19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    tennapel

[browsercheck]: IE5/Win en alles op Linux

http://www.annekekruit.nl/

Ik wil graag weten of dit probleemloos (referentie: Firefox) werkt op:
    – IE 5.0 Windows (check)
    – IE 5.5 Windows
    – Safari op Panther (check)
    – Alle browsers op Linux.

Ik heb zelf getest op:
    – IE5/Mac
    – Opera 7.54(mac)
    – Safari op Jaguar
    – Firefox 1.1
    – Camino 0.9
    – Netscape 7.01

WAARSCHUWING: dit is een live-site! geen testomgeving!

Bijdrager
    Eddie

Ziet er goed uit in Safari met OS Phanter.

Bijdrager
    rburgt

Als het op w3.org goed is, en dat is het dan wordt het meestal wel weergeven in alle browsers. Vooral ook omdat het een erg simpelle site is zonder al te veel tierlanteintjes denk ik niet dat je je al te veel zorgen hoeft te maken.

Safari is gebouwd op khtml ( zoeken op khtml ) dit is de engine die de kde engine gebruikt ( xWindow manager ) dus ik denk dat het daar ook wel goed in zal lopen ( ik heb geen linux bakken met xWindows tot beschikking nu… ). Verder wordt er standaart gebruik gemaakt van Firefox en soms nog Netscape en Mozilla in linux, aangezien die niet veel verschillen met de windows versie zul je daar ook niet veel zorgen over te hoeven maken.

– Firefox in windows –check
    – IE 6.0 — check

Ik zal morgen even in IE 5.0 voor je kijken op kantoor…

Bijdrager
    tennapel
    ”rburgt”

Als het op w3.org goed is, en dat is het dan wordt het meestal wel weergeven in alle browsers. Vooral ook omdat het een erg simpelle site is zonder al te veel tierlanteintjes denk ik niet dat je je al te veel zorgen hoeft te maken.
    .

Was het maar waar — daarom vraag ik of alles goed werkt in genoemde browsers.
    Het mag er simpel uitzien, de CSS kan op bepaalde punten voor ellende zorgen; voor IE5/Mac heb ik corrigerende maatregelen moeten nemen.

Bijdrager
    Woziak

Ubuntu Linux met Firefox:

Ziet er goed uit. Alleen lopen de agenda item’s op de hoofd-pagina soms over de content heen. (zoals “Kenismaking met natuurgeneeskunde” maar dan zonder typevoutje)

Bijdrager
    tennapel
    ”Woziak”

Alleen lopen de agenda item’s op de hoofd-pagina soms over de content heen. (zoals “Kenismaking met natuurgeneeskunde” maar dan zonder typevoutje)

Is het een enkel woord dat te lang is, of vouwen de items helemaal niet binnen de zijbalk?

Kennelijk is het font groter — zit er geen Verdana op Linux? Wat is je standaard sans-serif font?

Bijdrager
    rburgt
    ”tennapel”

…. daarom vraag ik of alles goed werkt in genoemde browsers.

IE 5 in windows doet het goed op 1 ding na, de groene achtergrond van het intro blok wordt niet weergeven, hij past overigens wel de padding en font-size toe volgendsmij..

Bijdrager
    tennapel
    ”rburgt”

IE 5 in windows doet het goed op 1 ding na, de groene achtergrond van het intro blok wordt niet weergeven, hij past overigens wel de padding en font-size toe volgendsmij..

Daar kan ik mee leven. Dank je voor het testen.

Bijdrager
    rburgt
    ”tennapel”

Dank je voor het testen.

graag gedaan…

Bijdrager
    Woziak
    ”tennapel”

Is het een enkel woord dat te lang is, of vouwen de items helemaal niet binnen de zijbalk?

Kennelijk is het font groter — zit er geen Verdana op Linux? Wat is je standaard sans-serif font?

Het zijn inderdaad alleen te lange woorden. Verdana staat er niet op en het default font is “Sans”. “sans-serif” staat default op sans-serif.

Bijdrager
    basvandorst

Ook hier (XP: IE6) zijn er wat problemen met de groene balk. IE6.0 stond dan misschien wel niet op de lijst. Maar toch :)

Openen van de site zonder favorieten menu:

Scroll eenmaal naar beneden en weer naar boven:

Scroll nogmaals naar beneden en naar boven:

Openen van de site met favorieten menu:

Scroll eenmaal naar beneden en weer naar boven:

Scroll nogmaals naar beneden en naar boven:

Bijdrager
    tennapel

ugh… dat is wel een hele rare bug; ik snap niet waarom de IE de achtergron van een div niet goed weergeeft, zal wel iets te maken hebben met de float van de img of dat de padding in em-waarden is gezet *zucht* mompelt iets over internet explorer en ouwe meuk.

Ik ga kijken of ik het probleem kan isoleren en of het met een eenvoudige fix te verhelpen is. Dank.

Bijdrager
    mac748

een in principe overbodige position: relative; in de class .intro was hier lokaal voldoende om de achtergrond goed weer te geven.

Bijdrager
    Thomvis

De site is zelfs goed te bezoeken in lynx! Dat is een text based browser, hier getest onder linux

Bijdrager
    TomH
    ”basvandorst”

Ook hier (XP: IE6) zijn er wat problemen met de groene balk. IE6.0 stond dan misschien wel niet op de lijst. Maar toch :)

Openen van de site zonder favorieten menu:
    <heleboel plaatjes />

ook in IE 5.5, verder werkt ie als firefox

ik zelf heb deze bug ook in een van m’n applicaties als er een oplossing is hoor ik die graag:)

Bijdrager
    tennapel
    ”mac748″

een in principe overbodige position: relative; in de class .intro was hier lokaal voldoende om de achtergrond goed weer te geven.

Spannend! Mijn stijlsheet bevat namelijk geen ‘position : relative’ in de class .intro ..
    Kan je me een screenshot sturen (of een link) waar je dat gezien hebt?

ps1. Ik ben nog niet in de buurt van een Windows bak geweest, dus heb ik niet kunnen testen.

ps2. Er zit wel een position : relative in de id “container”, maar die is zeker niet overbodig.

Bijdrager
    mac748

Om te testen heb ik je style sheet en html -van de home page – gedownload en daarna de position:relative toegevoegd.
    omdat een block element in pricipe de position erft van het omvattende element, zou opnieuw een position:relative overbodig zijn,maar in IE6 dus niet.
    Ook de combinatie van float en position:relative werkt in IE beter dan alleen float, maar dat wist je waarschijnlijk al.
    Op m’n werk gebruik ik een PC, thuis een mac

Bijdrager
    tennapel
    ”mac748″

Ook de combinatie van float en position:relative werkt in IE beter dan alleen float, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Sorry, Ik had je eerste bericht verkeerd geinterpreteerd, je hebt zelf een position : relative toegevoegd.

Probleem is dat position + float in safari 1.0 weer een probleem oplevert, maar met een Tan Hack kan ik deze fix voor IE6 isoleren.

Ik moet alleen eerst een PC hebben om te kijken of ik de boel niet anders kan oplossen, ik meen me te herinneren dat een padding gezet in een relatieve grootte (zoals em en %) en een float soms in IE voor problemen zorgt; ik ga beide scenario’s wel eens proberen als ik in de buurt van een PC ben.

Bijdrager
    tennapel

Ok — ik heb het probleem op kunnen lossen. Niet alleen #content, maar ook .intro en de img in de intro moest een position : relative meekrijgen.

Waarom is me werkelijk een raadsel; ik heb een soortgelijke opbouw talloze keren gebruikt zonder problemen, maar als ik er ineens een <div> met een achtergrondkleur inzet gaat het fout in IE.

Om problemen te voorkomen heb ik de boel in een geisoleerde stylesheet toegevoegd, zodat Safari er niet over struikelt.

@mac748
    : dank voor de juiste hint.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.