5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Gorki

Browsers en Downloaden

Ik zit al een tijdje met het volgende probleem, ik probeer een bestand te downloaden op een pc van een maat , hij heeft een link aangemaakt met daarin zijn ipnummer en de bestandsnaam, dat zou ik normaal moeten kunnen dubbelklikken of save target as en dan het bestand binnenhalen.

Wat ik ook doe, met Safari, Opera, IE,… ik krijg telkens “a connection failure has occured ” of safari,… cannot connect to the remote server ”
    Zelfs met ftp lukt het niet.

Inmiddels heb ik zelfs mijn breedbandrouter met firewall helemaal uitgeschakeld en nog steeds wil het niet lukken.

Iemand enig idee, snap er niets van, anderen kunnen trouwens wel het bestand gewoon downloaden vai Windows dan.

Ik heb MacOSX 10.2.3 en nog effe Chello voor ADSL eraan komt.

:?

Bijdrager
    Ruben

Heel eigenaardig… ik zou het zo niet weten, maar meedenken kan nooit kwaad… even iets meer info pleaz?

[*:f2d9e0fea2]Weet je 100% zeker dat de link klopt? Gebruiken anderen dezelfde link?[*:f2d9e0fea2]Draait je maat misschien op een afwijkende poort? Misschien niet op poort 80?[*:f2d9e0fea2]Heb je niet met de instellingen van de firewall in OS X zitten spelen?[*:f2d9e0fea2]Heeft die maat niet toevallig (misshien per ongeluk) jouw IP adres geblokkeert met Windows bagger als Norton Firewall of BlackICE ofzo?[*:f2d9e0fea2]Kun je wel zijn IP adres pingen?[/list:o:f2d9e0fea2]

Bijdrager
      nankovic

ik zou beginnen met punt 5.

via Network utility (hulpprogramma’s) heel simpel te doen.

Bijdrager
      Gorki

Ja blijft vreemd, ik ga maar effe verder zoeken, ik heb trouwens nu helemaal geen firewall meer en gebruik ook de firewall van Apple momenteel niet, puur om te proberen dit op te lossen.

Ga voor het eerst in mijn leven maar eens pingen dan, ben benieuwd.

Bijdrager
      Gorki

Hier even de antwoorden, heb hem even de vragen voorgelegd.

Weet je 100% zeker dat de link klopt? Gebruiken anderen dezelfde link?

yep

Draait je maat misschien op een afwijkende poort? Misschien niet op poort 80?

gewoon 80 (ftp tijdelijk op 41 geprobeerd)

Heb je niet met de instellingen van de firewall in OS X zitten spelen?

staat niet aan zoals gezegd

Heeft die maat niet toevallig (misshien per ongeluk) jouw IP adres geblokkeert met Windows bagger als Norton Firewall of BlackICE ofzo?

Nope, ip adres is niet geblocked in SecL. en ook niet in Norton (BlackICE?????)

Kun je wel zijn IP adres pingen?

Kan ik dus proberen maar dan is de kans aanwezig dat ik wel geblokkeerd wordt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.