehele interface is anders.
    Zo heb je ook Coverflow, en als je op Album zoekt, wie je een thumbnail in je rijtje.
    Verder is het scherm iets beter geworden, en zijn er andere spelletjes.

Edit: ik weet het niet zeker, maar Coverflow is niet op de iPod 5.5G te zetten.
    Als je er echt mee zit, verkoop je hem, en koop de de nieuwe Classic, de 80 Gb versie kost “maar” 250 euro. Vorig jaar had je daarvoor een 8 Gb iPod Nano.

Bijdrager
    grafiwilbert

Is het probleem van de albums niet op te lossen door het volgende te doen?

– Alle nummers van 1 album selecteren.
    – Informatie bijwerken: het vinkje voor verzameling aanvinken en het keuzemenu op “Ja” te zetten.
    – Deze stap herhalen bij een album met dezelfde naam.

Ik heb zelf ook een ipod nano 3G, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Ik zal het binnenkort even doen.

Groeten,
    Wilbert

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.