12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    max_vdheijden

BTW aftrek bij Apple on Campus aankoop

het is me duidelijk gemaakt dat dit niet kan en mag, bedankt omt.

Bijdrager
    Yggdrasil

Volgens mij moet de laptop op naam staan van de student, dat was bij mij toch zo. Het lijkt me dus stug dat je naast de onderwijskorting ook nog eens kunt genieten van andere voordelen zoals een belastingsvoordeel.

Bijdrager
    jobz

dat mag helemaal niet dat soort belastingtrucjes…. BTW verrekenen voor goederen die je privé gebruikt.

Op het forum vinden ze een torrentlink belangrijker, maar de fiscus denkt daar echt anders over….

Kortom zeg maar tegen pa dat dit niet mag….

:innocent: [/boontje modus off]

Bijdrager
    Dave123

Ach ja, wat niet weet wat niet deert, ik denk dat er wel meer fraude gepleegd met grote bedragen, ipv een luttele €100:p en als de fiscus er achterkomt heb je een probleem:p

Bijdrager
    Hansi2124

Ik verwacht niet dat dit gaat, omdat inderdaad de naam op de nota komt te staan van degene die zich hiervoor heeft aangemeld.
    Daarnaast is het waarschijnlijk ook nog moeilijk om een btw-bedrag op de nota te laten vermelden, zo is in het verleden gebleken als men een aankoop deed in de online store.

Misschien ook maar beter zo, want als de laptop op jouw naam staat, heb je recht op consumentengarantie en dat zit beter in elkaar dan bij een zakelijke aankoop.

Bijdrager
    jobz

van der Heijden in Boekel is natuurlijk wel zo gevonden:-)
    maar ik vind de dubbele moraal van OMT zo gek. Software ‘stelen’ vindt men hier een ramp, maar een Grieks-Spaanse attitude ten opzichte van belasting betalen (waarmee de schatkist dus geld misloopt, in casu plusminus € 200) is helemaal dik in orde.

[/rant]

Bijdrager
    Hansi2124

Als dit “een maas in de wet” is, dan is dat dus niet illegaal.
    Maar laat ‘m dat eerst maar eens proberen.:wink:

Bijdrager
    jobz

Bijdrager
    Hansi2124

Leuk gevonden!
    :lol:

Bijdrager
    fenkikon

Als je student bent mag je de laptop/computer (weet niet waarover het gaat) afschrijven in 5 jaar. Die kun je dus terugkrijgen via de belastingdienst, aangeven als schoolaankopen.

Bijdrager
    Gezalfde

@fenkikon

De termijn is 3 jaar en 90% van het aanschafbedrag, andere aankopen (printer, router, muis etc.) mag je op dezelfde manier (bij het aanschafbedrag optellen) aftrekken.

Bijdrager
    jobz

Nee, kosten voor computer vallen in NL in de regel niet langer onder studiekosten. Bovendien is ervaren drempelbedrag.

@Hansii, ik kwam nog een tekst tegen in de huisregels…

In beginsel is niets toegestaan dat in strijd is met de Nederlandse wet.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.