8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Daantje

buffer underrun

Hallo, ik heb een probleem: ik heb een supersnelle externe firewire cd brander van Plextor (de Plexwriter 40/12/40A) waar ik altijd met 32 speed mijn cd’s op kon branden, met Toast. Dit was echter onder Mac Os 9. Nu draai ik Mac Os X en heb ik ook een andere Toast (voor X) en kan ik slechts nog CD’s branden met speed 8!! Bij alle hogere snelheden geeft hij de melding “buffer underrun”, de snelheid is te hoog. Het is nogal een verschil tussen 32 speed en 8 speed. Volgens mij is er iets niet in de haak, heb al gezocht op het www naar soortgelijke problemen maar nog niet gevonden. Het is zo zonde van die supersnelle brander! Ik heb trouwens een G3 B&W. Wie oh wie kan mij helpen?
    Groeten, Daantje[/b]

Bijdrager
    Urbin Design

Hey kom ik nu dubbele posts tegen.

Heb je in je prefs van Toast het ram cache als eens op 32 MB gezet en of 64 MB?

Bijdrager
    Daantje
    ”Urbin”

Hey kom ik nu dubbele posts tegen.

Heb je in je prefs van Toast het ram cache als eens op 32 MB gezet en of 64 MB?

Dat kan ik proberen, maar ik vraag me af of dat niet het echte probleem omzeilt. Hij hoort toch gewoon, als het in Mac Os X wel ging, het te doen met de normale instellingen?

Groeten
    Daantje

Bijdrager
    Urbin Design

Als het in OSX wel ging? Huh? hij moet het doen als je wat RAM cache extra geeft kwestie van een instelling.
    :roll:

Bijdrager
    koen76

Ze bedoelt warschijnlijk als het in OS 9 wel ging…:o

Probeer die instelling maar, want is het niet zo dat OS X wel wat meer RAM van het systeem vergt en dus er minder toegwijd RAM naar de cd-brander gaat…..

SUC6

Bijdrager
    Daantje

Ik was een paar dagen weg, bedankt voor de reakties, ik ga het morgen proberen met die hogere RAM instelling. ik bedoelde inderdaad Mac Os 9:-)

Bijdrager
    Urbin Design

Ok Daantje! Laat even weten of het met een hogere RAM Cache wel werkt;)

Bijdrager
    Deskman

De Plextor drives hebben toch allemaal BurnProof? Daarmee zou je geen BufferUnderruns moeten krijgen. Maar in Toast moet je dat wel aanzetten.

Maar dat lost de schrijfsnelheid natuurlijk niet op.

Maar… Waar schrijf je vanaf? Een CD? Je Harddisk? Als de data niet snel genoeg wordt aangeboden zal de schrijver ze niet zonder problemen kunnen schrijven.

Succes

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.