6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mennodeb

Brushes in Illustrator CS4

Heb een ArtBrush gemaakt in illustrator, welke bestaat uit een onderliggende lijn van 2 px en daar boven op (in een andere kleur) een van 0.75 px. So far so goed.

Echter trek ik met het pentool een lijn met daardaar in een knik (geen ankerpunten) en die maak ik dan volgens die brush dan worden de hoeken vloeiend gemaakt, met nog steeds geen ankerpunten??
    Wie o wie???

Bijdrager
    Bas_H_Design

Ankerpunten gebruiken;)

Bijdrager
    Mennodeb

Nee, die wil ik dus niet hebben, het moeten scherpe hoeken worden.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Je kan bij het aanmaken van een nieuwe brush “stretch to fit image” aan- of uitzetten. Bedoel je dat soms?

En puur uit nieuwsgierigheid.. Waarom zou je geen ankerpunt willen gebruiken om een hoek te maken!?

Bijdrager
    Mennodeb

Dank Dr. Madox.
    Ik ben er achter gekomen dat ik een pattern Brush moet maken. maar daar ben ik nog niet één twee uit:-)
    Gewoon een gekleurd lijntje met een witte achtergrond met een stippie aan het eind, dat moet toch niet moeilijk zijn:D

Bijdrager
    Dr. Maddox

Op zich niet. Een artbrush loopt inderdaad mee met de lijn. Let wel op dat je bij een pattern brush rekening houdt met het midden, de richting, de invloed van de lijndikte tov je brushes en de ruimte tussen de herhaling (welke je kan beïnvloeden door gebruik te maken van enkele ankerpunten zonder kleurwaarde…)

Probeer gewoon eens wat opties uit. Mocht het niet zijn wat je nodig hebt, dan steek je er altijd wat van op voor later toch?

Succes ermee!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.