-
InactiefAnoniem27 september 2008 om 14:08
Heb je al een hardware test gedaan?
Misschien kun je zo achterhalen hoe het komt…..
Om softwarematige problemen uit te sluiten: komt het probleem ook voor op een andere user account of verse Mac OS X installatie? Staat er toevallig onder System Preferences > Accounts > Login Items een programma dat misschien de oorzaak kan zijn?
”sanne’sHeb je al een hardware test gedaan?
Daar komt zelden wat uit. Toen ik hier een iMac had staan met haperende harde schijf en grafische kaart was er volgens die hardware test ook niks aan de hand.
”profisinds 6 maanden activeert sosm spontaan de ‘eject disk’ functie!
Wat bedoel je hiermee? Gooit ie daadwerkelijk een disk eruit? Of is het het geluid wat je hoort?
Dan dit lezen: MacBook, MacBook Pro SuperDrive: Noises from the optical drivedank voor de snelle reacties
het geluid is identiek aan het geluid dat je kunt beluisteren via de link die oppie stuurde:
het is het ‘ejecting disk sample 2’ op deze pagina:
http://support.apple.com/kb/HT1723?viewlocale=en_USschijnbaar gebeurt het op willekeurige momenten, maar er kan natuurlijk een patroon in zitten dat ik niet begrijp
sanne: hoe doe je een hardware test?
r-flow: er staat in de ‘log in items’ : 1) i-tunes helper, 2) pssst deamon, 3)superdrive update 2.1, 4) popchar
oppie: het gebeurt alleen als er GEEN disc in de lade zitdank!
”profsanne: hoe doe je een hardware test?
Grijze Install DVD 1 in je MacBook stoppen, herstarten en “D” ingedrukt houden nadat je het opstartgeluid hoort tot de hardware test start.
”profsuperdrive update 2.1
Dat lijkt me vrij opvallend toch? Misschien heb je de Firmware update niet goed uitgevoerd: programma starten (zit meestal in Applications/Utilities/) en goed de instructies lezen.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.