8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Hansi2124

Bug in Adresboek

Hallo,

Hebben anderen dat ook in Adresboek van Lion: vaak geeft hij de verkeerde datum van een verjaardag.
    Zo ben ik op 3 november jarig, maar Adresboek geeft het op 2 november aan. Als ik het vervolgens heb gewijzigd in 3 november en op Gereed heb geklikt, verandert het gelijk weer van 3 naar 2 november:

Zodoende komt het ook verkeerd in iCal….

Heeft iemand een oplossing hiervoor gevonden?

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Even een wilde gok; maar kan het iets te maken hebben met het ingeschakeld hebben van tijdzone ondersteuning in iCal? Ergens komt het me bekend voor dat er in 10.6 ook al een probleem was met tijdzone-ondersteuning…

Bijdrager
    tarun

En 4-11 wordt 3-11? Misschien bruikbaar als tijdelijke oplossing?

Bijdrager
    Hansi2124

iCal neemt het goed over van Adresboek (ik heb in iCal geen vinkje staan bij tijdzone). Het gaat juist fout aan de bron: in Adresboek. Hier kan ik geen andere optie van vinden.
    Verjaardagen een dag opschuiven kan natuurlijk, maar dan moet ik alle verjaardagen wijzigen. Ben ik wel een tijdje mee bezig…..;-)

Bijdrager
    gtabak

Absoluut een tijdzone instelling probleem.

Bijdrager
    Hansi2124

In Adresboek heb je geen instelling voor tijdzone.

Bijdrager
    gtabak

Dat klopt, maar bij de algemene instelling van Lion wel en in iCal kun je de ondersteuning voor tijdzones aan/uit zetten. Als je, zoals bij mij, ook nog gebruik maakt van MobileMe om te synchroniseren (ook in MobileMe heb je tijdzone instellingen) en er zit ergens een discrepantie (verschil in zones), dan krijg je onjuiste aanduidingen.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik denk dat ik het dan even moet verduidelijken wát het probleem is…..:

Ik heb mijn verjaardag vermeld in Adresboek. Ik zie dat het op 2 november staat i.p.v. 3 november. Dus ik wijzig dit in 3 november. Als ik op Gereed klik, verandert de juiste instelling van 3 november ineens naar 2 november. Ook als ik in Systeemvoorkeuren wel of niet de tijdzone heb aangevinkt en of ik wel of niet de verjaardagskalender in iCal weergeef en tijdzone daar wel of niet actief heb.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.