4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Ezri Dax

BufferStream, InputStream etc

Zijn er voor de iPhone ontwikkeling classes die te vergelijken zijn met bovenstaande Java/C# packages dan wel namespaces?

Ik wil een mind map app maken voor de iPhone en ben op zoek om modellen die je gemaakt hebt te kunnen opslaan.

Bijdrager
    Verwijder

NSInputStream?

ik weet niet hoe je de modellen in geheugen bewaart maar NSData, NSDate, NSNumber, NSString, NSArray, en NSDictionary kunnen met hun hele hierarchische inhoud worden weggeschreven naar een file, zie Property List Programming Guide

je zou kan ook kijken naar Archives and Serializations Programming Guide

Bijdrager
    TGV

Ik ken alleen Cocoa op de mac, maar in het ergste geval gebruik je fopen, fprintf en zo, of kan dat niet op iOS? Maar wat Willemien aanraadt is veruit te prefereren. Die datatypes werken heel goed samen met de interface en Core Data, en als je een document-architectuur gebruikt, is het inlezen en wegschrijven automatisch geregeld. Het loont echt de moeite je daarin te verdiepen.

Zo niet, dan zou ik je aanraden XML bestanden te lezen en schrijven.

Bijdrager
    TGV

Ik ken alleen Cocoa op de mac, maar in het ergste geval gebruik je fopen, fprintf en zo, of kan dat niet op iOS? Maar wat Willemien aanraadt is veruit te prefereren. Die datatypes werken heel goed samen met de interface en Core Data, en als je een document-architectuur gebruikt, is het inlezen en wegschrijven automatisch geregeld. Het loont echt de moeite je daarin te verdiepen.

Zo niet, dan zou ik je aanraden XML bestanden te lezen en schrijven.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.