13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    iPJ

Brug Modus Airport Express met Ethernet Kabel?

Heej..

Ik heb net een nieuwe Airport Express.. En ik wil ik gebruiken als brug. Maar moet er dan ook een Ethernet kabel in? Of kan hij gewoon Draadloos contact maken met de Router? En moet het Netwerk ook perse beveiligd zijn?

Gr. iPJ!

Bijdrager
    Pieterr

Dat zijn een boel vragen. Begin hier eens: http://support.apple.com/kb/HT1515?viewlocale=nl_NL

En voor het naadje van de kous: AirPort-netwerken opzetten met AirPortconfiguratieprogramma.

Bijdrager
    me.com

Tja,

Als je geen andere gebruikers op je netwerk wilt, moet je hem beveiligen.
    Over dat brugmodus: je kan gewoon draadloos contact maken met de router.

Bijdrager
    iJoost

Ook als je het niet leuk vindt dat de buurman mee kan kijken met al je netwerkverkeer moet ie beveiligd zijn.

Bijdrager
    hellomcfly
    ”me.com”

Over dat brugmodus: je kan gewoon draadloos contact maken met de router.

Zeker weten dat dat voor alle routers opgaat? Ik overweeg een AE te kopen en heb juist op een aantal plaatsen gelezen dat draadloos contact maken met de router alleen kan als die andere router WDS-techniek aan boord heeft.

Bijdrager
    iJoost

Een bridge verbindt twee soorten netwerken transparant. Dus bijvoorbeeld een Ethernet-netwerk en een Wifi-netwerk. Dus voor bridge mode moet er toch echt een stekker in. Of topic starter begrijpt wat ie zegt met “En ik wil ik gebruiken als brug.” betwijfel ik. Maar goed, voor wat het waard is. Ja, dan moet er een Ethernet-kabel in. Voor WDS hoeft dat niet. Maar dat moeten de andere draadloze access-points dan natuurlijk wel ondersteunen.

Zie de link die Pieterr al gaf.

Bijdrager
    hellomcfly

Niet zo cynisch, iJoost! Goed om duidelijk te hebben dat routers WDS nodig hebben om herverdeling van het signaal te kunnen ondersteunen.

Offtopic: wij stappen binnenkort trouwens over op een router van Alice (naar ik meen een Copperjet 1616). Weet iemand of die WDS ondersteunt?

Bijdrager
    Pieterr
    ”hellomcfly”

wij stappen binnenkort trouwens over op een router van Alice (naar ik meen een Copperjet 1616). Weet iemand of die WDS ondersteunt?

Heb je al op de supplier website gekeken?

Bijdrager
    hellomcfly

Ja, maar ik zie er geen WDS staan. Uit je reactie maak ik op dat WDS, wanneer aanwezig, een prominente specificatie is en dat een router die er geen melding van maakt, het niet heeft?

Bijdrager
    iJoost

Vraag het eens aan Alice zelf. Altijd goed om meteen de helpdesk even te testen.

Bijdrager
    hellomcfly

Haha, inderdaad. Zal het eens doen.

Bijdrager
    Pieterr
    ”hellomcfly”

Ik overweeg een AE te kopen…

Als het je te doen is om de AirTunes functie moet je h’m gewoon kopen, die AirPort Express.
    Als het je te doen is om boven op zolder ook draadloos internet te hebben, zou je nog naar andere oplossingen (dan WDS) kunnen kijken bv via je lichtnet als je persé geen kabel naar boven wilt/kunt trekken.

Bijdrager
    hellomcfly

Het is me primair te doen om AirTunes, maar een versterking van het signaal (we wonen in een appartement onder een studentenhuis en gebruiken – met toestemming – het internet van het studentenhuis) is natuurlijk altijd handig. Als het niet lukt, dan is dat ook geen ramp.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.