17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    rudivd

BTW factuur bij Applestore in Amsterdam

Hallo,

Ik wil voor mijn bedrijf een ipad kopen. Wanneer ik deze ga halen in Amsterdam
    bij de officiële applestore (leuk “uitje”:-) ) en met de pinpas van de bedrijfsrek.
    betaal, krijg ik dan een nette factuur op de naam van mijn bedrijf waarop ook
    de BTW prijkt ?
    Zodat meneer de inspecteur der belastingen (en mijn accountant)
    helemaal tevreden zijn … …

Ik heb gezocht, er zijn veel verschillende topics over btw en apple, maar
    heb deze vraag niet beantwoord gezien…

Thanks !
    Rudi

Bijdrager
    Wyodor

Als de Jumbo de btw op de kassabon vermeld, en als V&D de btw vermeld op de kassabon na aanschaf van een ansichtkaart, en als werkelijk elke winkelier het doet, zou de Apple Store dan geen btw vermelden als je daar voor een paar duizend euro spullen koopt?

En met als bonus je naam in schoonschrift vermeld op de factuur.

En als je pint staat ook het rekeningnummer er op.

Je kan het je haast niet voorstellen dat zo iets mogelijk is.

En waarom niet voor de zekerheid die tent gebeld? Dan weet je het uit eerste hand.

Bijdrager
    RobApple

@rudivd
    Waarom zou uitgerekend AppleStore Amsterdam dat niet doen? Zeg het maar.

Wyodor heeft volkomen gelijk, vragen naar de bekende weg.

Bijdrager
    iNicky

Niet gelijk de vragensteller afbranden. Apple krijgt het immers middels de app store voor elkaar om geen BTW op de facturen te vermelden. Je moet dan een speciaal verzoek indienen om een BTW factuur te ontvangen. Vervolgens blijk je de BTW in Ierland te hebben betaald zodat je heel wat toeren moet uithalen om dit bedrag weer terug te ontvangen indien je jouw software zakelijk had aangekocht.
    Ik kan mij voorstellen dat je dan over dit punt 1000% duidelijkheid wilt hebben voordat je naar Amsterdam afreist.

Anderzijds is het inderdaad heel handig om deze store even te bellen en hier even naar te informeren.

Bijdrager
    guus

exact de reden waarom ik nooit in de Store koop.
    altijd gedoe.

Bijdrager
    RobApple

Heel verstandig Guus.

Bijdrager
    RobApple

@iNicky
    Ik brand niets af. Bel naar de bron, AppleStore, die weten het, simpel, zeg je zelf.

Bijdrager
    iNicky

@RobApple, hoe moet ik dan jouw opmerking ‘vragen naar de bekende weg’ opvatten? Niet zo bedoeld? Dan ook niet zo opschrijven!

Bijdrager
    iep

Sterker nog, het is een bullshit redenatie die erachter zit van het niveau “een hond heeft vier poten, het heeft vier poten dus is het een hond”. Zo werkt het absoluut niet. Er zijn legio bedrijven die je niet eens een bonnetje geven of er eentje geven waarop alleen de totaalprijs wordt vermeld. Apple doet zoiets ook bij de App Stores die ze hebben. Niet zo raar want ze richten zich hoofdzakelijk op consumenten. Wat echter altijd helpt is domweg vragen of ze een factuur op naam voor je willen maken waarop de hele riedel die je nodig hebt staat vermeld. In dat opzicht is het inderdaad wel vragen naar de bekende weg (als je het hier kunt vragen waarom dan niet in de winkel zelf of via de telefoon?!).

Bijdrager
    Stirf

Nicky,
    ga jij ook naar de slager om een brood te kopen?

Bijdrager
    Shmoo

Als deze goedkoper het zelfde brood kan aanbieden dan de bakker waarom niet?;)

Maar het is wel typisch OMT gedrag om topics op deze manier te eindigen:(

Bijdrager
    iep

Het leuke is dat de slager hier dus wel brood verkoopt. Dat ze dan gevuld zijn is detail maar hij verkoopt ze wel!:razz: Denk dat tegenwoordig die leus elders ook niet meer opgaat, zo lucratief is het allemaal niet meer:(

Bijdrager
    Stirf

:lol: ik zeg niets meer :sealed:

Bijdrager
    Domtoren

Ik heb hier een Apple Store bon van een iPad 3 liggen en daar staat keurig de BTW op vermeld. Mijn naam en e-mail staan er boven. Daar had ik ook de bedrijfsnaam kunnen kiezen.

Wat een belachelijke discussie hierboven weer.

Zeg dat wel, ja.

Bijdrager
    justhan

Ik heb vorige week iets gekocht bij de Applestore in Amsterdam, dat ik bedrijfsmatig nodig had. Je krijgt netjes een bon op de naam die jij wilt en je kunt hem zelfs direct naar je (zakelijk) e-mailadres toe laten mailen door de verkoper. Uiteraard staat de BTW netjes apart vermeld op de bon, maar dat is bijna op iedere bon tegenwoordig, of je nu als particulier of als bedrijf koopt.

Bijdrager
    midon

Ook in de Apple Store krijg je een bon met BTW.

Bijdrager
    Rickje
    Stirf op 26 mei 2012

Nicky,

ga jij ook naar de slager om een brood te kopen?

Doordeweeks ga ik naar de slager om meteen een belegd broodje te halen, want ze hebben dan altijd pistoletjes. Geen enkele reden om voor me broodjes dan naar de bakker ernaast te gaan.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.