15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Bert_9999

BTW-nummer ingeven bij aankoop via Apple Store

Ik zou graag de alu macbook bestellen. Echter moet dit via een bedrijf en moet ik mijn btw nummer ingeven maar ik vind dit nergens op de apple store als ik mijn macbook wil bestellen. Ook al klik ik op apple store voor bedrijven.

Zou mijn macbook ook graag mee op vakantie nemen ( 1 nov). Op de site staat ook 8 dagen verzendklaar. Misschien is er in Belgie een andere winkel waar ze hem rapper hebben. Heb al overal geprobeerd.

Deze configuratie wil ik :
    Intel Core 2 Duo 2.4 GHz
    250 GB harde schijf 5400 rpm
    4 GB DDR-3 ram
    Verlicht toetsenbord (Internationaal Engels) & Gebruikershandleiding (Engels)
    Apple remote.

Alvast bedankt

Bijdrager
    Falc

Waarom zou je je btw nummer op moeten geven? Dit is later toch gewoon te verhalen bij de belastingdienst? Zolang hij maar op naam van de zaak staat.

Bijdrager
    Yaris

http://store.apple.com/be-nl/help/payments

Als u iets koopt namens een bedrijf en een account hebt bij de Apple Store voor Bedrijven, kunt u uw btw-nummer invullen als u uw betaalwijze kiest en tijdens de controle bij het afronden van uw bestelling. Het btw-nummer wordt vermeld op uw factuur.

Bijdrager
    Falc

Ik vind het trouwens zo zielig dat Apple steeds minder accessoires mee geeft met alle producten. Zo kreeg je bijvoorbeeld eerst nog een DVI naar VGA kabel EN een Apple remote bij je Macbook (Pro) en zo krijg je nu lekker niets meer..

Moderator
    Poezenbeest

In Europees verband is het met name handig dat de verkopende partij zijn VAT-number weergeeft, de gegevens van de kopende partij zijn minder van belang, zolang de koper maar te traceren is middels een adres…

Bijdrager
    Bert_9999

Ben ik nu blind maar zie hier toch nergens een vakje voor de btw.

http://i474.photobucket.com/albums/rr108/bert_9999/test/macbook.jpg

Bijdrager
    Star65

Mijn persoonlijke ervaring is, dat je als bedrijf beter telefonisch kunt bestellen als je spullen koopt in de Store.
    Vaak is er dan ook nog over korting te praten. Tevens vragen ze je of het op bedrijfsnaam moet.
    BTW komt dan ook vanzelf goed.

Bijdrager
    janvanes
    ”Falc”

Waarom zou je je btw nummer op moeten geven? Dit is later toch gewoon te verhalen bij de belastingdienst? Zolang hij maar op naam van de zaak staat.

Dat mag dus niet. Als je koopt bij de online Apple Store, doe je zaken met een in Ierland gevestigd bedrijf: “Apple Sales International, gevestigd te Hollyhill Industrial Estate, Hollyhill, Cork, Ierland” volgens de verkoopvoorwaarden.
    Het is verreweg het handigst als je dan de BTW direct niet betaalt (tegen overlegging van je OB-nummer). Betaal je de BTW wel, dan kun je ‘m terugvragen – maar alleen in Ierland. Je moet dan de Ierse belastingdienst schrijven, de factuur opsturen, en met wat geluk krijg je na een aantal weken of maanden het geld terug…

Verrekening van betaalde BTW met de af te dragen BTW mag alleen bij in Nederland gevestigde bedrijven.

Moderator
    Poezenbeest

En waar haal je die informatie vandaan?

Apple Benelux is gevestigd in Bunnick en dat ligt in Utrecht, Nederland. Voor Nederlanders is er dus gewoon sprake van een levering tussen bedrijven, waarbij Apple BTW in rekening brengt en de koper deze eventueel als voorbelasting kan opvoeren.

De Belg in dit geval moet ook niet hier of in Ierland zijn, maar contact opnemen met de FOD die de fiscale zaken regelt. Volgens mij gaat Apple namelijk 0% rekenen en moet de Belg eerst de BTW berekenen over het bedrag en deze vervolgens weer als voorbelasting aftrekken… maar moet daarbij meteen zeggen dat ik niet helemaal thuis ben in de OB, ben meer een IB-man.

Owja.. en Apple hoeft alleen haar VAT-nummer aan jou te verstrekken, dat zij jouw nummer niet hebben, brengt hun namelijk in problemen met de Nederlandse fiscus en dus moeten zij er om vragen…

Bijdrager
    janvanes

Zoals ik al zei, dat staat duidelijk vermeld in de verkoopvoorwaarden van de online Apple Store. Lees die gewoon even door.

Apple Store voor consumenten: ”18.2 Apple Sales International is een Ierse vennootschap gevestigd te Hollyhill Industrial Estate, Hollyhill, Cork, Ierland, met registratienummer 157192.”
    Apple Store voor bedrijven: ”In deze algemene voorwaarden verwijzen de woorden “wij” en “ons” naar Apple Sales International, gevestigd te Hollyhill Industrial Estate, Hollyhill, Cork, Ierland, en verwijst het woord “u” naar u als klant.”

Dat Apple ook een kantoor in Bunnik heeft weet ik natuurlijk. Maar zoals de Verkoopvoorwaarden aangeven, doe je helemaal geen zaken met Apple Benelux b.v., maar met “Apple Sales International” in Cork. En de Apple Store zal uiteraard nooit 0% BTW rekenen zonder dat de klant eerst een geldig BTW-nummer heeft gegeven.

Wat ik dan niet snap, is dat de Apple Store wél het BTW-tarief 19% zegt te rekenen – terwijl het tarief in Ierland 21% is…?

Bijdrager
    trabant

Ik zie in je profiel dat je in Mechelen zit. Dan moet er toch wel een fysieke winkel in de buurt te vinden zijn? Mijn ervaring is dat de Bookjes daar een levertijd hebben van ±30 seconden.

reseller zoeken.

Bijdrager
    Bert_9999

Het is nu vrijdag 3 dagen geleden dat de nieuwe macbook aangekondigd is. Heb al een mail gestuurd naar de Easyware in mechelen en weten tot vandaag nog steeds niet wanneer hij binnen gaat zijn.

Bijdrager
    sturb

Tja trabant, tegenwoordig gaat men zelfs via internet bestellen ook al is de winkel op de straathoek. Als het maar 10 euro scheelt……
    Waar is de tijd gebleven dat je gewoon even bij de mensen binnen wipt en even een praatje maakt en weg loopt met een macbook. En is het niet veel handiger om als je ook maar wat vragen hebt om gewoon even binnen te lopen.

Als je nu ergens midden op het platteland woont en er in de grote omtrek geen reseller te bekennen is, alla

Bijdrager
    Bolle1961

over binnenlopen bij een winkel gesproken.
    ik had vorige week een extra ethernet kabel nodig, de zaak waar ik normaal via internet bestel, en het dan ophaal, had deze kabels op voorraad. ben er even langs gegaan, praatje gemaakt, kabel voor niks meegekregen. ” ach je koopt zoveel bij me ” .
    kijk das leuk, gaat mij niet om die 10 / 15 euro, maar wel het idee

Bijdrager
    djrc18
    ”Zerk”

En waar haal je die informatie vandaan?

Apple Benelux is gevestigd in Bunnick

] Bunnick met een k en zonder C:P dus gwoon bunnik :innocent:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.