15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Janjans

BTO online bestelling, levering via Apple Store of reseller?

Na wat zoeken op OMT vond ik wel enige draadjes over levering en bezorging van Apple-producten, doch net niet waar ik nieuwsgierig naar ben. Namelijk, is het ooit iemand gelukt om een BTO-model iMac geleverd te krijgen via de Apple Store Amsterdam of via een reseller. Dus dat je ‘m online bestelt en betaalt, doch in een winkel ophaalt.

Het contact dat ik hierover tot nu toe heb gehad met Apple is wat onduidelijk, maar zoals het er nu voorstaat doen ze het niet. Het afleveren thuis is voor mij overdag problematisch. Op mijn werk zou een mogelijkheid zijn, doch ben ik erg onregelmatig aanwezig aangezien ik veel reis en buiten de deur ben, tevens werk ik op verschillende locaties verspreid door de stad, als ik dan ergens aanwezig ben.

Het zou voor mij ideaal zijn om de bestelling af te halen bij de Apple Store, aangezien deze tot laat open is. Ook zou iCentre een optie zijn omdat ik het dan zelf kan inplannen wanneer ik ‘m even ophaal, tussen de bedrijven door.

Heeft iemand ervaring met dergelijke oplossingen ivm levering? Of zijn er andere oplossingen die handig zijn? (En dan bedoel ik niet zorgen dat je thuis bent;) )

Bijdrager
    belfortmac

Ja, als je weet wat je nodig hebt en je toch wil afhalen bij de Apple Store, waarom dan nog bestellen?

Bijdrager
    Janjans

@daalhofmac Bij de Apple Store verkopen ze helaas maar een beperkt aantal modellen. Niet alle configuraties zijn daar direct verkrijgbaar, die kan je dan alleen via internet bestellen, zogenaamde Built-To-Order modellen. Of iig dat is wat ik ervan weet:roll:

Bijdrager
    belfortmac

Zou je in dat geval niet bij de Store kunnen inlopen, bestellen en een afspraak maken voor afhalen.
    Weet niet of dit kan, maar het zou een oplossing kunnen zijn.

Bijdrager
    mowat

Als je nu al je wensen opgeeft bij een Apple Store en je vraagt om die configuratie voor je te bestellen en om het toestel nadien bij hen af te halen ?
    Ik heb het nooit gedaan , maar ik vraag me af waarom het niet zou kunnen . Die winkel verkoopt dan toch een toestel en dat is toch goed voor hen ? Of wil Apple daarin niet mee ? Alhoewel , wat maakt het voor hen uit wie besteld en waar geleverd wordt ?

Bijdrager
    Janjans

@mowat Juist, dat is nu precies het punt dat ik ook niet begrijp:roll: . Wanneer je een ander model wilt hebben dan dat er aanwezig is in de Apple Store, dan verwijzen ze je door naar de online store om daar te bestellen en dan thuis te laten afleveren. Wat ik uit verschillende draadjes begrijp is dat dit voor meer mensen een probleem is aangezien de levering altijd door de week en overdag is en je zelf niet aan kan geven wanneer levering plaats kan vinden.

Bijdrager
    Hansi2124

Is er geen familielid bij je in de buurt wonend die wél thuis is waar je de Mac kan laten afleveren? Of toch gewoon op je werk en dat je je werk hiervan op de hoogte stelt dat ze het daar komen afleveren?

Bijdrager
    Janjans

@Hansi2124 Het probleem is dat ik persoonlijk moet tekenen, ook wanneer ze het op mijn werk afleveren. Verder is hier overdag geen familie aanwezig. Dus dat ‘m helaas ook niet worden:oops: Maar dank voor je tips:)

Hoe makkelijk het zou zijn wanneer ik ‘m gewoon even zou kunnen afhalen, om 19 of 20 uur bij de Apple Store….:roll: Het gaat maar om een product van 2600 euro.

Bijdrager
    belfortmac

Dat vertelde ik al in mijn vorige reactie;)

Bijdrager
    Janjans

@daalhofmac Dat is ’t ‘m nu juist, dat kan niet. Je kan daar slechts uit enkele modellen kiezen, verder niet. Er zijn enkele standaard configuraties aanwezig, wil je iets anders, dan motten ze je daar niet hebben:cry:

Bijdrager
    belfortmac

Ik denk dat het bij bv ICentre of Ivizi en noem maar op, wel mogelijk is.

Bijdrager
    Janjans

Ik ga het morgen eens informeren.

Hoopte eigenlijk iemand te treffen bij wie het wel gelukt was;) Maar goed, dank voor de reacties, eens zien wat eruit komt morgen. Voor nu een mooie nacht gewenst:)

Bijdrager
    Niels

Ik zat zo even de discussie te lezen, dus om het maar even duidelijk te maken.

Bij de Apple Store kun je gewoon langsgaan en een BTO-model bestellen. Als deze dan binnen is kun je hem zelf ophalen. Over de betaling weet ik de details niet zeker, maar volgens mij kun je dit zowel voor als bij afhalen doen.

Bij APR’s zoals iCentre kun je ook een BTO-model bestellen, daar hoef je pas te betalen als je de Mac ophaalt.

Bijdrager
    Janjans

@NielsDam Dank je voor de informatie. Ik ga vanavond nogmaals langs en kijken of het nu wel kan, wellicht sprak ik toevallig onwetende medewerkers;!

Bijdrager
    Buzz

Jullie zijn er al uit, geloof ik. Je moet inderdaad gewoon naar zo’n medewerker gaan en duidelijk uitleggen wat jij wil. Waarschijnlijk dacht de vorige medewerker dat het voor jou makkelijker zou zijn als je het zou laten bezorgen.

Nog even terzijde: De Amerikaanse online store heeft een koppeling met het voorraadsysteem van de Amerikaanse retail stores, en de mogelijkheid om je bestelling, als het op voorraad is, voor je klaar te laten zetten in een Apple retail store zodat je het kan afhalen. Je kan die mogelijkheid aan het begin van het bestelproces selecteren in de online store, door een postcode in te geven. Als het product niet op voorraad is kan je het in zo’n retail store laten bezorgen, zodat je het daar later op kan halen. Als je BTO extra geheugen of een andere drive ofzoiets bestelt, dan bouwen ze dat volgens mij eventueel zelfs ter plekke voor je in in een model dat wel op voorraad is.

De Nederlandse online store en retail stores hebben die koppeling (nog) niet. Wel hebben de Apple retail stores vaak naast de standaard modellen de veel verkochte BTO opties gewoon op voorraad.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.