4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    mahaloinc

BTW-teruggave voor niet-EU burgers

Ik woon al een aantal jaar buiten de EU en nu koop ik regelmatig in NL waarbij ik netjes na het halen van de stempel op schiphol mijn volledige btw bedrag teruggestort krijg. Na enkele premium resellers aangeschreven te hebben, gebruiken deze allemaal een intermediair. Probleem daarmee is dat die meestal de helft in hun eigen zak stoppen, beetje jammer dus. Ik heb een PC boer gevonden die wel het volledige btw terugbetaald zoals het hoort maar misschien dat iemand een Premium reseller weet die het wel netjes zelf regelt?

Bijdrager
    iJack

Ik heb ook jaren in het buitenland (buiten de EU) gewerkt en gewoond, een stempel halen bij de douane vond ik vaak te veel “gedoe” en dit werkt alleen als je iets vanuit Nederland meenam. Wil je iets laten opsturen vanuit Nederland door een leverancier dan betaal je vaak gewoon de BTW die je later weer terug kunt vragen via de belastingdienst. Dat kan ook online volgens mij: BTW terugvragen

Bijdrager
    eugy

Ik woon ook – zij het gedeeltelijk – buiten de EU. Ik vind het BTW terugvragen allemaal een heel gedoe en laat het lekker zitten. Het zijn maar een paar rotcenten. Als het om meer dan €1000,- gaat is het al die rompslomp misschien nog waard maar anders kan je beter de ergernis besparen en je tijd zinvoller besteden.

Bijdrager
    Koning Frank

Hoe kan je gedeeltelijk ergens wonen? Je kan in het belastingrecht namelijk maar één hoofdverblijf hebben.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.