7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    prof tolleboom

BUG ‘disc eject’ functie slaat op willekeurige momenten aan

ik heb een mackbook 13inch uit mei 2006. sinds 6 maanden activeert sosm spontaan de ‘eject disk’ functie

heeft iemand een idee hoe dit te herstellen

tenks!

Bijdrager
    Sanne

Heb je al een hardware test gedaan?

Misschien kun je zo achterhalen hoe het komt…..

Bijdrager
    R-Flow

Om softwarematige problemen uit te sluiten: komt het probleem ook voor op een andere user account of verse Mac OS X installatie? Staat er toevallig onder System Preferences > Accounts > Login Items een programma dat misschien de oorzaak kan zijn?

”sanne’s

Heb je al een hardware test gedaan?

Daar komt zelden wat uit. Toen ik hier een iMac had staan met haperende harde schijf en grafische kaart was er volgens die hardware test ook niks aan de hand.:P

Bijdrager
    Oppie
    ”prof

isinds 6 maanden activeert sosm spontaan de ‘eject disk’ functie!

Wat bedoel je hiermee? Gooit ie daadwerkelijk een disk eruit? Of is het het geluid wat je hoort?
    Dan dit lezen: MacBook, MacBook Pro SuperDrive: Noises from the optical drive

Bijdrager
    prof tolleboom

dank voor de snelle reacties

het geluid is identiek aan het geluid dat je kunt beluisteren via de link die oppie stuurde:

het is het ‘ejecting disk sample 2’ op deze pagina:
    http://support.apple.com/kb/HT1723?viewlocale=en_US

schijnbaar gebeurt het op willekeurige momenten, maar er kan natuurlijk een patroon in zitten dat ik niet begrijp

sanne: hoe doe je een hardware test?
    r-flow: er staat in de ‘log in items’ : 1) i-tunes helper, 2) pssst deamon, 3)superdrive update 2.1, 4) popchar
    oppie: het gebeurt alleen als er GEEN disc in de lade zit

dank!

Bijdrager
    R-Flow
    ”prof

sanne: hoe doe je een hardware test?

Grijze Install DVD 1 in je MacBook stoppen, herstarten en “D” ingedrukt houden nadat je het opstartgeluid hoort tot de hardware test start.

”prof

superdrive update 2.1

Dat lijkt me vrij opvallend toch? Misschien heb je de Firmware update niet goed uitgevoerd: programma starten (zit meestal in Applications/Utilities/) en goed de instructies lezen.

Bijdrager
    tinus_omt

Er is ook een sneltoets om je disks er uit te gooien. Misschien dat die toets een beetje blijft hangen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.